Hej Jan
Denne adaption af skifte værdier er det noget som en automatgearkassespecialist kan omprogrammere? Jeg kunne godt godt tænke mig den kørte en lille smule længere ud i gearene (ved normal kørsel ikke ikke i sport)
Mvh
Lasse
Tuning af E39 528i -Resultat
- Albrectsen
- Almindelig bruger
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: ons 24. apr 2013 22:56
- Navn: Lasse Albrectsen
- By: Hillerød
Re: Tuning af E39 528i -Resultat
Mvh. Lasse Albrectsen
E39 528i 1998
E39 528i 1998
Re: Tuning af E39 528i -Resultat
Hej Lasse.
Der må jeg desværre melde "pas".
DME'en (motorstyringen til benzinmodellerne) kan reflashes med et andet map ved chiptuning eller motorskift til større, så det kan da tænkes at man kan gøre det samme med steptronic enheden med mindre at gearskiftet ligger i selve hydraulikken på E39'eren??!
Der må jeg desværre melde "pas".
DME'en (motorstyringen til benzinmodellerne) kan reflashes med et andet map ved chiptuning eller motorskift til større, så det kan da tænkes at man kan gøre det samme med steptronic enheden med mindre at gearskiftet ligger i selve hydraulikken på E39'eren??!
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
- Albrectsen
- Almindelig bruger
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: ons 24. apr 2013 22:56
- Navn: Lasse Albrectsen
- By: Hillerød
-
- Ny bruger
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: søn 25. apr 2021 17:55
- Navn: Torben Jagd
- By: København S
Re: Tuning af E39 528i -Resultat
Efter du havde sat manifolden på, hvem fik du så til at chippe den?Albrectsen skrev: ↑man 6. jan 2014 21:09 Godaften i stuerne
Jeg har efterligne tidsovervejelse optimeret min gamle E39. Jeg har læst en del om m50 manifold og der er mange forskellige erfaringer ude i Cyber space. Min 528 er fra 1998 og har kørt 202.000 km.
Det skal siges jeg ikke gider smide en masse penge efter tuning af en gammel kasse. Mit budget var på max 10.000 kr, så måtte jeg se hvor mange heste man kunne få for det. Jeg besluttede mig for et m50 manifold og en chip tuning.
Jeg fik for et par måneder siden monterret et m50 manifold, og fin den så chippet i dag.
Jeg fik ikke målt den som helt standard, men med m50 manifold gav den 226 hk og 290 nm. Efter den var chippet kom den op på 238 hk og 305 nm. Det er jeg ret godt tilfreds med. Det er nok nogle af de billigste heste, man kan få - herfra bliver de temmelig dyre. Af en eller anden årsag kan jeg ikke vedhæfter målingen
God fornøjelse til alle der måtte have lyst til at kaste sig ud i en lignende optimering.
Og ja det kan også mærkes den trækker virkeligt godt nu
MVH
Torben Jagd