Har idag en 118D, men har fundet et godt tilbud på en 530i fra 2005, der har gået under 100.000 km.
Hvad skal jeg forvente af alm. servicepriser på den? har tidligere læst noget om den er dyr at holde kørende.
Er villig til at bruge andre værksteder end BMWs.
På forhånd tak...
Anders
Kommende 530i ejer?
- admin
- Administrator
- Indlæg: 2867
- Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
- Navn: Mogens Juhl
- By: Viby Sjælland
- Kontakt:
Kommende 530i ejer?
Mvh
Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
- LarsHansen
- Super Star
- Indlæg: 1965
- Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
- Navn: Lars Hansen
- By: Arlöv
- Kontakt:
Re: Kommende 530i ejer?
Hej Anders
En BMW er ALTID dyr i drift og jo større model, des højere pris.
Dem der siger andet, er farvet af deres følelser for bilen og mærket, eller mangler realitetssans.
Men hvis man kan skrue lidt selv eller kender een der kan, kan man altid tage toppen af omkostningerne.´
Dieselbiler er billigere i daglig drift (grundet flere km/l og lavere brændstfpris) men ofte lidt dyrere i reservedele og service. Kører du mange km. på landevej er der dog musik i at kører diesel og kan du leve med traktorlyden (kun et problem i tomgang) får du en bil med et gigantisk moment, der snildt kan kører fra en 540 i mellemaccelerationerne.
Få fuld servicehistorie og dokumentation med på bilen og tjeck den grundigt. Jeg må, allerede nu, rykke kraftigt i bremsen og tænde alle advarselslamper. En 530d der er 5 år gammel og kun har kørt under 100.000 km. STINKER af fup og svindel, men det KAN jo være at du er heldig...Men så skal du samtidig gå ned og købe en onsdags- og lørdagslottokupon, for måske vinder du så også 2 x 5 mio. kr.
MVH. Lars H
En BMW er ALTID dyr i drift og jo større model, des højere pris.
Dem der siger andet, er farvet af deres følelser for bilen og mærket, eller mangler realitetssans.
Men hvis man kan skrue lidt selv eller kender een der kan, kan man altid tage toppen af omkostningerne.´
Dieselbiler er billigere i daglig drift (grundet flere km/l og lavere brændstfpris) men ofte lidt dyrere i reservedele og service. Kører du mange km. på landevej er der dog musik i at kører diesel og kan du leve med traktorlyden (kun et problem i tomgang) får du en bil med et gigantisk moment, der snildt kan kører fra en 540 i mellemaccelerationerne.
Få fuld servicehistorie og dokumentation med på bilen og tjeck den grundigt. Jeg må, allerede nu, rykke kraftigt i bremsen og tænde alle advarselslamper. En 530d der er 5 år gammel og kun har kørt under 100.000 km. STINKER af fup og svindel, men det KAN jo være at du er heldig...Men så skal du samtidig gå ned og købe en onsdags- og lørdagslottokupon, for måske vinder du så også 2 x 5 mio. kr.
MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
E39 540i Touring
- LarsHansen
- Super Star
- Indlæg: 1965
- Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
- Navn: Lars Hansen
- By: Arlöv
- Kontakt:
Re: Kommende 530i ejer?
Og jegt undskylder endnu engang at jeg ikke var opmærksom på det der blev spurgt om
SORRY til Anders (og alle andre)
Se bort fra det der specifikt drejer sig om dieseldrift. Det andet er stadigt gældende.
MVH. Lars H
SORRY til Anders (og alle andre)
Se bort fra det der specifikt drejer sig om dieseldrift. Det andet er stadigt gældende.
MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
E39 540i Touring
- admin
- Administrator
- Indlæg: 2867
- Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
- Navn: Mogens Juhl
- By: Viby Sjælland
- Kontakt:
Re: Kommende 530i ejer?
Tak for svar Lars...
Bilen er en benzin og kører diesel idag, så kender til det du siger. Bilen er til salg hos en stor forhandler og har fuld dansk servicebog og 1 ejer. Så er ikke så bekymret for den del.
