Anbefaling af værksted - St. Kbh.

Import, afgifter, priser, oplevelser med værksteder osv.
Brugeravatar
DK540iA
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 803
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 12:17
Navn: Morten Hansen
By: Nordsjælland

Re: Anbefaling af værksted - St. Kbh.

Indlæg af DK540iA »

Ja, lad os nu se, men jeg tror det er den.
Man skal vel kunne mærke forskel på motorgangen når man tager stikket af luftmængdemåleren.

Når jeg nu HAR sagt jeg mistænker den. Kunne mekanikeren så ikke nemt have konstateret det ved at pille stikket af, han behøver vel ikke skifte den for at finde ud af det er den eller hvad ?


Mvh.
Morten Hansen

Nissan Almera
Ex: E39 540iA, E32 735iA, Toyota Corolla, Opel Vectra, Nissan Micra, Mitsubishi Galant, Toyota Carina, Morris Minor 1000 Super.
Brugeravatar
DK540iA
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 803
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 12:17
Navn: Morten Hansen
By: Nordsjælland

Re: Anbefaling af værksted - St. Kbh.

Indlæg af DK540iA »

Jeg rykker den lige herover, så vi ikke får ødelagt det med værkstederne.....
http://bmw5er.dk/forum/view.php?bn=bmw5 ... 1257442183


Mvh.
Morten Hansen

Nissan Almera
Ex: E39 540iA, E32 735iA, Toyota Corolla, Opel Vectra, Nissan Micra, Mitsubishi Galant, Toyota Carina, Morris Minor 1000 Super.
Brugeravatar
DK540iA
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 803
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 12:17
Navn: Morten Hansen
By: Nordsjælland

Re: Anbefaling af værksted - St. Kbh.

Indlæg af DK540iA »

Ja, så er dytten afleveret ved Tom i Slangerup.
Mit første indtryk af Tom var yderst positivt. Der var et par søde hunde og det lod virkelig til at han vidste hvad han talte om
Han ville ikke skifte luftmængdemåleren, men kun indmaden (selve føleren) - altså en lidt anden pris.

Nå skindet kan jo som bekendt bedrage, så jeg vender tilbage med en melding, når jeg får bilen retur, men første indtryk var meget positivt


Mvh.
Morten Hansen

Nissan Almera
Ex: E39 540iA, E32 735iA, Toyota Corolla, Opel Vectra, Nissan Micra, Mitsubishi Galant, Toyota Carina, Morris Minor 1000 Super.
Brugeravatar
ottedk
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 281
Tilmeldt: tirs 26. maj 2009 00:24
Navn: Claus Ortvald
By: Nordsjælland

Re: Anbefaling af værksted - St. Kbh.

Indlæg af ottedk »

Hej Morten

hvis du skal opføre dig juridisk korrekt, skal du betale de penge som du mener er de rigtigt med det samme.

Derefter vil resten af gælden skulle klares i retten, sagen kan IKKE køre via inkasso, den er kun lavet til erklæret gæld, da du har bestridt gælden er der kun en vej, og der er via fogedretten.

de har jo monster gebyrer på inkassp mange steder.

Hvis du har retshjælp via forsikringen skal du til at aktivere denne, og få fat i advokat, så du ikke laver nogen fodfejl.

Jeg har selv været igennem 5 retsager mht penge indtil videre 4 er vundet 100 % og den sidste kører stadigvæk ( har været hushandler og husbyggeri samt snyd med vandregning ),

Husk en ting det tager meget tid, så gør op med dig selv om du gider besværet, en fogedsag kan tage optil 2-3 år.

Du skal også sørge for at få taget nogle billeder at det med skjoldet.


Mvh. Claus Ortvald
530 dA mit alles
Brugeravatar
DK540iA
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 803
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 12:17
Navn: Morten Hansen
By: Nordsjælland

Re: Anbefaling af værksted - St. Kbh.

Indlæg af DK540iA »

Hej Otte

Jeg takker for tipsene.
Det er rent faktisk samme inkassofirma Fog benytter, som vi bruger på arbejdet.
Meldingen fra vores konsulent er at de IKKE kan køre inkassosag når der er tvist om sagen, så vil dommeren nemlig afvise den.
Men vi får se, jeg har jo som sagt tilbudt dem forlig....
Men jeg vil da lige checke vores forsikring, om der skulle være noget retshjælp med.


Mvh.
Morten Hansen

Nissan Almera
Ex: E39 540iA, E32 735iA, Toyota Corolla, Opel Vectra, Nissan Micra, Mitsubishi Galant, Toyota Carina, Morris Minor 1000 Super.
Brugeravatar
kc
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 35
Tilmeldt: tirs 23. jun 2009 16:34
Navn: Kim Refsgaard
By: Ballerup

Re: Anbefaling af værksted - St. Kbh.

