BMW 535 D. driller stadig efter værksted. Temp sensor eller generator

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
Lmj74
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 34
Tilmeldt: lør 12. okt 2013 19:27
Navn: Lars Michael Jørgensen
By: København

BMW 535 D. driller stadig efter værksted. Temp sensor eller generator

Indlæg af Lmj74 »

Hej BMW freaks.
Håber på en feedback som ender med at nu kører bilen.
Min bil kører som udgangs punkt perfekt men:
Når jeg kører feks 120 kmt med fartpilot kan jeg af og til mærke at bilen får en slags modtand.. det kan mærkes lidt i bilen som om den på en eller anden måde bruger mere kræft.
Jeg kan så se på øko måleren at den så svinger mens det står på det ere uøko til økonomisk.. der svinger lige 5 mm frem og tilbage. Det skyldes jo det jeg beskriver med bilen skal bruge kræfter på et eller andet. Det mærkes også i bilen.. nok ikke alle ville mærke det men for mig som går op i det kan det mærkes tydeligt.
Jeg ved den har en fejl som skal udbedres som er: TEMPERTUR SENSOR FØR PARTIKKELFILTER
Kan det være det ?
Ellers mistænker jeg min generator til at lave nogle udsvingninger.
Nogen som ud fra dette kan komme med info ?
Pft
Lars
Mvh. Lars Michael Jørgensen
E61 535d
Porsche 911
BMW 330 cab e46
BMW 530 D. e39
+ en del andet
Brugeravatar
E60Sim
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 488
Tilmeldt: fre 5. feb 2010 10:41
Navn: Simon Simonsen
By: København

Re: BMW 535 D. driller stadig efter værksted. Temp sensor eller generator

Indlæg af E60Sim »

Det er partikelfilteret der forsøger at afbrænde partikler.

Hvor langt har bilen gået og er filteret nogensinde skiftet?
F11 530dA mit alles :TU2
Brugeravatar
Lmj74
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 34
Tilmeldt: lør 12. okt 2013 19:27
Navn: Lars Michael Jørgensen
By: København

Re: BMW 535 D. driller stadig efter værksted. Temp sensor eller generator

Indlæg af Lmj74 »

Hej Simon. Partikel filteret skal først skiftes om 150000 km. bilen har kørt 300000 kr. Men efter der er blevet fejl søgt på bilen skal generator skiftes.. den har lidt underligt udsvingninger ned mellem 10 og 14. det er ikke godt har jeg hørt.
+ der skal skiftes en temperatur sensor før partikel filteret. Det er forhåbentlig kun de 2 ting som skyldes i problemet.
Den melder fejl på den temp sensor.. og det med generator er også fordi den gik pludselig død den anden dag pga lav spænding. Og værkstedet kunne se batteri osv var godt men generator havde underlige udsvingninger.. så når dette er skiftet håber jeg den så barer kører perfekt.
Tak for den feedback.
Mvh. Lars Michael Jørgensen
E61 535d
Porsche 911
BMW 330 cab e46
BMW 530 D. e39
+ en del andet
Brugeravatar
ST
Super Star
Super Star
Indlæg: 1246
Tilmeldt: fre 16. jan 2009 22:07
Navn: ST (Semir Tesnjak)
By: Vejle

Re: BMW 535 D. driller stadig efter værksted. Temp sensor eller generator

Indlæg af ST »

Partikel filter der holder 150.000 km. Er det mon rigtigt eller?
Mvh. Semir Tesnjak
E61 525d 1/2008
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil
Brugeravatar
no1greek
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 44
Tilmeldt: søn 6. okt 2013 09:45
Geografisk sted: Nordjylland
Navn: George Tsatiris
By: Aalborg

Re: BMW 535 D. driller stadig efter værksted. Temp sensor eller generator

Indlæg af no1greek »

havde samme problem som dig
jeg fik partikel filtret renset(skåret op og bagt i 12 timer ved en helveds høj temperatur)
det var bosch i Aalborg der klarede det for mig.
men jeg fik også min hk igen og en roligere motorgang.
min bil har gået 230000 km så det var på tide det blev gjort
Mvh. George Tsatiris
E60 535D. :TU1
Besvar