Men du mener at en bil til kr. 1 mill. fra ny der er 5 år gammel og kørt under 100.000 er som at spille lotto, for at være i orden?? så må du godt nok have været uheldige med dine maskiner igennem tiden!
Nogen der ved hvad normal service koster på sådan en 530i
Bilen er en benzin og kører diesel idag, så kender til det du siger. Bilen er til salg hos en stor forhandler og har fuld dansk servicebog og 1 ejer. Så er ikke så bekymret for den del.
Men du mener at en bil til kr. 1 mill. fra ny der er 5 år gammel og kørt under 100.000 er som at spille lotto, for at være i orden?? så må du godt nok have været uheldige med dine maskiner igennem tiden!
Nogen der ved hvad normal service koster på sådan en 530i
Mvh
Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Re: Kommende 530i ejer?
100.000 km på 5 år, er da meget fint.. det er 20.000 km om året, så det kan jeg nu ikke se noget forkert i, jeg kører selv omkring 7-8000 km om året, Lars H: så hvis min bil var 5 år gammel og skulle sælges med ca. 40.000 km på tælleren, så var det en fuskbil..??
ALS: Kender desværre ikke service priser.. laver selv min bil..
ALS: Kender desværre ikke service priser.. laver selv min bil..
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004
- henriky
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 117
- Tilmeldt: tirs 27. maj 2008 08:03
- Navn: Henrik Y. Jensen
- By: Frederiksberg
Re: Kommende 530i ejer?
Hej ALS
Groft sagt vil jeg formulere det således, at hvis du har råd til at købe bilen uden at finansiere gennem kviklån, rockere og lignende - så burde der også være råd til en værkstedsregning i ny og næ... Som du sikkert allerede ved, så holder BMW længere men koster til gengæld mere end VW og Peugeot osv - Køreglæden og bilens sjæl er efter min mening merprisen værd.
Når det så er sagt, så synes jeg alligevel ikke stumperne er specielt dyre, MEN vælg værksted med omtanke - Værkstedet skal både vide hvad de laver (kunne udlæse/teste) og have en fair timepris - OG pris og kvalitet hænger IKKE ALTID sammen.
Hvis bilen har en fornuftig historik med ejer og service, så bør der ikke komme de vilde udgifter, MEN det kan ingen garantere. Få evt. at vide hvad der er lavet og se fakturaer på det...
...Mere kan man næsten ikke gøre - brug din sunde fornuft og NYD bilen, for den er hamrende fed!!
Groft sagt vil jeg formulere det således, at hvis du har råd til at købe bilen uden at finansiere gennem kviklån, rockere og lignende - så burde der også være råd til en værkstedsregning i ny og næ... Som du sikkert allerede ved, så holder BMW længere men koster til gengæld mere end VW og Peugeot osv - Køreglæden og bilens sjæl er efter min mening merprisen værd.
Når det så er sagt, så synes jeg alligevel ikke stumperne er specielt dyre, MEN vælg værksted med omtanke - Værkstedet skal både vide hvad de laver (kunne udlæse/teste) og have en fair timepris - OG pris og kvalitet hænger IKKE ALTID sammen.
Hvis bilen har en fornuftig historik med ejer og service, så bør der ikke komme de vilde udgifter, MEN det kan ingen garantere. Få evt. at vide hvad der er lavet og se fakturaer på det...
...Mere kan man næsten ikke gøre - brug din sunde fornuft og NYD bilen, for den er hamrende fed!!
Venligst
Henrik Y. Jensen
BMW F11 N57D30O1
Frederiksberg, Kbh.
Henrik Y. Jensen
BMW F11 N57D30O1
Frederiksberg, Kbh.
- adamzack
- Super Star
- Indlæg: 1442
- Tilmeldt: ons 3. sep 2008 03:22
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Navn: Allan Ash
- By: Farum
Re: Kommende 530i ejer?
