ny monster amp på vej til ralles sub projekt. :)

Fotos, vis mig din bil
- alt hvad der ændre udseendet i forhold til "standard" -
Brugeravatar
ralle
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 687
Tilmeldt: lør 31. okt 2009 23:58
Navn: Ralle
By: Spøttrup/Skive

Re: ny monster amp på vej til ralles sub projekt. :)

Indlæg af ralle »

hahaha,nej lars. men jeg ER sku nok en gl. narrehat/knajtrøv. ihvertfald iflg min kone og div af vennerne.

men vent nu til det er færdigt. der blir en rød tråd i det,så det stilmæssigt matcher.

men jo der blir lidt * glitter og glamour* når bagklappen ryger op.

MEN i det mindste blir det med nøje udvalgte dele,som man ikke ser i enhver bil. kvalitet koster "lidt" mere,så derfor ser man ikke sådan en amp,fordeler blok mm i den lokale kadett mafias biler. men netop derfor det er hver en krone værd at gi lidt mere.

men jo det er lidt overkill,med den amp mm. men når bagagerummet nu endelig skal *spoleres* så lad os tage den med maner. hehe.

har fundet,i mine øjne den fedeste skilems løsning. se pix. så sådan blir det punkt ihvertfald.diskret, men forbandet effektivt pga sub kabinettets frontvendte basport.

håber ikke jeg trætter jer med mine "skøre" projekter. men kan jeg bare idet mindste gi inspiration til lign projekter i evt ville kaste jer ud i,bruger jeg gerne tiden på indlæggene.


Mvh. Ralle pulverlakkeren
E38 740iL individual/highline 4.4 step *Alpina B12 5.7 switchtronic klon*
Brugeravatar
seldum
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 391
Tilmeldt: lør 9. okt 2010 15:44
Navn: Seldum
By: Kongsted

Re: ny monster amp på vej til ralles sub projekt. :)

Indlæg af seldum »

Blive endelig ved med at dele dine projekter med os. Jeg personligt syntes det er spændende og lærerigt at følge med i.....


Bedste BMW hilsner
Michael.
-------------------------
E61 530d - 08/2005
Brugeravatar
ST
Super Star
Super Star
Indlæg: 1246
Tilmeldt: fre 16. jan 2009 22:07
Navn: ST (Semir Tesnjak)
By: Vejle

Re: ny monster amp på vej til ralles sub projekt. :)

Indlæg af ST »

Amen ralle!
Mvh. Semir Tesnjak
E61 525d 1/2008
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: ny monster amp på vej til ralles sub projekt. :)

Indlæg af LarsHansen »

Jamen Rasmus min ven... Det SER sgu godt ud, derom ingen tvivl. Nu skal du kører med armlæn nede og afmonteret skiposefront/"læjerlap" på fuld tid.

Personligt havde jeg gemt alt det sluttrinsgejl ned under bundpladen, ude af syne og diskret. Jeg kunne aldrig drømme om selv at gå i krig med sådan et V-max projekt, men respekt for dem som gider.

Ringer i øvrigt nok til dig når jeg kommer hjem fra Thailand. Vil gerne selv opgraderer den nederste del af frekvensområdet og jeg skal bruge lidt oplysninger om stikforbindelser og kabelføring.
Min plan er at erstatte den NOKIA(!) plastsub med en forstærker og en lille basenhed som skal virke på samme måde som det bestående og skal bygges ind samme sted. Tænker at bruge dækpanelet med en MDF-plade på bagsiden og monterer enheden deri. Det vender jeg tilbage om.
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
ralle
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 687
Tilmeldt: lør 31. okt 2009 23:58
Navn: Ralle
By: Spøttrup/Skive

Re: ny monster amp på vej til ralles sub projekt. :)

Indlæg af ralle »

jamen mit armlæn er skam altid nede. gir også helt sig selv når man har nasa armlænet (pix)

ja den org dsp sub er temmelig *nedern* i 7serien sidder der sågar 4 sub enheder i kassen,men stadig ik noget man får en "bule" i bukserne af.

løsningen under hathylden med uorg sub er fint. bla bsw laver denne løsning.( de 2 nederste pix) men det tager MEGET frihøjde.


Mvh. Ralle pulverlakkeren
E38 740iL individual/highline 4.4 step *Alpina B12 5.7 switchtronic klon*
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: ny monster amp på vej til ralles sub projekt. :)

Indlæg af LarsHansen »

Nu er min jo en touring, så den skal bygges ind i det eksisterende panel hvor "subben" sidder i forvejen.

Meget kan altså gøres ved de standard monteret højttalere. Det er noget lort og der skal ikke mange basseøre til at forbedre tingene betragteligt. Alene at fastgøre dørhøjttalere til noget MDF-plade for at fjerne "opbrud" grundet manglende stivhed i enheden, er noget der virker.
Hvis man så samtidig anskaffer nogle enheder der kan noget mere, så tror jeg faktisk at tilfredsheden vil brede sig i den lille familie

Men alt det kommer hen ad vejen.
Men alle de ting må komme hen
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
ralle
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 687
Tilmeldt: lør 31. okt 2009 23:58
Navn: Ralle
By: Spøttrup/Skive

Re: ny monster amp på vej til ralles sub projekt. :)

Indlæg af ralle »

lækkert phonokabel bestilt fra DRAGON AUDIO.

som før nævnt. *kæden er ikke stærkere end det svageste led*

jeg har en fetisch for kabler.


Mvh. Ralle pulverlakkeren
E38 740iL individual/highline 4.4 step *Alpina B12 5.7 switchtronic klon*
Brugeravatar
lund8200
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 334
Tilmeldt: tirs 13. apr 2010 20:07
Navn: Thomas Lund
By: Århus

Re: ny monster amp på vej til ralles sub projekt. :)

Indlæg af lund8200 »

Hej Ralle, nu kan jeg læse at du har lidt erfaring med Auto Hifi så har jeg et spørgsmål til dig.
Jeg har monteret en lille forstærker til min BM54, den er ikke voldsom men alt er næsten bedre når man ikke har andet end "Stereo" lydpakken i sin E39.
Udgangen til forstærkeren er taget fra højtaler ledningerne med en high/low level adapter. Samtidig har jeg opgraderet højtaler enhederne for og bag.
Det spiller egentligt OK, bortset fra en lille smule susen i højtalerne, MEN når det er koldt udenfor, omkring 5 grader og under, går det cirka 15-20 sekunder fra jeg starter bilen til der kommer en helvedes hylen i højtalerne i venstre fordør. Dette er uanset om radioen er tændt eller ej.
For at få det stoppet må jeg tænde radioen og fyre godt op for lyden i nogle sekunder, så forsvinder det. Har prøvet at bytte rundt på højre/venstre kanal på adapteren, men det er stadig i venstre side den flipper ud.
Snakker vi måske en dårlig lodning i højtaler kablerne i døren eller har du nogle andre bud?


Mvh. Thomas Lund
E39 523i/2.8
Brugeravatar
ralle
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 687
Tilmeldt: lør 31. okt 2009 23:58
Navn: Ralle
By: Spøttrup/Skive

Re: ny monster amp på vej til ralles sub projekt. :)

Indlæg af ralle »

enten defekt high/low converter eller forstærker


Mvh. Ralle pulverlakkeren
E38 740iL individual/highline 4.4 step *Alpina B12 5.7 switchtronic klon*
Besvar