540i mangler trækkraft, hvad er den hyppigste årsag?

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Brugeravatar
nico2008
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 35
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 11:07
Navn: JIMMI
By: Sæt venligst by eller område her

Re: 540i mangler trækkraft, hvad er den hyppigste årsag?

Indlæg af nico2008 »

Min er godt nok en 523I men den mistede også meget trækkraft og den fik skiftet begge katalysatore til den nette sum af 5000kr stykket. Men tror ikke det er normalt de falder sammen generalt uanset mærke.
Brugeravatar
HrE39
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 73
Tilmeldt: tors 15. jul 2010 22:18
Navn: Hr39 (Thomas)
By: Gilleleje

Re: 540i mangler trækkraft, hvad er den hyppigste årsag?

Indlæg af HrE39 »

halløj
min ene kat er en schmiedmann kat og den anden er org. den org er lige faldet sammen.
fjernede den org, og så gik bilen endnu dårligere. fjernede begge og nu spiller det bare. har bestildt to godkende racer kats til ca 1500kr stk.

brico prøv at slå på dem med let hånd. rasler de er det skidt. skal du på lift stiller jeg gerne til rådighed. (du var fra gilleleje ikk?)
BMW 540I
Brugeravatar
Brico
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre 25. jun 2010 23:13
Navn: Brico
By: Gilleleje

Re: 540i mangler trækkraft, hvad er den hyppigste årsag?

Indlæg af Brico »

Hej Hr39

Jo, jeg bor i Gilleleje, og mange tak for dit tilbud om at få 540 på lift. Det kunne godt blive aktuelt.
Nu ved jeg ikke hvor svært/stort arbejde det er, at tage en eller to katalysator af?
Men på den måde kan man måske finde ud af hvorvidt det er den som forårsagere den manglende trækkræft!
Brugeravatar
HrE39
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 73
Tilmeldt: tors 15. jul 2010 22:18
Navn: Hr39 (Thomas)
By: Gilleleje

Re: 540i mangler trækkraft, hvad er den hyppigste årsag?

Indlæg af HrE39 »

de er ikke så svære at fjerne. men man kunne jo starte med at bare løfte den op og høre om de rasler. det gjorde min. den ene. og det er jo som sagt aldrig godt. men du siger bare til. jeg har værksted sammen med en kammerat i borsholm.
BMW 540I
Besvar