Væk med de gule dioder!

Fotos, vis mig din bil
- alt hvad der ændre udseendet i forhold til "standard" -
Brugeravatar
TVB
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 13:15
Navn: Thomas Bang
By: Hornslet

Væk med de gule dioder!

Indlæg af TVB »

Hej

Synes lige jeg vil dele den med jer andre.

Jeg har været så træt af de gule dioder i forlygterne. Jeg synes det er den største design-fejl BMW har lavet på E60/61.

Derfor beslyttede jeg at de skulle udskiftes og det skete så (-:

Resultatet er helt ok synes jeg!


Mvh. Thomas
E60 530i
Brugeravatar
Super
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 18:40
Navn: Claus Andreasen
By: Skibby
Kontakt:

Re: Væk med de gule dioder!

Indlæg af Super »

Ser godt ud!


Mvh. Claus
E60 530i 2006
Brugeravatar
seldum
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 391
Tilmeldt: lør 9. okt 2010 15:44
Navn: Seldum
By: Kongsted

Re: Væk med de gule dioder!

Indlæg af seldum »

Ser godt ud... det er bare synd vist nok er ulovligt.


Bedste BMW hilsner
Michael.
-------------------------
E61 530d - 08/2005
Brugeravatar
kenn
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 222
Tilmeldt: ons 5. jan 2011 19:41
Navn: Kenn Olsen
By: Hvidovre
Kontakt:

Re: Væk med de gule dioder!

Indlæg af kenn »

Det er godt arbejde men personligt synes jeg det er en super smart og gennemtænkt løsning at det orange er lavet så man bryder front og side deling.

og nej det er ikke lovligt at have hvide lys i siden af bilen, men man kan da håbe ingen lægger mærke til det


Mvh. Kenn
www.mobilteknik.dk
Kodning Bluetooth og alt det sjove tilbehør og så lige A klargøring af bilen...Fordi livet leves til fulde i en BMW
Brugeravatar
E60Vest
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 911
Tilmeldt: man 27. sep 2010 16:27
Navn: B. Andersen
By: Vestjylland

Re: Væk med de gule dioder!

Indlæg af E60Vest »

Hej

Om man kan lide en sådan ændring i lysmønstret forfra eller ej , ja det vil jo altid være en "smagssag"

Dog vil jeg råde alle der påtænker en sådan "upgrade" ( eller "downgrade" ) at læse nogen af de indlæg der er på både amerikanske og tyske E60 forumer omkr. dette emne , dette da rigtig mange efterfølgende har haft problemer med fugt/dug i forlygterne efter en sådan ændring , hvilket jo må siges at være en "træls" konsekvens , ikke mindst når man påtænker hvad nye/andre forlygter koster ( især hvis de er med Bi-Xenon & AHL ), da forlygternes elektronik etc. nemt tager skade af fugt i lygterne ( servo motore , Xenon startere , ALC bokse m.v. )

Dette bare til info.

Mvh.
E60Vest
Mvh. B.Andersen
E60Vest
Brugeravatar
TVB
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 13:15
Navn: Thomas Bang
By: Hornslet

Re: Væk med de gule dioder!

Indlæg af TVB »

Donwgrade eller upgrade er helt sikkert hvad man selv synes!
Og jeg skal være den første til at fraråde dette hvis man tror det kan laves på en eller to timer.
Det er et pillearbejde at få dem skilt ad ordentligt og bagefter skal man bruge lang tid på at forberede dem til at blive limet rigtigt i igen.

Hvad angår fugt må man ikke lime dem helt i igen på en gang da der er en del fugt i limen som trækker ind i lygten og det kan kun komme ud igen gennem stikket.

Det vil aldrig få indflydelse på resten af lygten for det er et rum helt for sig selv, så hvis de har haft problemer i udlandet på andre forum's så er det fordi de har smadret lygten.

Det har overhovedet heller ikke forbindelse til elektronikken i lygten da dette er et lille print som sidder helt for sig selv med 6 dioder på.

Med hensyn til fugten er der intet i mine og jeg har været i både regnvejr, vaskehal og jeg har spulet på dem direkte med vandstanden!

Men som sagt er det en smagssag, jeg er glad for at jeg gjorde det.


Mvh. Thomas
E60 530i
Brugeravatar
KjeldG
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 527
Tilmeldt: ons 16. mar 2011 06:35
Navn: Kjeld Grøndal
By: Esbjerg
Kontakt:

Re: Væk med de gule dioder!

Indlæg af KjeldG »

Det ser godt ud Thomas.
Har du evt. taget billeder af hvordan du har lavet det ?
Tror nu ikke der er mange politifolk der aner en skid om de skal være gule eller hvide
Syntes bestemt ikke dette projekt er en downgrade.
Går ud fra at du havde hele forlygteglasset afmonteret fra forlygten, er det ikke korrekt ?


Mvh. Kjeld
BMW E60 535D 2005
BMW E63 645CI 2004
BMW 2002TII.
www.diye60.com
Brugeravatar
TVB
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 13:15
Navn: Thomas Bang
By: Hornslet

Re: Væk med de gule dioder!

Indlæg af TVB »

Tak skal du/I have.

Har desværre ikke taget billeder, men jeg ved at der ligger billeder at det på det amerikanske forum.

Det er ikke så galt når man først får lygten ud af bilen. Der sidder en sort plastickappe rundt om lygten som lige kan tages af.

Når den er væk kan man tydeligt se den plasticholder som er limet ind i lygten og det er den som holder det ca 10 cm lange print hvor dioderne sidder på.

Så er det bare at skære den holder ud og husk at skære tæt på holderen for ellers skærer man ud i frontglasset. Undgå drimmel-sliber for den støver og så får du bare støv i lygten.

Med hensyn til politi og synshal, så er der efterhånden intet i det her land hvor man ikke lige kan få en bøde eller andet, så det er jeg lidt...........

Tror nu heller ikke der er mange Jens'er det ved at de skal være gule. De sidder da stadigvæk i forlygten!


Mvh. Thomas
E60 530i
Brugeravatar
Kress
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 114
Tilmeldt: tors 21. maj 2009 20:21
Navn: Kress - her skal stå både for- og efternavn
By: Malmö/Kbh

Re: Væk med de gule dioder!

Indlæg af Kress »

Det ser så pisse fedt ud, jeg har overvejet det lige siden jeg købte bilen. Kan vi få lidt info på hvordan ?? Er det af med glasset og så bare derud a ??

-
------------

-Kress...

-Pladesmed og "bule udretter" (som NoPaint, dentbusters og paintless gør det) bor i Sverige, arbejder på avedøre holme. Min gamle bil på billede
Brugeravatar
speedyholm
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 303
Tilmeldt: ons 21. okt 2009 21:53
Navn: Claus
By: Horsens

Re: Væk med de gule dioder!

Indlæg af speedyholm »

Det er hverken en upgrade eller downgrade. Blot en ændring af lyset. Tror da også det ser godt ud i hvidt. Jeg er dog ikke utilfreds med mine gule dioder. Den eneste design fejl på lygterne er, at de ikke allerede ved den første E60/61, lavede ringene til kørelys med LED eller lign. som på den ny 3 er. De gule ringe har altid set trætte ud. Har selv specialbygget 10 watt LED i ringene ( og det er ægte 10 watt,ikke de eBay 10 watt led der kun er 3 watt). Men hvis en kunne lave et projekt, som nogle i USA gør, med at indbygge nye Corona ringe med direkte LED lys, så var jeg interesseret.


Mvh. Claus
Mercedes CLS 500 Coupe Aut. 2004
Besvar