så blev der lavet hjemmebio hos ralle

Fotos, vis mig din bil
- alt hvad der ændre udseendet i forhold til "standard" -
Brugeravatar
ralle
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 687
Tilmeldt: lør 31. okt 2009 23:58
Navn: Ralle
By: Spøttrup/Skive

så blev der lavet hjemmebio hos ralle

Indlæg af ralle »

ja ved sq ik om det må være her,men så kunne i se hvad der også blir syslet med,når bilen står i indkørslen.

sys der skulle være lidt go lyd/billede,når jeg en sjælden gang har tid til at slappe af, så det er blevet til følgende:

pioneer 7.1 full thx 7x170w amp med burr brown udgangstrin. en solid dame på de små 30 kg.

pioneer reference sacd/dvd afspiller. ligeledes thx certified.

samsung 50" full hd 1920x1080i

audiovector mi1 avantgarde mk2. bånd diskant højt. med matchende audiovector sandfyldte spikes standere (28k for de små skiderikker)

jamo center concert. har fulgt mig i en del år,men mener stadig den er en af verdens bedste. blir dog nok skiftet til audiovector avantgarde center.

baghøjtalere=bose accoustimas 5,2delte dipol højtalere

sub=den nye aktive cerwin vega 12" ikke highend som det andet,men det kan MÆRKES når der sker en eksplosion.

nakamichi silver banan stik på alle kabler

kabling er dali silwerline biwire,taralabs prism coaxkabler,van den hull subkabel og andet godt. (godt kabel er vigtigt--kæden er aldrig stærkere end det svageste led)

4xvipbare biograf halogenspots bygget plant ind i loftet,styret via det nye LK ir350 beo4 dimmer system. dvs fuld remote styret. ren bio stemning.

det ER en lydoplevelse og skal opleves.
ja det kan såmænd godt spille højt,men dette er ikke essensen. det kan enhver "idiot" gøre for langt billigere penge. i mine øjne skal lyd-især musik-opleves i alt sin renhed/detaljerede rigdom. og det har jeg i den grad fået held af at få frem,trods det er et surround opbygget system. jeg kunne ha nået længere med rent 2vejs,men ville gerne ha begge dele. og dettte sys jeg er opnået.

dette var mit lille stue projekt. håber i ka li det. ris modtages gerne.

hunden tar det som altid helt roligt--pix5.


Mvh. Ralle pulverlakkeren
E38 740iL individual/highline 4.4 step *Alpina B12 5.7 switchtronic klon*
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: så blev der lavet hjemmebio hos ralle

Indlæg af LarsHansen »

Fint nok Rasmus


Men det må være på tide at skifte dit antikverede (plasma ?) TV ud.

Samsung UE55D7005 og SÅ er du kørende. LED TV er simpelthen for fede. Billedet er bare lidt klarere og mere detaljeret og med den sidste generation, har de fået meget mere styr over det at vise sort. Designet taler for sig selv. Super fladt og nærmest anonymt udseende. På netop den model er rammen af gennemsgtigt acryl og fylder kun 1 cm. omkring skærmen.
modellen over (8005) er identisk i forhold til specs, men rammen er i crom og det ser bare ikke så godt ud som det andet. Der er lidt for mange reflektioner og det virker ikke helt så eksklusivt.

Til så fint et anlæg bør du nok også overveje om din sub ikke bør være lidt bedre end en Cervin Vega. Vegaens højttaler er for stor til at der er helt styr på tingene (noget med opbrud og flabrende baffel) hvor en B&W eller een af de dyre DALI, i mine øjne, er bedre.
Bevares. Vegaen spiller højere og dybere end det meste, men er højt og dybt målet frem for klippefast og "stram" dybte ?
Jeggiver gerne køb på et par decibel og de nederste 5 Hz for det sidste.

Ellers ser det ud til at du har ramt en masse godt og at der er til mange lange vinteraftner med cola og snold og en masse fede film. Tænker at du også skal bruge penge på en referance Blu-ray ?


