
En del sværger til at få det udført på et værksted med den slags ekspertise.
En del mener, at man "bare" køber en boks - plug and play.
En del mener, at man skal være meget varsom i forhold til drive-line.
Hvem har ret? Alle 3 segmenter?
Af bare kedsomhed overvejer jeg en såkaldt Power Box (se link: http://www.ebay.de/itm/290783928884?_tr ... EBIDX%3AIT ). I følge leverandøren er det i allerhøjeste grad plug and play, ligesom man lynhurtigt kan pille boksen af igen.
Prisen er € 159 (kr. 1.200) inklusiv forsendelse.
Denne her lover en effektforøgelse på ca. 20 % - Øget moment med ca. 15 % - Og en forbedret brændstoføkonomi på ca. 15 %. Alt i alt meget tiltalende

Det vil i mit tilfælde betyde:
218 HK > 257 HK
500Nm > 575 Nm
10,8 km/l > 12,4 km/l - med mit kørselsmønster p.t. vil boksen være tjent ind på 8-9 måneder.
Men hvad vil det mon betyde for min ZF (6-trin) automatgearkasse og fordelerkassen? Motoren har stadigvæk ikke rundet 190.000 km., men det sker snart

Kom gerne med Jeres erfaringer - gode som dårlige - måske til glæde for andre end mig
