Hejsa.
Min M54B25 er begyndt at have nogle små udsættere ved ca. 1500 omdr, hvis den skal sejtrække en smule, over 1500 omdr er der ingen problemer. Hvis man er let på speederen er der ingen problemer. Har tjekket MAF og den måler korrekte værdier både temp og mængde over hele omdr registeret. Fejl er udlæst og der er ingen registreret. Nogen god bud på hvor jagten skal startes?
Hilsen Morten
M54B25 små udsætter ved 1500 omdr.
Re: M54B25 små udsætter ved 1500 omdr.
Hej Morten.
Velkommen til
Det kan være flere ting: Falsk luft, knastføler og toppunktføler, disse føler kan ikke altid ses på en tester, jo hvis de er total færdige, men jeg ville prøve med noget diesel/startgas omkring alt der har med indsugningen at gøre, i tomgang og evt. præve samtidig at trykke/rode med div. slanger samtidig.
Hvis der ikke ser ud til falsk luft, ville jeg derefter starte med at skifte knastføler, først på indsugningsiden og hjælper det ikke, så udstødningsiden osv.
Evt. føler, så køb kun oiginale..
Den bruger ikke olie..?? ryger..??
Velkommen til

Det kan være flere ting: Falsk luft, knastføler og toppunktføler, disse føler kan ikke altid ses på en tester, jo hvis de er total færdige, men jeg ville prøve med noget diesel/startgas omkring alt der har med indsugningen at gøre, i tomgang og evt. præve samtidig at trykke/rode med div. slanger samtidig.
Hvis der ikke ser ud til falsk luft, ville jeg derefter starte med at skifte knastføler, først på indsugningsiden og hjælper det ikke, så udstødningsiden osv.
Evt. føler, så køb kun oiginale..
Den bruger ikke olie..?? ryger..??
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004