Elektronisk bagklap periodisk defekt (E61)

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
Yesbar
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 29. aug 2015 09:19
Navn: Jesper Søgaard
By: Skive

Elektronisk bagklap periodisk defekt (E61)

Indlæg af Yesbar »

Hej!

Dette er mit første indlæg på jeres forum og håber på, at jeg kan blive aktiv herinde og dele mine erfaringer med min BMW.

Jeg har en BMW 530D fra 2007 med 220.000km på bagen. En dejlig bil med masser af skub i.

Desværre har jeg lidt problemer med den elektroniske bagklap. Da jeg købte bilen for et år siden, ville klappen ikke holde sig åbent fordi dæmperen mistede pusten. Den blev skiftet og det har ikke været et problem siden. I vinters begyndte klappen at have svært ved at åbne første gang. Man kunne høre at låsen åbnede og klappen bevægede sig et par centimeter hvorefter den faldt i igen. Efter 1-2 ekstra forsøg ville klappen åbne. Problemet er nu begyndt at komme her om sommeren også og nu skal der 3-4 tryk på nøglen til før klappen åbner. Når først den kommer ud over ca 10 centimeters åbning så kører klappen fint op resten af vejen. Den lukker også fint igen.

Jeg har søgt på nettet for at finde hvad der kan være galt. Nogle steder skriver de at det kan være ledningsnettet, men min tanke er at det umiddelbart ikke er det, da låsen går hver gang og motoren arbejder.

Jeg er ikke så ferm til selv at rode i bilen så at skifte motoren, vil ikke være noget jeg kan gøre uden hjælp.

Er der nogen der har erfaringer med, hvad der kan være galt?

På forhånd tak. Jesper.
F11 - 2010 520D
Brugeravatar
Yesbar
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 29. aug 2015 09:19
Navn: Jesper Søgaard
By: Skive

Re: Elektronisk bagklap periodisk defekt (E61)

Indlæg af Yesbar »

Jeg har forsøgt at tage en lille video af problemet. Hvis I skruer op for lyden, kan I høre motoren arbejde.
F11 - 2010 520D
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: Elektronisk bagklap periodisk defekt (E61)

Indlæg af OleDupont »

Velkommen i forum

Jeg er sikker på, at du inden ret længe vil få nogle kvalificerede bud på løsningen af dit problem
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
Yesbar
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 29. aug 2015 09:19
Navn: Jesper Søgaard
By: Skive

Re: Elektronisk bagklap periodisk defekt (E61)

Indlæg af Yesbar »

Kan det virkelig passe at der ingen er som har oplevet et tilsvarende problem? Så må jeg jo smide den til BMW og høre hvad de siger :/
F11 - 2010 520D
Brugeravatar
skaftedk@gmail.com
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 19. feb 2013 22:36
Navn: Klavs Skafte
By: Greve

Re: Elektronisk bagklap periodisk defekt (E61)

Indlæg af skaftedk@gmail.com »

Hej Jesper,
Æv at du ikke lige har hørt fra nogen angående dit problem med bagklappen.
Jeg er dog begyndt at opleve det samme på min e61 530d, 2009, 200.000km, og er i gang med at undersøge hvordan jeg kan få det klaret. Jeg har dog forstået fra flere kilder at det er en kendt fejl på e61, og at det komplette ledningsnet til bagklappen skal udskiftes.
Jeg tænkte at når nu det var et stykke tid siden at du skrev dit indlæg, at du måske havde fundet en god løsning du ville dele???
På forhånd tak.
Mvh,
Klavs Skafte
E61 2009
Brugeravatar
bay
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 203
Tilmeldt: man 23. nov 2009 21:52
Navn: Jens Bay
By: Skive

Re: Elektronisk bagklap periodisk defekt (E61)

Indlæg af bay »

Hej Jesper.

Typisk fordi den mangler lidt olie i motor.
Har værksted i skive hvor jeg laver BMW så sig til hvis vi skal ha det lavet.

Jens

Mvh. Jens Bay Jensen
///E34 M5 6 speed 1995 - E39 530da 2001
Besvar