Dyvelstift ? eller dele af et leje ?

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
stemann
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 3. mar 2021 08:45
Navn: Peter Stemann Andersen
By: København K

Dyvelstift ? eller dele af et leje ?

Indlæg af stemann »

Kære Forum
Er newbie så bær over med mig. Ejer en E39 528i med automatgear fra 1998 som jeg går og skruer på.
Skulle til at skifte en defekt vandpumpe der var slemt medtaget. Finder nedenstående metalstifter i motorafdækningen under motoren. I alt 8 stk.
De måler ca. 11x4 mm. Fotos vedlagt. Er bange for det er nogle vitale dele fra motoren. Er der tale om dyvelstifter eller dele af et leje? De er alle intakte og ikke bøjet. Hvor kommer de mon fra? Fra knastkæde-kassen? Et leje ? Jeg har skiftet remhjulet ved vandpumpen samt V-remme.
Motoren går umiddelbart fint efter skift af vandpumpen men jeg tør ikke køre i bilen før jeg har en forklaring på metalstifterne. Bilen har lækket en del olie på det sidste. Der er skiftet bundkarspakning for ca. 1500 km siden uden at det har haft den store effekt på oliespildet.
Hvad kan disse stifter være ?

Mvh

Peter
Vedhæftede filer
IMG_3894.jpg
IMG_3894.jpg (492.23 KiB) Vist 1046 gange
IMG_3893.jpeg.jpg
IMG_3893.jpeg.jpg (425.56 KiB) Vist 1046 gange
Mvh. Peter Stemann Andersen
E39 528i 1998
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1521
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Dyvelstift ? eller dele af et leje ?

Indlæg af Kurt »

Det ligner ruller fra et gammelt leje og har ikke noget med vandpumpen at gøre, så kør du bare :-)
Oliespild kan måske være fra ventildækslet, det plejer det at være, fordi der ikke skal stilles ventiler og så bliver pakningen gammel og utæt, så måske ny pakning der og pakninger ved tændrør..
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Besvar