MK3 og 4:3 skærm -> MK4 og 16:9 skærm

Alle 3'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
Tck
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 27
Tilmeldt: tirs 5. okt 2010 13:04
Navn: Tck
By: Aalborg

MK3 og 4:3 skærm -> MK4 og 16:9 skærm

Indlæg af Tck »

Hej alle.
Jeg har skrevet til Per alias "ppoulsen" herinde fra, eftersom det ser ud til han ved en masse om BMW navigation, men han svarer ikke af en eller anden grund, så nu har jeg lavet denne tråd i håb om at få svar fra dem der læser med og ved noget om dette...

Jeg har i laaaang tid haft en frygtelig masse bøvl med min opgradering fra 4:3 skærm og MK3 til 16:9 skærm og MK4 på min e46...

MK4'eren virker i sådan grad, at jeg på skærmen kan se menuen og bruge systemet normalt, men når jeg sætter en dvd i og sætter systemet til at navigere, kan der gå lige fra 5-20 minutter og så "fryser" systemet ellers bare! Systemet er herefter slet ikke til at bruge før jeg har ladet MK4'eren lukke helt ned og så starter den op igen uden en dvd i.. Derfor sendte jeg min MK4 tilbage til sælgeren og modtog en anden (har dobbelt tjekket det ikke er den samme)!

Den gjorde så præcis det samme! Så jeg tænker det måske har noget med mine CD'ere at gøre? Jeg har prøvet at brænde en 2010 dvd skive præcis som det skal gøres… Så jeg tænker det måske er fordi systemet ikke kan tage brændte dvd'er, men det kan vel heller ikke passe?

Derudover har jeg ingen lyd fra navigationen, og det er selvom jeg har prøvet at skrue op for navigations-volumen i ”settings” i menuen – den slår dog musikken fra imens der skulle være sagt noget.

Der er heller ingen lys i den lille pære ved siden af skærmen, altså ved siden af volume knappen, og det skal der vel også være?

Jeg er meget i tvivl om, hvad grunden til disse ting kan være, men jeg håber på I måske kan finde en løsning eller kender nogen der kan?

----------

Er der forresten nogen som har kendskab til opgradering af MK4 med dansk sprog og den allernyeste software? (tror det nuværende er V32 updaten)..

Med venlig hilsen
Thomas Kristensen


Mvh. Thomas Kristensen
E87 120d 2005
Besvar