Bordmonitor

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 219
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Bordmonitor

Indlæg af JM540466 »

Hej
Har et problem som jeg håber nogen kan løse. Afmonterede de to stik i tv analog modulet som er af typen MPeg2 efter at lampen i navigationsanlægget var slukket. Da jeg skulle lukke bagagerummet om aftenen glemte jeg selvfølgelig at montere stikkene igen og lukkede med fjernbetjening. Og her i morges åbnede jeg igen og derved kommer der strøm på navigationen med stikkene afmonteret hvilket jvf. Bentleys rep. vejledning man ikke må.
Det har betydet at skærmen på bordmonitoren er uden information af nogen art. Den er nærmest lys som om der ikke er forbindelse.

Hvordan genskaber jeg forbindelse ?? eller skal jeg forbi BMW for at få det kodet / låst op .
Har her til aften afmonteret stelforbindelsen til batteriet i håb om at det på en eller anden måde nulstiller computeren.

Vil være taknemlig for et hurtigt svar.
Bilen er en 540 I 1999 TUB44
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: Bordmonitor

Indlæg af admin »

Jeg mener signalet looper igennem tv-modulet og måske et stik mellem tv modul og Navi skal flyttes fra TV til Navi. Det er meget længe siden jeg har rodet med E39 ;-)
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 219
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Re: Bordmonitor

Indlæg af JM540466 »

Hej Mogens.
Tak for svar. Havde det blå stik skilt ad for at montere tv digital tuner hvor tv tuneren er forbundet til AV video pin 6 og pin 15 jord. Lyden h og v kanal fra tuneren er forbundet til av audio in pin 4 og jord pin 5. Men havde svært ved at samle det igen på grund af de flere ledninger. Brugte en tang til at samle stikket så måske er der røget et kabel de er jo tynde da jeg pressede det sammen. Venter på solskin så må jeg skille ad og se forbindelserne og evt lodde det op som jeg lavede og derefter starte forfra i det blå stik.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 219
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Re: Bordmonitor

Indlæg af JM540466 »

Hej
Har fundet fejlen. Det var 3 af stikkene i holderen som blev skubbet tilbage når stikket blev monteret i tv analogboksen. Bøjede holderen på stikket med en fin nål der lige kunne vippe den op . Må tilrette noget bedre ved montering af ledningerne til den digitale tv tuner , men der kræves varmere vejr. Havde en varmeblæser kørende i bagagerummet så ledningerne var dejlig bløde.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Besvar