ALS skrev:
> Nogen der ved hvad normal service koster på sådan en 530i
De fleste BMW værksteder som jeg har været i konktakt med, har IKKE faste priser for service, eller vil ikke opgive pris. De oplyser en timeløn x ?-? antal timer. Har anvendt 2 forskellige værksteder i sverige, som har faste BILLIGE priser.
Fik også en fast pris fra Mogens Fog. 6K for en inspektion I, som jeg takkede nej til. Men det var 2 år siden.
Her er et eksempel fra Jarl (som jeg ikke selv vil anbefale, men andre gør)
E39
Motor:M50 BMW 520-528 fram till 1998 månad 9
Oljeservice - 1680sek
Inspektion 1 - 2860sek
Inspektion 2 - 3805sek
Motor:M52 BMW 520 - 530 från 1998 månad 9
Oljeservice - 1665sek
Inspektion 1 - 2860sek
Inspektion 2 - 4300sek
Motor: V8 535 - 540 fram till 1998 månad 9
Oljeservice - 1840sek
Inspektion 1 - 3035sek
Inspektion 2 - 4075sek
Motor: V8 540 från 1998 månad 9
Oljeservice - 1840sek
Inspektion - 3035sek
Inspektion 2 - 4755sek
Motor: Diesel 520 -530d
Oljeservice - 1855sek
Inspektion 1 - 3050sek
Inspektion 2 - 3920sek
Mikrofilter byte - 870sek
E60/E61
BMW 520-530
Oljeservice - 1700sek
Tändstiftbyte - 1900sek
Bromsvätska - 550sek
Mikrofilter - 870sek
BMW V8
Oljeservice - 1900sek
Tändstiftbyte - 2200sek
Bromsvätska - 550sek
Mikrofilter - 870sek
Kilde http://www.jarlsbilservice.com/Service% ... lista.html
Som du måske kan se, er der ikke pris på inspektion ( eller Vehicle Check) på E60 og E61. I øvrigt tror jeg ikke at Jarls Bilservice er aut BMW værksted som mange påstår. Men er specialist i Alpina. Har ikke set nogle beviser, og er heller nævnt hos BMW som et aut. BMW værksted http://www.bmw.se/se/sv/owners/service/ ... kning.html
> Nogen der ved hvad normal service koster på sådan en 530i
De fleste BMW værksteder som jeg har været i konktakt med, har IKKE faste priser for service, eller vil ikke opgive pris. De oplyser en timeløn x ?-? antal timer. Har anvendt 2 forskellige værksteder i sverige, som har faste BILLIGE priser.
Fik også en fast pris fra Mogens Fog. 6K for en inspektion I, som jeg takkede nej til. Men det var 2 år siden.
Her er et eksempel fra Jarl (som jeg ikke selv vil anbefale, men andre gør)
E39
Motor:M50 BMW 520-528 fram till 1998 månad 9
Oljeservice - 1680sek
Inspektion 1 - 2860sek
Inspektion 2 - 3805sek
Motor:M52 BMW 520 - 530 från 1998 månad 9
Oljeservice - 1665sek
Inspektion 1 - 2860sek
Inspektion 2 - 4300sek
Motor: V8 535 - 540 fram till 1998 månad 9
Oljeservice - 1840sek
Inspektion 1 - 3035sek
Inspektion 2 - 4075sek
Motor: V8 540 från 1998 månad 9
Oljeservice - 1840sek
Inspektion - 3035sek
Inspektion 2 - 4755sek
Motor: Diesel 520 -530d
Oljeservice - 1855sek
Inspektion 1 - 3050sek
Inspektion 2 - 3920sek
Mikrofilter byte - 870sek
E60/E61
BMW 520-530
Oljeservice - 1700sek
Tändstiftbyte - 1900sek
Bromsvätska - 550sek
Mikrofilter - 870sek
BMW V8
Oljeservice - 1900sek
Tändstiftbyte - 2200sek
Bromsvätska - 550sek
Mikrofilter - 870sek
Kilde http://www.jarlsbilservice.com/Service% ... lista.html
Som du måske kan se, er der ikke pris på inspektion ( eller Vehicle Check) på E60 og E61. I øvrigt tror jeg ikke at Jarls Bilservice er aut BMW værksted som mange påstår. Men er specialist i Alpina. Har ikke set nogle beviser, og er heller nævnt hos BMW som et aut. BMW værksted http://www.bmw.se/se/sv/owners/service/ ... kning.html
Med Venlig Hilsen Allan
Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
- nillevang@hotmail.com
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: fre 23. jan 2009 15:59
- Navn: Niels Lillevang Hansen
- By: Flintemose (Næstved)
- Kontakt:
Re: Kommende 530i ejer?
