F10 530XD 2014 fejl i nøglefri og fjernbetjening

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
PrhXd
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 5. jul 2022 22:00
Navn: Preben Hansen
By: Varde

F10 530XD 2014 fejl i nøglefri og fjernbetjening

Indlæg af PrhXd »

Har noget erfaring i fejl på remote og nøglefri betjening? Min ene nøgle kan ikke registreres inde i bilen ved start. Her skal den placeres ved ratstamme og herefter kan bilen startes. Nøglen fungere udefra med fjernbetjening med ikke nøglefri betjening ved dørene. Har skiftet batterier på nøglerne. Den anden nøgle fungerer som fjernbetjening og start/stop af bil, men ikke nøglefri betjening. Kan man på en eller anden måde lave en reset af den nøglefri betjening og dette styresystem? ;)
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3911
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: F10 530XD 2014 fejl i nøglefri og fjernbetjening

Indlæg af OleDupont »

Hej Preben,

Velkommen i forum :V

Jeg oplever en meget sjælden gang, at jeg skal holde "nøglen" mod ratstammen, og jeg bruger kun den ene "nøgle". Jeg er ikke helt sikker på, hvad der udløser det, men måske efter vask, hvor "nøglen" ligger i bilen, eller forsøg på betjening, når "nøglen" ikke er i nærheden.

Jeg har desværre ikke løsningen på dit problem, men der skal nok komme klogere hoveder på banen inden længe :mrgreen:
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
PrhXd
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 5. jul 2022 22:00
Navn: Preben Hansen
By: Varde

Re: F10 530XD 2014 fejl i nøglefri og fjernbetjening

Indlæg af PrhXd »

Hej Ole
Tak for svar. Jeg må nok lige forbi BMW og høre om deres erfaringer med drillerierne. :)
Så kan man jo samtidig teste i4 om den skulle kunne friste :D
MichaelVinther
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 40
Tilmeldt: lør 22. feb 2020 17:52
Navn: Michael Vinther
By: Aalborg

Re: F10 530XD 2014 fejl i nøglefri og fjernbetjening

Indlæg af MichaelVinther »

Mht at den ene nøgle ikke dur til comfort access, så kan det let skyldes at det er en ekstra nøgle som er blevet lavet en gang.

Bmw tillader kun 2 nøgler med comfort access, så, hvis din nøgle er lavet og tilføjet i "plads 3" så vil du ikke have comfort access funktionen tilgængelig :)
Michael Vinther
BimmerUpgrade

F11 530D
E30 325i cabriolet
Besvar