Sædeføler

Alle 3'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
Ulfi
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 214
Tilmeldt: tors 27. maj 2010 09:36
Geografisk sted: Nordsjælland
Navn: Ulf Westmark-Højelsen
By: Rungsted

Sædeføler

Indlæg af Ulfi »

Hej alle. Dette er egentlig ikke kun et mekanisk spørgsmål, men også et økonomisk. For et par uger siden begyndte airbaglampen i min e92 (325d) at lyse og lidt trykken på stilke m.m. afslørede fejlkode CC-ID 91 - altså noget sædeføler til selestrammer/airbags. Jeg kørte den på værksted og hentede den i dag, hvor jeg ikke rigtig fik nogen forklaring på, hvorfor det blev 5.000,- kr (ovenikøbet uden regning, hvilket jeg ikke anede noget om). Mester var selv ude at køre, så det var en eller anden lærling, der overleverede den til mig. De to dele på det vedlagte foto fik jeg med retur.

Lyder det ikke pænt dyrt?

Mvh

U
Vedhæftede filer
IMG_5323.JPG
IMG_5323.JPG (1.86 MiB) Vist 2622 gange
Mvh. Ulf Westmark
E92 325d fra 2008
Brugeravatar
Krone2000
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 182
Tilmeldt: fre 16. jan 2015 19:02
Geografisk sted: Struer
Navn: Ivan Kronborg
By: Struer

Re: Sædeføler

Indlæg af Krone2000 »

Hej Ulf.
Enhederne du har der er ikke BMW dele, men hvad jeg har kunnet finde frem til, så er det en emulator til at snyde computeren i din bilen, så den ikke viser fejl på airbag, på grund af fejl i en af dine sensorer.
Så det ser ud til at nogen tidligere har fusket med din bil, i stedet for at reparere den.
Se følgende link, her kan du også læse mere om enheden.

https://www.ebay.co.uk/itm/Passenger-Se ... ect=mobile
Mvh. Ivan Kronborg
E60 520d M47N2
F10 525d N57D30A
F30 316d N47D20C
Brugeravatar
Ulfi
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 214
Tilmeldt: tors 27. maj 2010 09:36
Geografisk sted: Nordsjælland
Navn: Ulf Westmark-Højelsen
By: Rungsted

Re: Sædeføler

Indlæg af Ulfi »

Hej Ivan og tak fordi du tog dig tid til at undersøge det nærmere. Det anede mig, at det var noget fuskeri - bare underligt, at jeg ikke kan få at vide om disse dele erstattet med rigtige dele eller bare med endnu en fuskerboks :-)

U
Mvh. Ulf Westmark
E92 325d fra 2008
Besvar