Side 1 af 2

Fejl på nødopkaldsfunktion

: tirs 5. jan 2021 12:49
af JensenBrian1981
Hejsa!
Jeg beklager hvis der er forespurgt på dette før, men jeg kunne intet finde via søgefunktionen :TU1

Min G30 skriver følgende: "Nødopkaldssystem ikke til rådighed"
Er det en betalt service som jeg ikke længere abonnerer på eller en generel fejl?


Håber der er nogen som kan hjælpe :)

Re: Fejl på nødopkaldsfunktion

: tirs 5. jan 2021 16:04
af michael Ravnholt
hej :(

Ja, som jeg kan huske det, så er det en service man giver i en periode på 5-6 år....
herefter koster det vist små 750 kr pr pr. år.

Det gjorde det i hvert fald da jeg spurgte på det :(

kh mc

Re: Fejl på nødopkaldsfunktion

: tirs 5. jan 2021 16:42
af admin
log in på din connected drive og check de services som er tilmeldt og dem som kan tilmeldes. Så ser du det.
Men jeg ville tro at det var tilmeldt til en så ny bil.

Re: Fejl på nødopkaldsfunktion

: tirs 5. jan 2021 17:12
af JensenBrian1981
Hej igen.

Tak for svar :)

Den er fra maj 2018 så det burde vel stadig være aktivt? Inde i Connected Drive er der også flueben ved den, så tænker servicen stadig er til rådighed.

Nå, men den skal have tjekket EGR ventil hos BMW Aalborg i morgen, så de kan sikkert løse problemet. Skal nok videregive deres svar herind.


God aften :)

Re: Fejl på nødopkaldsfunktion

: tirs 19. jan 2021 20:22
af MichaelVinther
Hej.
Det lyder som et dårligt backup batteri i bilens ATM modul

Re: Fejl på nødopkaldsfunktion

: lør 29. jan 2022 13:56
af Soren_10
Hej Brian (og/eller andre)

Fik du løst problemet med fejl i nødopkaldssystemet?

Min G31 (530D) siger præcis det samme, og BAG Odense har skrevet til mig, at det koster 6.000 at få skiftet (batteri i nødkaldsmodul som skal skiftes), og at BMW sommetider dækker halvdelen. Men det skal jo også først diagnosticeres, så det bliver en dyr affære, at (måske?) få skiftet et batteri.

Håber at høre fra dig, eller andre m samme problem.

Hilsen Søren

Re: Fejl på nødopkaldsfunktion

: man 31. jan 2022 09:30
af OleDupont
"Problemet" set med mine øjne er, at man ikke "tør" afprøve det for ikke at lave en falsk alarm.

Men hvis man efter en evt. ulykke er i stand til at aktivere den, kan man vel også bruge alarmopkaldet, som findes på enhver smartphone ;)

Sådan ser det ud på min iPhone 11.

Re: Fejl på nødopkaldsfunktion

: man 7. feb 2022 12:01
af Soren_10
Hej Ole Dupont
Jeg har såmænd afprøvet selve systemet (så vovet er jeg alligevel), og det virker fint.
Jeg kan såmænd også sagtens finde ud af at ringe 1-1-2 på min telefon.
Men derfor kunne det være rart at få selve fejlen rettet og væk fra instrumentbrættet, så man slipper for at se på fejlmeddelelsen.
Mvh Søren

Re: Fejl på nødopkaldsfunktion

: tirs 8. feb 2022 08:04
af MichaelVinther
Det er batteriet i atm modulet der skal skiftes, som jeg har skrevet ovenfor :-)

Re: Fejl på nødopkaldsfunktion

: tirs 8. feb 2022 09:32
af Soren_10
Hej Michael

Tak for svar, - har du erfaring med det, og ved du om det er en relativ simpel udskiftning som et ikke-autoriseret værksted kan klare?

BAG Odense har at det koster kr 6.000,- at få skiftet, hvilket lyder lidt voldsomt for et batteri.

Hilsen Søren