Mulig EGR fejl eller andet på e91'er

Alle 3'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
truttafisker
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 20. maj 2015 13:18
Navn: Olaf Petersen
By: Vejle

Mulig EGR fejl eller andet på e91'er

Indlæg af truttafisker »

hej derude

Jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg har en 318D e91 fra 2008 som er begyndt at have en "nedsat motoreffekt"-lampe der lyser engang imellem. Jeg kan altid genskabe det ved at køre på motorvej, accelerere op til ca. 140 (nogle gange lidt mindre), køre lidt tid (under 5 min), så lyser denne motoreffekts-lampe, og bilen mister accelerations-evnen .. jeg har nu fået nulstillet bilens computer, så der ikke længere er fejl i den, og så har jeg fået læst fejlene ud .. mit problem er, at der umiddelbart ikke er nogen der vil fortælle mig hvad fejlen er/kan være, uden at de selv har haft deres computer på, taget min. 750 kr. for det, og så fortæller mig hvad de "formoder" det er .. men jeg har haft BMW-software på bilen, og har fået den vedhæftede fejl .. EGR-ventil er renset, så jeg tænker at denne er defekt .. men inden jeg går ud og køber en ny, eller får lavet en EGR-disable på bilen, er der så nogle af jer derude, der kan udlede noget mere ud af det vedhæftede billede ..

håber at der er en af jer der kan hjælpe en mere eller mindre panisk bmw-ejer!

jeg kan af en eller anden årsag ikke få lov til at uploade billeder, så der er bare et link til billedet ude på nettet .. http://www.o-innovation.dk/images/bmwfejl2222.png (der er ikke noget hokus pokus over det, det er bare et udtræk fra softwaren)


Mvh. Olaf Petersen
E91 318d 2008
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3911
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: Mulig EGR fejl eller andet på e91'er

Indlæg af OleDupont »

Hej Olaf, velkommen i forum

Jeg er sikker på, at du inden længe vil få nogle kvalificerede bud på dit spørgsmål
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
marcusb
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør 30. jul 2022 13:25
Navn: Marcus Bunten
By: Silkeborg

Re: Mulig EGR fejl eller andet på e91'er

Indlæg af marcusb »

Hvad endte fejlen med at være? Min 318d’er har samme “symptomer” og fejlkoder nu🙂
Vh Marcus
Besvar