V8 Diesel

Alle 7'er serier frem til nu - incl. L-modellerne
Brugeravatar
544
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 277
Tilmeldt: ons 15. dec 2010 10:29
Navn: Eriksen
By: Nordsjælland

V8 Diesel

Indlæg af 544 »

Hej. Skriver lige på 5 siden da 7 siden ikke virker. Nogen som har erfaring med 740d V8 diesel motoren ?

Mvh. Jørgen
Før: E39 540i. Nu: A6 3,0 tdi quattro tipt.
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2869
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: V8 Diesel

Indlæg af admin »

7'er forum virker skam. Jeg har flyttet din tråd hertil.
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
Obel
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 187
Tilmeldt: lør 2. maj 2009 23:31
Navn: Claus Obel
By: Asaa Vendsyssel

Re: V8 Diesel

Indlæg af Obel »

Jeg har en sådan... Noget bestemt du tænker på?
Det fås vel i bund og grund ikke meget bedre

Synes den går super lækkert... og trækker som en færge i en relativ tung bil kontra hk.

Chip forøger effekten med ca. 20-25% --> DET virker



Hilsen Claus
E39 528iA 1998
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: V8 Diesel

Indlæg af LarsHansen »

Hey Jørgen


Som obel skriver trækker den som en hedengange storebæltfærge eller et af DSB's gamle ME lokomotiver. Den har så meget bjørnemoment at man hurtigt risikerer at miste overblikket når man sparker til den og den er totalt ligeglad om du sidder alene i bilen, eller du har hele den pukkelrygede famile plus en granvoksen campingvogn med, det er bare ud over bakkerne.

Samtidig er det med en relativt tyst og meget jævn motorgang der, som han også skriver, med en chip, virkelig flår asfaldt op.

Det fedeste er dog at der normalt er tonsvis af lækkert luksusudstyr i bilen og man sidder skide godt, både foran og bagi.

Bilen kører bedre end en V8 benzin og bruger meget mindre brændstof. det sidste er dog en sandhed med modifikationer, for den er altså stadig relativt forslugen. EU-normen siger 10 km/l men det skal du ikke regne med hvis du chipper den. Der vil du så til gengæld få en effektforøgelse på 30-40 Hk og en topfart på op imod 265 km/t

Den er ikke rapporteret specielt fejlbhæftet her i Sverige, men det er en dieseltopmodel og den koster K A S S E N når du skal have den på værksted og der er nok ikke ret mange i Danmark med videre erfaing i at skrue på maskinen på sådan en bil.


MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
544
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 277
Tilmeldt: ons 15. dec 2010 10:29
Navn: Eriksen
By: Nordsjælland

Re: V8 Diesel

Indlæg af 544 »

Hej. Hvad med støj - sammenlignet med en alm 3L R6 diesel som eks 530D el. 535D ?

Ja motoren findes jo kun i 740 E38 og det kunne være sådan en jeg kiggede lidt efter.

Det er bare om den er en fejl konstruktion som eks Mercedes E400 W211 motor - samme årgange og størrelse mv og at den ikke bruges mere i nyere BMW ?

Mvh

Mvh. Jørgen
Før: E39 540i. Nu: A6 3,0 tdi quattro tipt.
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: V8 Diesel

Indlæg af LarsHansen »

Hey Jørgen


Der er ingen støj i en E38 uanset hvilken maskine der ligger ude foran, inklusive en gammel V8 "dieselhakker"

Husk nu at konstruktionen er gammel og fra en tid hvor diesel ikke var helt så populært som det er nu og at motoren bruger ret meget af det i forhold til hvor meget (lidt) den udvikler. Det kan slet ikke sammenlignes med det vi ser nu, hvor downsizeing er ordet og common rail-teknik, motormaanagement samt trykladning er en nærmest bibelsk sandhed. Husk at en 3 liters rækkesekser fra BMW af idag, uden problemer, yder over 300 Hk imod en 30% større V8 motor kun yder mokring 245 Hk.
Men hvis man finder den for svag(!) kan den chippes og så sker der jo en del...


MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
ffr
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 194
Tilmeldt: tors 19. nov 2009 14:32
Navn: Frederik Frederiksen
By: Vangede/Gentofte

Re: V8 Diesel

Indlæg af ffr »

@jorgen Eriksen, ja det er noget af en kongeslæde. Men M67 motoren v8 diesel findes nu i E38, nemlig den senere e65/66, helt op til 2009, her godt nok med 4,4 liter. Der er tale om en common rail indsprøjtning:
1998-2001: E38 7-Series as 740d with the 3.9 l engine
2002-2005: E65 7-Series as 740d with the 3.9 l engine
2005-2009: E66 7-Series as 745d with the 4.4 l engine
Havde jeg et større kørselsbehov end de mange korte byture, ja så sprang jeg på en e38 med sådan et monster under hjelmen
Mvh Frederik
Mvh. Frederik
E39 Alpina B10 4.6i Touring 1998
Brugeravatar
Obel
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 187
Tilmeldt: lør 2. maj 2009 23:31
Navn: Claus Obel
By: Asaa Vendsyssel

Re: V8 Diesel

Indlæg af Obel »


Min er den her: 2002-2005: E65 7-Series as 740d with the 3.9 l engine

Det er sgu en lækker motor - man kan ikke undgå at smile hver gang man starter den. Ingen støj ved kørsel - men det er jo selvfølgelig en E65 - ved ikke noget om støjniveauet i en E38...

Og forresten så præsterede jeg 10,8 km/l ved sidste tankning... Det er ikke helt galt i en V8 diesel med to tons på slæb



Hilsen Claus
E39 528iA 1998
Brugeravatar
bay
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 203
Tilmeldt: man 23. nov 2009 21:52
Navn: Jens Bay
By: Skive

Re: V8 Diesel

Indlæg af bay »


Hvad giver man for en 740d i vægt afgift?

Mvh. Jens Bay Jensen
///E34 M5 6 speed 1995 - E39 530da 2001
Brugeravatar
Obel
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 187
Tilmeldt: lør 2. maj 2009 23:31
Navn: Claus Obel
By: Asaa Vendsyssel

Re: V8 Diesel

Indlæg af Obel »

ca. 10 klik om året.



Hilsen Claus
E39 528iA 1998
Besvar