Hej Alle,
Jeg tror måske at Lars H har mislæst indlægget fra Anders og troet der var tale om en 530d og ikke en 530i. Det er rigtigt nok at hvis det var en 530d der var tale om var det ikke meget med 100.000 på 5 år, men en 530i derimod lyder det helt rimeligt. Iøvrigt kan BMW jo fortælle via deres system om der er blevet fusket med servicebog osv. Mht driften af bilen er det trods alt bare en bil: 4 hjul, motor, gearkasse bremser osv. Jeg er helt sikker på at hvis du er fornuftig og anvender det her forum ofte, bruger en god uafhængig mekaniker du har tillid til (mange anbefaler Tom i Slangerup) så kan det ikke gå helt galt. Iøvrigt er der mindst 300.000 km tilbage i en 530i der kun har kørt 100.000 såfremt bilen er passet og bliver passet fremover. Mht olieservice er det supernemt at skifte olie og filter selv - og det koster max 500 kroner inkl filter hvis du køber olien på tilbud i eksempelvis Bilka.
Iøvrigt har eksempelvis KOED.dk altid 300 bmw'er til ophug og kan levere stort set alle dele brugt hvis eksempelvis motor eller gearkasse skulle svigte.
Jeg ville ikke være bekymret bortset fra at du går fra 20 km/l til 10-12 km/l.
Mvh Niels
Jeg tror måske at Lars H har mislæst indlægget fra Anders og troet der var tale om en 530d og ikke en 530i. Det er rigtigt nok at hvis det var en 530d der var tale om var det ikke meget med 100.000 på 5 år, men en 530i derimod lyder det helt rimeligt. Iøvrigt kan BMW jo fortælle via deres system om der er blevet fusket med servicebog osv. Mht driften af bilen er det trods alt bare en bil: 4 hjul, motor, gearkasse bremser osv. Jeg er helt sikker på at hvis du er fornuftig og anvender det her forum ofte, bruger en god uafhængig mekaniker du har tillid til (mange anbefaler Tom i Slangerup) så kan det ikke gå helt galt. Iøvrigt er der mindst 300.000 km tilbage i en 530i der kun har kørt 100.000 såfremt bilen er passet og bliver passet fremover. Mht olieservice er det supernemt at skifte olie og filter selv - og det koster max 500 kroner inkl filter hvis du køber olien på tilbud i eksempelvis Bilka.
Iøvrigt har eksempelvis KOED.dk altid 300 bmw'er til ophug og kan levere stort set alle dele brugt hvis eksempelvis motor eller gearkasse skulle svigte.
Jeg ville ikke være bekymret bortset fra at du går fra 20 km/l til 10-12 km/l.
Mvh Niels
Mvh. Niels Lillevang Hansen
1999 BMW E39 523i Touring ETA
Re: Kommende 530i ejer?
E60 og E61 køre med CBS (Condition Based Service) derfor har den ikke serviceintervaller der er delt op i olieservice og inspektioner.
- adamzack
- Super Star
- Indlæg: 1442
- Tilmeldt: ons 3. sep 2008 03:22
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Navn: Allan Ash
- By: Farum
Re: Kommende 530i ejer?
Takker Poulsen. Overså i starten at der var tale om E61 el. E60.
Synes også at der engang blev nævnt "Vehicle Check". Er det det samme?
Synes også at der engang blev nævnt "Vehicle Check". Er det det samme?
Med Venlig Hilsen Allan
Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020