E60 med "voldsomme" styretøj/bremse problemer

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Brugeravatar
plpoulsen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1708
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:55
Navn: Per Legarth
By: Randers

Re: E60 med "voldsomme" styretøj/bremse problemer

Indlæg af plpoulsen »

Helt objektivt set giver jeg ikke meget for en statistik fra synshallerne for de viser jo ikke om alle de biler der har fået gode karakterene lige har været på værksted og blive lavet.

Hvis alle kørte på værksted og fik bilen gjort klar til syn ville synshallerne ikke finde nogle fejl, men betyder det så at der ikke findes nogen problembiler?

Mvh Per
Mvh. Per

Mail: per@carwizard.dk
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: E60 med "voldsomme" styretøj/bremse problemer

Indlæg af LarsHansen »

Hey Per


Netop derfor giver synshallernes statistikker, i mine øjne, et ret godt billede af tingenes tilstand.

Bilerne i den klasse vi her taler om, bliver vedligeholdt efter en seviceplan og der er ikke ret mange der kører en 4 år gammel bil på værksted bare fordi den skal synes. Netop derfor får man et bredt billede af de forskelige biler. Ingen af dem dem har jo "oplevet" det samme eller har kørt det samme antal km. Og, som du selv påpeger, havde alle biler lige været til service inden de kom i hænderne på en synsmand var der jo ingen fejl at finde.

Så helt objektivt synes jeg faktisk at synshallernes statistiker er ret troværdige...


MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
plpoulsen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1708
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:55
Navn: Per Legarth
By: Randers

Re: E60 med "voldsomme" styretøj/bremse problemer

Indlæg af plpoulsen »

Lars H

Så du mener det er en god sammenligning af bilernes kvalitet når man udelukkende tager biler der er 4 år, men ikke tager med i betragtninger at de kan have vidt forskellige Kmtal?

Mvh Per
Mvh. Per

Mail: per@carwizard.dk
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: E60 med "voldsomme" styretøj/bremse problemer

Indlæg af LarsHansen »

Yebs, netop derfor !

Hvis det er de samme fejl man ser, uanset brugsmønster og km. tal, så taler vi om en tendens og det er det A-plus påpeger.

Og så har jeg ikke på noget tidspunkt talt om bilernes overordnede kvalitet men udelukkende om det der er ankepunktet fra synshallerne, nemlig bremser og undervognskomponenter. Jeg er ikke i tvivl om at pågældende modelserie E60-61 generelt holder tårnhøj kvalitet og at jeg selv, til enhver tid og uanset hvad A-plus siger, vil vælge BMW frem for de andre mærker der er tale om.

Tror sgu vi trods alt er enige i bund og grund


MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
Jakob_E39
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 50
Tilmeldt: søn 4. sep 2005 18:04
Navn: Jakob Hansen
By: Østjylland

Re: E60 med "voldsomme" styretøj/bremse problemer

Indlæg af Jakob_E39 »

Hej

Lige en kort erfaring fra min bil..
Jeg snakkede med et BMW værksted/reservedele salg, han sagde det eneste han havde solgt lidt af var hjullejer.. Tror også der er et af mine foran der snart trænger. Den har gået 220k.
Min synsmand sagde inden jeg kom til syn med den, at det var tit at bremserne var slidte på dem, specielt import biler fra tyskland. Jeg hentede selv min i tyskland... Og han fik ret.. De foreste var under mål, men med nye klodser...:-? Jeg kunne bare ikke nå at få den checket inden syn. Var hjemme en tirsdag aften med den og skulle til syn onsdag morgen..
Men om undervogns komponenterne også har samme fejl som E39, har jeg ikke selv erfaring med.. Endnu i hvert fald..

Mvh Jakob E61
6VINIEZIONE2022
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 15. nov 2022 12:08
Navn: Kåre Madsen
By: Skånes Fagerhult

Re: E60 med "voldsomme" styretøj/bremse problemer

Indlæg af 6VINIEZIONE2022 »

Er der en tråd herinde hvor folk har erfaringer med rysten i bremser og affjedring Jeg ku blive vejledt til
Besvar