*Ralles Garage* komplet alpina pinstripe kit

Fotos, vis mig din bil
- alt hvad der ændre udseendet i forhold til "standard" -
Brugeravatar
ralle
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 687
Tilmeldt: lør 31. okt 2009 23:58
Navn: Ralle
By: Spøttrup/Skive

*Ralles Garage* komplet alpina pinstripe kit

Indlæg af ralle »

ja så oprandt dagen hvor det komplette org alpina b12 guldstaffeings sæt skulle på.

allierede mig med fruen og en go bekendt (den nydelige dame med striktrøjen):)

først studere det org alpina monterings diagram--gyys der er mange mål der skal tages højde for.

få vasket bilen af og tørret grundigt af med sprit så den er helt ren og optimal for vedhæftning. (pix 1+2)

og så gik det løs. det er med at få startet rigtigt. på en iL version er det nogen gevaldigt lange stafferinger,de skal sidde snorlige,de er brækdyre,så fejl er IKKE en option.

se billederne af montage og det færdige resultat. alle alpinas mål er overholdt til punkt og prikke. lad det være sagt med det samme.hvis man ikke er bare lidt inde i sådan præcisions arbejde så LAD VÆRE. det er IKKE bare lige gjort på 20 min.

det trænede øje ser sikkert at Alpina emblemet på bagklappen,er fra 6.0eren. men sys simpelthen dem til 5,7 udgaven(som denne bil skal ligne) er alt for 80er agtige.
det chrom B12 skilt til højre side af bagklappen blir lige bestilt hjem snarest.

hvad skal der så ske nu ralle?? tjaa. jamen på onsdag smider vi et sort individual læder instr bord i.se pix

og så ellers igang den næste tid med highline/individual delene (klapborde,oplukkelige nakstøtter,multicomm armlæn,rear full digital klima mm mm)

og de store alpina guld bremser som beskrevet i forrige indlæg.

glæder mig til forår hvor sparegrisen forhåbentlig siger jeg må skifte mine 20" ud til 21" alpina b7 fælge istedet.


Mvh. Ralle pulverlakkeren
E38 740iL individual/highline 4.4 step *Alpina B12 5.7 switchtronic klon*
Brugeravatar
MortenJ
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons 24. feb 2010 11:13
Navn: MortenJ
By: København

Re: *Ralles Garage* komplet alpina pinstripe kit

Indlæg af MortenJ »

Fandme go' stil


Hilsen Morten
E39 530dA Touring 2001
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: *Ralles Garage* komplet alpina pinstripe kit

Indlæg af LarsHansen »

Rasmus min ven...!


Du er fandme ikke helt rask...
Der er garanteret en del lærde der vil sige at der er er seriøs hæklefejl i din produktionsfase

Det ser skidegodt ud og når du mangler et sæt PERFEKTE 18" ALPINA-fælge til viterdæk, ringer du bare. Jeg skal af med mine !


MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
ST
Super Star
Super Star
Indlæg: 1246
Tilmeldt: fre 16. jan 2009 22:07
Navn: ST (Semir Tesnjak)
By: Vejle

Re: *Ralles Garage* komplet alpina pinstripe kit

Indlæg af ST »

Få de fælge skiftet ud med et par Alpina fælge, så er den der . Ser lækkert ud.
Mvh. Semir Tesnjak
E61 525d 1/2008
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil
Brugeravatar
niller85er@hotmail.com
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 6. okt 2010 18:04
Navn: Funder
By: Skive

Re: *Ralles Garage* komplet alpina pinstripe kit

Indlæg af niller85er@hotmail.com »

også skal den da sænkes. Ellers kan alt det andet jo være lige meget..
Mvh. Funder
Eks. BMW E92 335I
Brugeravatar
ralle
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 687
Tilmeldt: lør 31. okt 2009 23:58
Navn: Ralle
By: Spøttrup/Skive

Re: *Ralles Garage* komplet alpina pinstripe kit

Indlæg af ralle »

Ja så mangler jeg bare en omvendt kasket. Så jeg klar til at indtage voldsmose. NEJ! Den har den super lækre aktive edc undervogn og den skal æ splittes ad. Dog er det korrekt den på pix ser høj ud i front. Det er den dog ik til daglig sys jeg.

