e39 lys problemer efter vask

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
dalsgaardd@gmail.com
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: ons 15. jun 2016 07:42
Navn: Daniel Dalsgaard
By: Søborg

e39 lys problemer efter vask

Indlæg af dalsgaardd@gmail.com »

Hey folkens, har af og til haft problemer med min e39 når jeg har været en tur i vaskehallen, alle problemer der kommer har noget at gøre med lyset på bilen! når jeg sætter bilen så for bliver alt lys tændt, nogen gange virker blinklyset ikke, og baglyset står og flimmer samt bremselyset lyser konstant, alt dette kan slukkes hvis jeg drejer min lys kontakt helt til venstre. Har så prøvet at fejlsøge lidt, og er kommet frem til at mit lys modul bliver vådt !? Modulet sidder ved højre for dørstolpe, mit spørgsmål er så om dette er noget man tit har oplevet ? hvor hulen kommer vandet fra? synes ikke jeg kan se hvor det skulle kunne komme fra ? brændvægen er helt tør, så tror ikke det kommer den vej fra ?

Alt virker somreglt som det skal efter noget tid hvor den bare har holdt stille lidt

På billedet kan man se modulet samt nogle vanddråber jeg endnu ikke havde fået tørt væk
Vedhæftede filer
20161124_154827.jpg
20161124_154827.jpg (1.42 MiB) Vist 2621 gange
Mvh. Daniel Dalsgaard
E39 520i 1998
Brugeravatar
janus-bmw
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 27. nov 2010 19:46
Navn: Janus Harder
By: Frederiksberg

Re: e39 lys problemer efter vask

Indlæg af janus-bmw »

Hej Daniel

Det kunne komme fra soltaget, det er set før. Der går drænrør fra soltagsenheden til bunden af bilen, der kan opstå problemer med dem.
Hvis ikke bilen har soltag kan det være forruden.


Mvh. Janus Harder
Brugeravatar
Dalsgaard
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 6. jan 2013 13:17
Navn: Daniel Dalsgaard
By: Søborg

Re: e39 lys problemer efter vask

Indlæg af Dalsgaard »

Hej tak for svar bilen har ikke soltag, og fik ny forrude i for 3 mdr siden, før det var der også problemer med det? Har lige skilt hele bilen ad og kørt i vaslehal for at se hvor vandet kom fra, under hele vasken kom der intet vand men efter en køretur var der vand igen?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Mvh. Daniel Dalsgaard
E39 520i 1998
Brugeravatar
adamzack
Super Star
Super Star
Indlæg: 1442
Tilmeldt: ons 3. sep 2008 03:22
Geografisk sted: Nordsjælland
Navn: Allan Ash
By: Farum

Re: e39 lys problemer efter vask

Indlæg af adamzack »

Sidder gummilisterne til dørrammen tæt? De er ret nemme at udskifte hvis det er årsagen. Er ledningerne oppefra knastøre?
Med Venlig Hilsen Allan

Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
dalsgaardd@gmail.com
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: ons 15. jun 2016 07:42
Navn: Daniel Dalsgaard
By: Søborg

Re: e39 lys problemer efter vask

Indlæg af dalsgaardd@gmail.com »

Listerne er tætte, og ledningerne er ikke drivvåde men de er fugtige, har lige prøvet og fylde kabinen med røg, det eneste sted der kommer røg ud af bilen er ude fra motorrummet?

Video med hvor røgen kommer fra http://www.bilgalleri.dk/video/off-topi ... _til_forum
Mvh. Daniel Dalsgaard
E39 520i 1998
Besvar