GPS tracker

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
Carsten Hansen
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 90
Tilmeldt: søn 15. jun 2014 18:32
Geografisk sted: Sjælland
Navn: Carsten Hansen
By: Dianalund

GPS tracker

Indlæg af Carsten Hansen »

Hej i forummet

Min forsikring forlanger at der er GPS tracker i min bil - er der nogen der har erfaringer med det, og kan anbefale noget ?

Jeg tænker om bilen måske allerede er gps overvåget fra fabrikken ?? nogen der kan hjælpe med svar på dette ?

Stelnummer på min bil er de 7 sidste BL19180 - BMW 540xd 2018
Mvh. Carsten Hansen
G30 540xd 2018
Tidligere E60 535d 2005
Brugeravatar
HenrikT56
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør 12. okt 2013 11:38
Navn: Henrik T
By: Bagsværd

Re: GPS tracker

Indlæg af HenrikT56 »

Bilens indbyggede GPS kan ikke bruges til sporing i tilfælde af tyveri - i hvert fald ikke noget forsikringsselskaberne accepterer. Det sagde BMW, da jeg spurgte ind til det ved leveringen af min bil.

Jeg er i Topdanmark, og bruger det de anbefaler, AktivConnect.

Det kostede kr. 3.500 at købe den og få den installeret. Der kom en mand ud på min adresse og installerede den. Det er noget billigere end den noget mere primitive tracker, jeg havde i min gamle BMW. Og så koster den ca. kr. 600/år i abonnement.

Man kan så gå ind på en hjemmeside (med bruger-id/password), og se - ikke bare hvor bilen befinder sig - men OVERALT, hvor den har været, og, ikke mindst, hvor og hvor meget man har kørt for stærkt. Jeg ved ikke, om andre har adgang til de data.

Det “glemte” de så at fortælle mig inden den blev installeret. Jeg er ikke sikker på, at jeg synes at det er fedt at blive tracket på den måde. Det er jo ikke mig, der skal trackes, men en evt. biltyv. Jeg tror, at det i virkeligheden er et system til vognmænd til at overvåge deres chauffører - selvom jeg ikke engang ved, om det er tilladt i Danmark.

Nå, men nu er du - og andre - i hvert fald advaret.
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
michael Ravnholt
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: tors 1. aug 2019 13:21
Geografisk sted: Ballerup
Navn: Michael Ravnholt
By: Ballerup

Re: GPS tracker

Indlæg af michael Ravnholt »

hej

Som jeg læser det, må de selskaber ikke overvåge nogen personer, i så fald vil det nok først komme på tale, hvis køretøjet forsvinder, så er der ligesom behov for det, men hvad de gør i tiden før den forsvinder, ja det må stå ud i det uvisse.
Men der er andre forsikringsselskaber, end det du bruger, tænk over det....

dette link omhandler lidt omkring lovgivningen.

https://www.hjulmandkaptain.dk/nyheder/ ... tgoerelse/

kh mc
Mvh. Michael Ravnholt
BMW 530xd F11 2012/10
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 219
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Re: GPS tracker

Indlæg af JM540466 »

Hej
Har en Defa tracker i min. Fungerer udmærket . Den sender koordinaterne hvor bilen er , og på mobilen linker du til google map. Den kan også fåes således at tænding kan slåes fra , men kun når bilen holder stille. Det er i tilfælde af tyveri. Montering kan du sagtens selv gøre. Godt kr. 300 i årligt gebyr og 30 øre pr sm meddelelse.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 219
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Re: GPS tracker

Indlæg af JM540466 »

Hej
Har lige annulleret aftalen med Defa. Deres system virker ikke på 2 g båndet. Det startede november 2022 hvor de lovede en hurtig løsning, men der er ikke sket noget. Servicen er under al kritik. I skal ikke bruge dette firma.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Besvar