Side 1 af 1

N47

: tors 11. nov 2021 10:21
af Turdel
Hej.
Har en X3 fra 2011 med n47
Den har fået skiftet kæde
Men er nu begyndt at tikke/klapre meget ved kold motor og gå ujævnt når man begynder at køre.
Næsten som om den kører på 3 cylinder.
Der er Intet i tomgang. Starter fint også.
Men efter ca.1 km. Og den er lidt varm, så kører den fuldstændig normalt.

Andre der har prøvet dette.?

Re: N47

: tors 11. nov 2021 15:16
af OleDupont
Hej Jannich,

Velkommen i forum :V

Hvis det er for nyligt, du har fået skiftet kæden, ville jeg kontakte værkstedet.

Ellers kommer der sikkert nogle mere begavede bud på problemet :mrgreen:

Re: N47

: tors 11. nov 2021 15:45
af Turdel
Den gjorde det også inden, så han mener det måske er en dyse.
Så håbede lidt på at der var andre bud. :D :V

Re: N47

: fre 12. nov 2021 10:24
af michael Ravnholt
hej

Hvis det er en dysse.... og mekanikeren også mener der er det, kunne en motorrens måske få den igang igen, ellers må de jo ud og tjekkes.

Ved man cylinder der springer over ? kan man jo bytte om på to dysser og se om fejlen flytter sig.....

Ved du om den har en knastføler, eller få udlæst den fejl af mekanikeren ?

kh mc

Re: N47

: lør 13. nov 2021 10:46
af Mårtensson
Du kan evt. prøve med en belladd one shot. det har virket på min en gang. ellers find en med en bmw tester. den kan teste dyse korrektion, men det skal gøres under kørsel ved kold motor. då kan du se hvilken dyse det er galt med. sådan fandt jeg fejlen på min f11

Re: N47

: tors 2. dec 2021 15:49
af Turdel
Super.
Har ikke fundet løsningen endnu.
Men har fået af vide det sagtens kan skyldes dårlige gløderør.
Nogen med erfaring til dette.?

Får tester på en af dagene når den er kold.

Re: N47

: tirs 7. dec 2021 00:26
af Mårtensson
Det kan også godt være et dårlig gløderør. men jeg ville i hvert fald tjekke dyse korrektion med tester samtidig. og det SKAL gøres når bilen er kold og acc. lige så stille på kold motor. ellers kan det godt snyde.