Erfaring med udskiftning af stof til læderkabine

Fotos, vis mig din bil
- alt hvad der ændre udseendet i forhold til "standard" -
Besvar
Brugeravatar
Rytteren
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 93
Tilmeldt: man 1. aug 2011 14:32
Navn: Jan Rytter
By: Svenstrup J

Erfaring med udskiftning af stof til læderkabine

Indlæg af Rytteren »

Halløj,

Hvad siger erfaringerne herinde til det at eftermontere en læderkabine (har bla. set at Schmiedmann sælger en komplet læderkabine til en E61lci til ca. 13.000)?

Grunden til jeg spørger er at jeg synes det ser ud som om at man til en BMW "bare" finder nogle brugte sæder/kabine og sætter i, i modsætning til at tage stof-sæderne med til en autosaddelmager og få syet en ny frakke efter mønster af stoffet.

Det sidste har jeg selv fået gjort før (og ligner det Schmiedmann tilbyder) på en Volvo, og resultatet var sådan både-og. Det var egentligt flot håndværk, med alle de rigtige dobbeltsyninger, og en meget kraftig og lækker læderkvalitet - på alle flader (Volvo org. læder er ca. 60% læder, 40% kunstlæder-plastic). Men alligevel kunne man godt se at det var eftermonteret, hjørner omking nakkestøtter sad ikke så "skarpt" som orginalt, dør panelerne ligeså. Ikke noget man ser når man hopper ind i bilen, men detaljer som gjorde jeg aldrig blev helt tilfreds med det.

Og - som sagt ser jeg ikke så meget beskrivelse herinde af "juhu, jeg har været ved saddelmageren...". Er det fordi I ikke fortæller om det, eller er det fordi man finder et orginalt interør/sædesæt i Tyskland, fordi saddelmageren ikke helt rammer orginalt niveau?

Ja, og så sprøger jeg fordi jeg endnu ikke har sat gaflen i min drømme-5'er, og udvalget bliver noget større hvis jeg ser bort fra læderkabinen.

Ser frem til at høre jeres meninger. (Jeg prøver i mellemtiden at finde et billed der viser hvad jeg mener).

mvh Jan
Mvh. Jan Rytter
_____________________________
530D M-tech G31 2018 + Tesla M3LR 2020
Brugeravatar
Hojbjerg
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 28
Tilmeldt: tors 31. mar 2011 21:37
Geografisk sted: Hedensted
Navn: Lars Høj
By: Hedensted

Re: Erfaring med udskiftning af stof til læderkabine

Indlæg af Hojbjerg »

Hej Jan

Jeg købte en org. læderkabine i Polen til min E91, den gav jeg 800 euro for inkl. levering i Vejle. Den var let brugt og med lidt knofedt, ser den ud som ny.

Du kan nemt finde en billig kabine på Allegro.pl den er godt nok på polsk, men med google translate kan du komme langt.
Mvh. Lars Høj
F30 320i ACS
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: Erfaring med udskiftning af stof til læderkabine

Indlæg af LarsHansen »

Hey Jan


Måske er det i virkeligheden et spørgsmål om at finde den rette mand til at gøre arbejdet. Der er stor forskel på saddelmagere og et godt råd er at finde een af de gamle fyre, tæt på pensionsalderen der har eget værksted, og få ham til at lave det hårde arbejde.
De gamle kan noget med kvalitet som mange af de nye skal til at lære.

Jeg fik lavet en komplet kabine til en gammel E21 for mange år siden af en fyr som havde værksted i Rådmandsgade i København og jeg kan garanterer dig, at BMW aldrig har leveret biler med så flot arbejde...ALDRIG !!!

Der blev lavet sæder, dørsider, tæppe og instrumentbord + bundmåtter. . Det var i 1983 og jeg betalte 11.000 kr. for hele møllen (hvilket var en mindrfe formue på det tidspunkt)

Alternativt kan man kører til sydøsteuropa eller Balkanlandende og få det lavet. Fantastisk kvalitet og til en brøkdel af hvad de koster herhjemme.


MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Besvar