Indlæg af kc »

Har været hos Onkel Tom her til eftermiddag for at få skiftet luftmængdemåleren.har brugt ham i 4år.Han er ok.Håber din fejl bliver fundet snart det er pisse-surt-når den tyske perle ikke kører ordenligt.Min måler koster ca 2000 sagde han,hvad koster din?
Brugeravatar
DK540iA
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 803
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 12:17
Navn: Morten Hansen
By: Nordsjælland

Re: Anbefaling af værksted - St. Kbh.

Indlæg af DK540iA »

Jeg er stadig enig, Tom virker OK.

Han ringede sidst på eftermiddagen....
Han er enig - det er luftmængdemåleren.
Det var så en føler til en senere model han havde kigget på, men den kostede 1100.
Min får han først onsdag morgen.
Men jeg kan jo nok vente til onsdag, jeg har jo lidt længe efterhånden


Mvh.
Morten Hansen

Nissan Almera
Ex: E39 540iA, E32 735iA, Toyota Corolla, Opel Vectra, Nissan Micra, Mitsubishi Galant, Toyota Carina, Morris Minor 1000 Super.
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: Anbefaling af værksted - St. Kbh.

Indlæg af OleDupont »

Hej Morten,

Jeg kan kun være enig med otte omkring det juridiske, hvilket jeg også for lang tid siden skrev:

"Rent juridisk er det en absolut god ide at betale en del af beløbet, som du er inde på. Så har du vist vilje til at betale for de ydelser, du mener er leveret.

Samtidig er det vigtigt, at du skriftligt redegør for motivet for den reducerede indbetaling, samt udbede dig en (også skriftlig) forklaring på, hvorfor de fakturerede ydelser ikke er leveret.

Herefter burde der fremkomme en forhandlingssituation, hvor det kan aftales, om regningen reduceres, eller om de ikke tilfredsstillende og/eller ikke leverede ydelser leveres.

Har du mistet tilliden til værkstedet, hvilket vil være forståeligt, bør du gå efter nedslag i prisen og få udført det manglende et andet sted".

Hvis uenighed om betaling havde opsættende virkning for inkasso, ville der ikke være meget at lave i den branche, og sådan er det naturligvis ikke.

Jeg mener stadigvæk, at du i en sag ville stå stærkere, hvis du viser vilje til at ville betale det, du synes er rimeligt. Derved bliver restbeløbet meget reduceret, og sagen dermed meget mindre.
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
DK540iA
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 803
Tilmeldt: tors 10. jul 2008 12:17
Navn: Morten Hansen
By: Nordsjælland

Re: Anbefaling af værksted - St. Kbh.

Indlæg af DK540iA »

Jeg er med på det med en del-betaling.
Jeg vil bare godt lige have fastslået HVAD problemet er først.
Så er det lidt nemmere at tage den rigtige beslutning om hvad Fog "fortjener" at få af betaling.

Det har jeg formentligt fået fastslået helt i morgen.

Det er en luftmængdemåler, som jeg sagde til Fog da jeg indleverede den til fejlsøgning.
"Jeg formoder det er enten en vacuumleak, eller luftmængdemåleren"
Hvis det nu viser sig at være rigtigt, vil jeg faktisk slet ikke betale for fejlsøgningen, da de jo ikke har checket det jeg sagde jeg mente var galt.

Derimod er jeg muligvis nød til at acceptere hele prisen på udskiftningen af køleslangerne, da raslelyden vist ikke kom derfra alligevel.

Men det ved jeg mere om i morgen aften, når jeg har hentet bilen fra Tom.


Mvh.
Morten Hansen

Nissan Almera
Ex: E39 540iA, E32 735iA, Toyota Corolla, Opel Vectra, Nissan Micra, Mitsubishi Galant, Toyota Carina, Morris Minor 1000 Super.
Brugeravatar
nostromo72
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 170
Tilmeldt: tors 8. sep 2005 09:04
Navn: Rene Gundersen
By: Bjæverskov

Re: Anbefaling af værksted - St. Kbh.

Indlæg af nostromo72 »

Nu vil jeg ikke forsvare FOG eller den store regning på nogen måde men hvis du som du skriver har angivet 2 muligheder hvor du mener fejlen ligger har du jo heller ikke fortalt dem præsist hvad du forventer at de laver.
Det er klar at de så ihvertfald som minimum bør fejlsøge på de 2 ting du nævner da i ikke har aftalt at de blot skulle skifte begge ting på mistanke!
Så du slipper i mine øjene ikke for at skulle betale for noget fejlsøgning, man kan så altid diskutere deres kompetance hvis det viser sig du havde ret i en af de 2 ting og de ikke har kunnet finde fejlen.

håber du forstår hvad jeg mener

Jeg står selv i en situation hvor bmw ingen fejl kan se i deres system men bmw Tyskland siger de kan prøve at skifte del a og/eller del b.
Begge skal kodes i Tyskland og jeg hænger derfor på delene uagted om det virker eller ej. Det er sku heller ikke helt fair syntes jeg. For hvis jeg aflevere bilen og siger lav det vil jeg da ikke betale for en megadyr ting hvis det viser sig en være en lille bitte del men det nu engang var den måde fejlfindingen blev udført på.


Mvh. Rene
E60 530 2003
Besvar