Side 1 af 1

G30 530 fra 2019

: man 18. okt 2021 08:47
af bphhm
Sidder og kigger lidt G30 og bemærker der kan være forskel på knapperne til den adaptive fart pilot på rattet.

Nogen har knapperne til regulering af afstanden til forankørende ved siden af hastighedsreguleringen, og der er blændknapper i de to nederste.

Mens de fleste har afstandsreguleringen i de to nederste knapper under afstandsreguleringen, og altså ikke noget ved siden af hastighedsreguleringen.

Hvad er forskellen i de to varianter?

Re: G30 530 fra 2019

: man 18. okt 2021 12:37
af HenrikT56
De ændrer vist lidt layout hele tiden, så hvis det er de samme knapper, er der ingen forskel.

Det her er LCI kabinen med digital instrumentering, som man (incl. Navigation Professional og lidt større iDrive skærm) kunne tilvælge det meste af 2019 og januar 2020 for kr. 60.000 :o . I Januar 2020 - og selvfølgelig i LCI-modellen fra 07-2020 og frem - var det standardudstyr.

Jeg synes jo, at knapperne sidder rigtigt dér :mrgreen: - og i øvrigt: I en bil i den klasse skal der KLART være adaptiv fartpilot. Det er bare så fedt :TU1
F686763A-9C72-41BA-8E7C-AE7E7439482E.jpeg
F686763A-9C72-41BA-8E7C-AE7E7439482E.jpeg (2.6 MiB) Vist 2800 gange

Re: G30 530 fra 2019

: man 18. okt 2021 14:16
af bphhm
Ja det var netop dette layout jeg havde set :TU2

Overvejer om ikke den nuværende F11 530D skulle skiftes til en 2019/20 G30.

Hvilke forskelle er der i LCI modellen?

Re: G30 530 fra 2019

: tirs 19. okt 2021 14:31
af HenrikT56
Forskellene som jeg kender dem er en lidt updated front og forlygter, nye baglygter, den digitale instrumentering - som på billedet - og så er alle 5’ere nu (mindst) mild-hybrid, dvs. med en 7hk elmotor, som trækker bilen i gang når lyset bliver grønt, og som man kan manøvrere rundt med på en p-plads eller en tankstation. Desuden er der X-drive, i hvert fald på 545e. Ellers må du google lidt for flere detaljer.

Men hvis du vil købe så ny, og dermed dyr en bil, så ville jeg KLART gå efter en spritny - hvis de ellers kan leveres :?

Priserne på e-modellerne - plugin hybriderne - er jo faldet helt vildt. En 545e koster 630k, og med lidt ekstra nødvendigheder som elektrisk sædeindstilling, adaptiv fartpilot, hellæder, nøglefri betjening, headup-display osv., lander du med lidt rabat stadig langt under 800k, og det får du svært ved at finde meget billigere, selv hvis du selv finder en i Tyskland.

530e er vist ca. 100k billigere.

Og så får du den jo præcis som du vil have den med farve, sædetype, indtræktype, indtrækfarve og ekstraudstyr.

Re: G30 530 fra 2019

: tors 17. mar 2022 13:22
af Siqu
Jeg overvejer selv en 2018-2019 model 530E, men er bange for at bagagerummet er for småt til en familie på 4 :( Så skal jeg have ne touring men sedan er mega lækker.
Hvilke erfaringer har du med 530E bagarerum