Ny bil -hjælp

Import, afgifter, priser, oplevelser med værksteder osv.
Besvar
ELLO
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 23:41
Navn: Ali Hassan
By: Vallensbæk

Ny bil -hjælp

Indlæg af ELLO »

Hej allesammen

Jeg har gennem en længere periode været mercedes-mand, men nu skal jeg have mig en BMW.
Jeg har forelsket mig i 5serien i sedan udgave (F10/11).
Jeg har set på tre forskellige udgaver til omtrent samme pris (+- 20.000).
Det er disse 3 jeg har set på
1. 525D fra 2010 kørt 165.000. Denne har rigtig godt med udstyr, navi proff, soltag, komfortsæder m. Memory osv. udvendigt har den m-pakke og rigtig flotte 19" m fælge
2. 530d fra 2010 kørt 135.000 km. Denne har også godt med udstyr dog uden soltag, som jeg egentlig godt kunne tænke mig
3. 520d fra 2014 kørt 90.000 km med m-performance kit som skulle give den 200 hk og 420 nm. Ellers har den godt med udstyr dog mindre end de to ovenstående

Jeg hælder mest til Den første 525d. Den er bedst udstyret af de tre, den står flottest og er også den billigste (dog kun 20.000 billigere end de to andre).
Problemet er bare at jeg synes km-tallet er en anelse for højt. Jeg har aldrig kørt BMW så jeg ved ikke helt om 165.000 er meget eller lidt. Jeg er vant til mercedes og der er det ikke meget.

Jeg kan godt se at den 3. 520d vil være det mest fornuftige valg, da km-tallet er lavest og det er den nyeste. Dog er det en 520d og selv med m-performance kit ved jeg ikke helt om den har nok power. På papirerne skulle den have næsten lige så meget power som 525d men det tvivler jeg lidt på.

Afskrivning samt brændstofforbrug og ejerafgift har ikke En betydende rolle, da jeg skal beholde bilen over en længere periode. Og ja da jeg er vant til at betale meget i ejerafgift og brændstof

Jeg håber i kan give nogle gode råd til en fremtidig bmw ejer, som er ret så forvirret lige nu.
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: Ny bil -hjælp

Indlæg af OleDupont »

Hej Ali, velkommen i forum :V

Som du selv er inde på, ser 2014-modellen (520d) umiddelbart mest fornuftigt, - hvis du vel at mærke kan nøjes med 4 cylindre :mrgreen:

Her er en fin beskrivelse af modellen, som du måske allerede har set: http://www.motorsiden.dk/Biltest/BMW%20 ... 20test.htm

Normalt frygter BMW-folket ikke at runde 200.000 km., men de to førstnævnte nærmer sig jo ret hurtigt, så måske kunne du øge budgettet lidt, så du kunne få nogle færre km. på tælleren, ikke mindst fordi du planlægger at beholde bilen længe :)

Held og lykke med valget! Vi glæder os til at få dig med i Bimmer-flokken :TU2

P.S. Emnet hører egentlig til under "Diverse", hvortil det flyttes.
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
ELLO
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 23:41
Navn: Ali Hassan
By: Vallensbæk

Re: Ny bil -hjælp

Indlæg af ELLO »

Hej tusind tak for svar

Mit spørgsmål er nu om 525 er en god motor. Jeg har læst noget om at 523i og 528i måske skulle være fejlmodeller. Og jeg synes jeg har læst at 520d og 525d's gearkasse ikke skulle være så god som den der sidder i 530d og større motorer.
Jeg er som sagt ny i bmw verden
ELLO
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 23:41
Navn: Ali Hassan
By: Vallensbæk

Re: Ny bil -hjælp

Indlæg af ELLO »

Hej

Situationen har ændret sig lidt og jeg er også begyndt at kigge på benzinmodeller, da de står rimelig billigt og desuden passer det måske bedre til mit kørselsmønster. Jeg har nu set på 2 den ene er en 528i 6 cyl 3.0 fra 2010 som er kørt 100.000 km. Den har rimeligt med udstyr. Den anden er en 535i fra 2010 også. Den har kørt 125.000 km. Den har rigtig godt udstyr.

528i samt 523i har jeg hørt er en fejlmodel. Det er desuden heller ikke en særlig populær model, så måske der er noget.
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: Ny bil -hjælp

Indlæg af OleDupont »

En af mine venner havde en 535i, - det er det rene kraftværk ;)
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
ELLO
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 23:41
Navn: Ali Hassan
By: Vallensbæk

Re: Ny bil -hjælp

Indlæg af ELLO »

Ja det er en virkelig fed familieracer. Kører utrolig godt. Men kan man forvente færre reperationsudgifter på en 535i fremfor en 525d. Jeg ved godt det er svært at svare på, men er der nogle der har erfaringer med disse to motorer
Brugeravatar
Rytteren
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 93
Tilmeldt: man 1. aug 2011 14:32
Navn: Jan Rytter
By: Svenstrup J

Re: Ny bil -hjælp

Indlæg af Rytteren »

Hej,

Det er jo et spændende dilemma....du skal helt klart ud at prøve nogle biler :mrgreen:

Lytte og mærke på "mekanikken" og opleve udstyret...hvad føles rigtigt og hvad er mindre vigtigt...Så...hold lidt på mulvarpen og kom ud at prøve ...

mvh Jan
Mvh. Jan Rytter
_____________________________
530D M-tech G31 2018 + Tesla M3LR 2020
Besvar