og (i mine øjne ihvertfald) er sådan en vogn her en uber luksuriøs limousine der aldrig ER og BLIR en gadedreng. selv om man dog har set diverse "hærværk" på 7erne. der har ejerne så for det meste et navn af *anden etnisk herkomst*


Mvh. Ralle pulverlakkeren
E38 740iL individual/highline 4.4 step *Alpina B12 5.7 switchtronic klon*
Brugeravatar
ralle
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 687
Tilmeldt: lør 31. okt 2009 23:58
Navn: Ralle
By: Spøttrup/Skive

Re: *Ralles Garage* komplet alpina pinstripe kit

Indlæg af ralle »

ha ha lars. jamen for fan. jeg er sprøjte maler på 17.år nu. så hvis ik det har sat sine spor i "penthousen" ja så ved jeg snart ik.

ej kører meget det princip at det ikke er sjovt at ha det naboen har (han har så en spritny porsche 911 turbo+ ny audi a8,naturligvis begge på dk medaljer) så lige der kommer vi ikke yderligere ind på dette.

men det sq sjovt at gå og lave lidt,og skaffe de helt specielle sjældne dele hjem fra hele verden. og så lærer man jo en masse herlige mennesker at kende i processen.

somregel bærer arbejdet også frugt i jeg hurtigt er af med mine biler og til en del over markedspriser.

fik feks 130k for min e30 cab og 140k for den bourdeaux 528/m5 jeg havde før. men en go forretning blir det aldrig. men igen. det gør konen jo heller ikke,men også der hygger man sig og lærer noget nyt hverdag. også længe bilen kører godt,konen suger golfbolde gennem haveslanger og man selv står med et saligt og tilfreds udtryk i øjneneja så er det hele æ så ringe endda.


Mvh. Ralle pulverlakkeren
E38 740iL individual/highline 4.4 step *Alpina B12 5.7 switchtronic klon*
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: *Ralles Garage* komplet alpina pinstripe kit

Indlæg af LarsHansen »

Hey Rasmus


Jamen så må du jo være ovenud tilfreds. Husk nu at haveslangen skal være kvarttomme. Ellers er der jo ikke noget sjov ved det. Halvtommeslangesugere kan man finde alle steder


MVH. Lars H


Og til Funder:


Endnu engang viser du at du ikke har fattet ret meget af at eje, køre og style en BMW !
Rasmus laver en Alpina look-a-like som er MEGET tæt på originalen. Så tæt at man skal løfte låget eller kravle rundt under bilen for at se at det er en forholdsvis almindeig E38
Sådan et kongekøretøj skal sgu ikke sænkes, monteres med grimme og ulovlige tyskerfælge, have blåt neonlys på undersiden, truckernosser eller terninger i forruden, uoriginale kopholdere malet som kulfiber, kæmpe 9000 ÆGTE watts anlæg fra THANSEN eller andre DRENGERØVSsager man indkøber hos BILEXPERTEN !
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
ralle
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 687
Tilmeldt: lør 31. okt 2009 23:58
Navn: Ralle
By: Spøttrup/Skive

Re: *Ralles Garage* komplet alpina pinstripe kit

Indlæg af ralle »

lars>nok de mest vise ord jeg har hørt i år.

en "alpina" signalerer ikke *her kommer jeg* det er en bil der skal vurderes af kendere,og som ved hvad det står for.

bevares, i mine unge dage har jeg selv lagt bredt i kolstrup turbo 3serier,toyota supra turbo og andet godt. men man vokser sq fra det og lærer at sætte pris på comfort og "diskret blær"


Mvh. Ralle pulverlakkeren
E38 740iL individual/highline 4.4 step *Alpina B12 5.7 switchtronic klon*
Brugeravatar
niller85er@hotmail.com
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 117
Tilmeldt: ons 6. okt 2010 18:04
Navn: Funder
By: Skive

Re: *Ralles Garage* komplet alpina pinstripe kit

Indlæg af niller85er@hotmail.com »

Lars H. har jeg sagt det?
siger blot at jeg synes den skal sænkes..
se denner her bil http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=160883
Den er sænket lidt, og den har da hverken neon lys eller trucknosser... synes bare at det er det første sted man starter.. Men fin nok hver sin smag.. Ralles bil er da super lækker og gennemført! mener bare med alle de penge som han smider i den, kunne han sikkert godt få en lækkert sænknings undervogn.
Mvh. Funder
Eks. BMW E92 335I
Besvar