Hej Alle
Er der een af jer ærede forumbrugere der kan fortælle lidt om hvor længe en LMM på en M62 (540 fra 2002) bør holde og hvordan man oplever det hvis den er defekt/har forringet virkningsgrad ?
Bilen har i skrivende stund kørt 250.000 km. og har et tårnhøjt brændstofforbrug og jeg synes ikke den går så godt som den tidligere.
MVH. Lars H
LuftMængdeMåler
- LarsHansen
- Super Star
- Indlæg: 1965
- Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
- Navn: Lars Hansen
- By: Arlöv
- Kontakt:
LuftMængdeMåler
Mvh. Lars
E39 540i Touring
E39 540i Touring
Re: LuftMængdeMåler
Jeg havde en 2002 som din og min erfaring med LMM er f.eks. at ved en nedbremsning for rødt kan motoren næsten gå ud da omdrejningerne dykker.
Efter montering af en ny (ved ca. 125.000 km) blev omdrejningerne meget mere stabile ved nedbremsning.
Hvis du skifter den så køb kun en original !!
Efter montering af en ny (ved ca. 125.000 km) blev omdrejningerne meget mere stabile ved nedbremsning.
Hvis du skifter den så køb kun en original !!
Mvh. Jens Pfingstl
F11
F11
- Skytten
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 128
- Tilmeldt: tirs 5. okt 2010 23:45
- Navn: Jens Skytte
- By: Syd for Kbh.
Re: LuftMængdeMåler
Hej Lars, der bør være mangel på bundtræk og som du nævner dårlig drift økonomi.
Få en test udført hos et godt sted , så er du vi alle meget klogere.
God weekend
Få en test udført hos et godt sted , så er du vi alle meget klogere.
God weekend
- BMW540
- Almindelig bruger
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: ons 28. dec 2011 23:33
- Navn: BMW540
- By: Frederiksberg
- Kontakt:
Re: LuftMængdeMåler
Jeg har haft en 735 E32 hvor luftmængdemåleren blev defekt. Det gav en periodisk fejl med hostende motor, især når den gik ned i lave omdrejninger eller hvis jeg slukkede motoren og startede den straks efter.
Jeg fik den udskiftet med en original brugt luftmængdemåler og problemet forsvandt.
Jeg fik den udskiftet med en original brugt luftmængdemåler og problemet forsvandt.
-------------
Jens
Alpina B10 V8
Jens
Alpina B10 V8
Re: LuftMængdeMåler
Jeg har lige skifftet min LM for et par måneder siden.
Symptom ujævn tomgang, lugt af uforbrændt benzin samt startbesvær.
Fejludlæsning meddelte LM defekt, og efter skift alles in ordnung.
Symptom ujævn tomgang, lugt af uforbrændt benzin samt startbesvær.
Fejludlæsning meddelte LM defekt, og efter skift alles in ordnung.
Mvh. Henrik Wranér
G30 530e 2019
E39 540i touring 1998
G30 530e 2019
E39 540i touring 1998
- LarsHansen
- Super Star
- Indlæg: 1965
- Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
- Navn: Lars Hansen
- By: Arlöv
- Kontakt:
Re: LuftMængdeMåler
Hej igen
LMM er IKKE defekt hvis man spørger en BOSCH-tester, men så vidt jeg har fundet frem til herinde, mister den med tiden virkningsgrad og bliver dårligere. Det er de symptomer jer er interesseret i at vide mere om...
Det jeg har læst mig frem til, rundt om på nettet, er at der fra tid til anden sættes omkring 1000 V spænding over måleren, for at brænde skidt og lort der har fæstet sig, af og den proces forringer, over tid, dens ydeevne. Jeg vil dog ikke bare skifte den uden at være sikker på at tingene forbedres. Men hvordan måler man forringet ydeevne på sådan en "fætter" ?
MVH. Lars H
LMM er IKKE defekt hvis man spørger en BOSCH-tester, men så vidt jeg har fundet frem til herinde, mister den med tiden virkningsgrad og bliver dårligere. Det er de symptomer jer er interesseret i at vide mere om...
Det jeg har læst mig frem til, rundt om på nettet, er at der fra tid til anden sættes omkring 1000 V spænding over måleren, for at brænde skidt og lort der har fæstet sig, af og den proces forringer, over tid, dens ydeevne. Jeg vil dog ikke bare skifte den uden at være sikker på at tingene forbedres. Men hvordan måler man forringet ydeevne på sådan en "fætter" ?
MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
E39 540i Touring
Re: LuftMængdeMåler
Hej. Jeg har skiftet 4 stk (fire) luftmængdemålere på 5½ år år på min 540 imens jeg har haft den. Først den org, så 2 stk uoriginale og så en brugt original her for et par måneder siden, så de holder ikke længe desværre - måske en fejl konstruktion på 540 ? Symptomer: motor går istå, lugter af benzin, ujævn tomgang, asc lyser mv. Mvh
Mvh. Jørgen
Før: E39 540i. Nu: A6 3,0 tdi quattro tipt.
Re: LuftMængdeMåler
Hej Lars,
Pierburg har en fin hjemmeside med masser af "service infomationer"
Her er lidt omkring test af LMM..
http://www.ms-motor-service.com/ximages ... en_web.pdf
Pierburg har en fin hjemmeside med masser af "service infomationer"
Her er lidt omkring test af LMM..
http://www.ms-motor-service.com/ximages ... en_web.pdf
- LarsHansen
- Super Star
- Indlæg: 1965
- Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
- Navn: Lars Hansen
- By: Arlöv
- Kontakt:
Re: LuftMængdeMåler
Hej Igen
Jeg siger mange tak for jeres input og må konstaterer at det nok ikke er LMM der er fejlbehæftet.
Brændstofforbruget er stadig tårnhøjt, men de problemer i alle beskriver ved en fejlbehæftet LMM, oplever jeg faktisk ikke, så jeg må på jagt andetsteds i mekanikken. 1. step bliver nok en detaljeret udlæsning og at få bilen "rullet" så jeg kan se om det bare er mig eller den mangler "muller" i forhold til sidst den blev testet.
MVH. Lars H
Jeg siger mange tak for jeres input og må konstaterer at det nok ikke er LMM der er fejlbehæftet.
Brændstofforbruget er stadig tårnhøjt, men de problemer i alle beskriver ved en fejlbehæftet LMM, oplever jeg faktisk ikke, så jeg må på jagt andetsteds i mekanikken. 1. step bliver nok en detaljeret udlæsning og at få bilen "rullet" så jeg kan se om det bare er mig eller den mangler "muller" i forhold til sidst den blev testet.
MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
E39 540i Touring
- Skytten
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 128
- Tilmeldt: tirs 5. okt 2010 23:45
- Navn: Jens Skytte
- By: Syd for Kbh.
Re: LuftMængdeMåler
Hej Lars. Det lyder som det er i den anden ende af motoren fejlen er. (Lambdhasonder)