MVH. Lars H

PS: Jeg bøjer mig for Cervin Vega subben, hvis man kan mærke det i mellemgulvet når Peter North fyrer "kanonen" af i ansigtet på een eller anden sagesløs tomhjernet bimboblonde, med et par kæmpe "siliconehynder" og store våde negerlæber...
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: så blev der lavet hjemmebio hos ralle

Indlæg af OleDupont »

Sejt, men det ville jeg aldrig få lov til at sætte op i stuen...men måske på værkstedet

Omkring TV er jeg enig med Lars, vi har lige købt et Samsung UE46D8005 LED TV (Smart TV med netadgang og 3D), og det er 2,9 cm. tykt, og billedet er hamrende godt!
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: så blev der lavet hjemmebio hos ralle

Indlæg af LarsHansen »

Ole for fanden...


Sådan noget spørger man ikke om...Det GØR man bare...!

Min er heldigvis ret ligeglad. Hendes største problem er at tænde for skidtet når hun er veninderne skal side og få "fugt i fugen" over en Robbie Williams concert.
Det er sket mere en en gang at hun har ringet til mig, i vrede og frustration, og jeg har måttet guide hende igennem procesen.

Men når skidtet spiller og tøserne drikker rødvin og brænder tobak af, er der mænd der senere på natten profiterer på et godt billede og en endnu bedre lyd.

Dorthe er absolut ikke dum, men når der skal tændes op for hele møllen og man både skal styre TV, DVD/Blu-Ray og fostærker, så kommer hendes blondinegener sgu op til overfladen



MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
ralle
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 687
Tilmeldt: lør 31. okt 2009 23:58
Navn: Ralle
By: Spøttrup/Skive

Re: så blev der lavet hjemmebio hos ralle

Indlæg af ralle »

Jamen i har helt ret ang tv gutter. Det blir noget 60-70" Men først når det 3d blir mere udviklet. For det er under alt kritik endnu. Så det kommer skam. men ser liiige tingene an.

Men er helt vild.med samsungs 9 serie. Gal en flot skærm


Mvh. Ralle pulverlakkeren
E38 740iL individual/highline 4.4 step *Alpina B12 5.7 switchtronic klon*
Brugeravatar
Mandal
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 350
Tilmeldt: fre 17. okt 2008 22:57
Navn: Brian Fisker
By: Randers

Re: så blev der lavet hjemmebio hos ralle

Indlæg af Mandal »

Uenig omkring LED - har byttet to gange UE55D8005, da der simpelthen er for meget "støj" (i mørke scener det sorte meget ujævnt - og helt galt i kanterne).

Nu hænger der et 64" D8005 Plasma - det dur


Mvh. Brian Fisker
BMW 530Da Touring, 2001
Østjylland
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: så blev der lavet hjemmebio hos ralle

Indlæg af OleDupont »

Uha Lars, det ville være skilsmissegrund her på godset - men det bliver nok til noget med et par små potente ekstra højttalere og noget BlueRay, ikke mindst på grund af nævnte Robbie
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: så blev der lavet hjemmebio hos ralle

Indlæg af LarsHansen »

Hey Brian


Så har du måske været uheldig...?

Min personlige erfaring med nævte model, er at det er noget af det bedste jeg nogensinde har set.

Enig i at plasma er bedre til det med det sorte og roen i billedet, når der skal være ro i billedet, men det er i mine øjne en katastrofe til det meste andet.
Sport og i øvrigt alt andet som fordre hurtige kamerabevægelser, bliver hakkende og uklart. Det kan, i mine øjne, bare ikke følge med en god LED-skærm.

Nå. Hver høne sine kyllinger, som man siger. Nogle kan lide moderen andre datteren. Sådan er vi så forskelige.


MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
nillevang@hotmail.com
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 349
Tilmeldt: fre 23. jan 2009 15:59
Navn: Niels Lillevang Hansen
By: Flintemose (Næstved)
Kontakt:

Re: så blev der lavet hjemmebio hos ralle

Indlæg af nillevang@hotmail.com »

Gutter stop så...

Det her er vejen frem: http://www.hifiklubben.dk/produkter/fla ... jektor.htm

Jeg har den gamle model (HD65), og den er selv med 3 år på bagdelen stadig bedre end ALLE fladskærme jeg har set


Mvh. Niels Lillevang Hansen
1999 BMW E39 523i Touring ETA
Brugeravatar
seldum
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 391
Tilmeldt: lør 9. okt 2010 15:44
Navn: Seldum
By: Kongsted

Re: så blev der lavet hjemmebio hos ralle

Indlæg af seldum »

Nice setup Ralle, er lyder fed?


Bedste BMW hilsner
Michael.
-------------------------
E61 530d - 08/2005
Besvar