F10/F11 håndtag med comfort access

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
640Poststreet
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 246
Tilmeldt: tors 19. apr 2012 20:48
Navn: Jens Ostenfeld
By: Allerød

F10/F11 håndtag med comfort access

Indlæg af 640Poststreet »

Jeg har fået et problem med dørhåndtaget (comfort access), som tidligere har vist sig sporadisk, men nu er blevet permanent og skal udbedres.

Problemet viser sig ved at når man forlader bilen, kan man ikke låse af med en finger ovenpå håndtaget som tidligere, og bruger man fjernbetjeningen til at låse, så svarer bilen efter få sekunder tilbage med at låse op.
Nogle gange kan man høre, at håndtagene står og klikker.

Jeg har læst forskellige steder, at det er "comfort access håndtaget", og der findes også videoer af hvordan man kan høste dele visse dele fra det håndtag man har, til et reservedelshåndtag, men der er nogle ting jeg stadig er usikker på:

1) Hvilken del er det helt nøjagtig som er i stykker og som jeg skal bestille, og er der forskel på for- og bag-dørhåndtag?
2) Jeg har en mistanke om at det er en af de to døre i venstre side som driller, men hvordan finder jeg ud af hvilken det er galt med?
Mvh. Jens Ostenfeld
F11 535d Touring 2014
E39 520d Touring 2001
Brugeravatar
Martin1986
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 242
Tilmeldt: lør 11. feb 2012 16:44
Navn: Martin Falkenberg
By: København SV

Re: F10/F11 håndtag med comfort access

Indlæg af Martin1986 »

Sæt tester på for at se hvilket. Ellers se hvilket håndtag du ikke kan åbne/låse.

Det er bare at købe et nyt håndtag og montere, det skal ikke kodes eller lignende. Det sidder med en enkelt skrue.

Du kan bestille håndtaget i Kina til omkring 300 kr. Farven var helt spot on, men er man krakilsk, kan man se lyset er lidt mere hvidt end gult, men der kan bare tage fra det gamle gåndtag hvis det er.

Kan købes på aliexpress.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk



Mvh. Martin Falkenberg
E61 523i M-tech 2006
MichaelVinther
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 40
Tilmeldt: lør 22. feb 2020 17:52
Navn: Michael Vinther
By: Aalborg

Re: F10/F11 håndtag med comfort access

Indlæg af MichaelVinther »

Køb nyt håndtag. Det du kan gøre for at finde ud af hvilket der fejler (eller hvilke) er at prøve at pille stikkene af én efter én og se hvornår fejlen forsvinder.

Håndtag er ens for og bag højre side.
I føresiden er der forskel, da der er nøglehul i føredøren
Michael Vinther
BimmerUpgrade

F11 530D
E30 325i cabriolet
Besvar