H7 erstatningspære

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Brugeravatar
Franke300
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 18. aug 2012 14:34
Navn: Frank Nielsen
By: 6630 Rødding

H7 erstatningspære

Indlæg af Franke300 »

Er gået lidt i selvsving mht pærerne i min vogn! Har H7 pærer over hele linien på mit forlys. Højlys fungerer rigtigt godt men nærlyset er ikke godtnok syntes jeg ikke! Er der nogen der har erfaringer med nogle pærer der lyser bedre? Overvejer noget LED hvis der findes noget der bare virker? Vil ikke købe evt. H7 80watt rally pærer og dermed risikere at brænde mine paraboler eller ledningsnet af. Kan se bl.a. på YouTube at mange prøver sig med LED som umiddelbart ser ud til at give mere lys, men fortæller ikke som andre om at de faktisk kan blænde modkørende fordi de ikke passer 100% til parabolen? Og er de H7 der koster væsentligt mere en andre f.eks.night breaker osv, er de virkelig så meget bedre? Der er selvfølgeligt den mulighed at skifte lygterne ud med xenonlygter, men det bliver da så dyrt, så man næsten kan skifte vognen ud i stedet :shock:
Hvad er BMW folkets erfaringer? 8-)
Mvh. Frank
E60 525i LCI 2009 - N53
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: H7 erstatningspære

Indlæg af OleDupont »

Hej Frank,

Ja, det er ski.. irriterende med dårligt nærlys, hvilket jeg måtte leve med i 10 år i min E39 :roll:

Min X5 har Xenon, og det er i min bog også vejen frem for dig, selvom det er en dyr omgang. Men tro mig, du finder ingen pærer, der giver tilnærmelsesvist samme lys.

Er din bil født med lygtevaskere? For det er en forudsætning for at få Xenon, så hvis bilen ikke er født med det, skal det også eftermonteres.

Jeg ville gøre en ende på den daglige irritation over dårligt lys og tage skridtet. Måske kan du finde et brugt sæt hos en af reservedels-pusherne :mrgreen:

Lad os høre om, hvad du gør.
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1525
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: H7 erstatningspære

Indlæg af Kurt »

Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Brugeravatar
PeterZ
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 160
Tilmeldt: lør 23. feb 2013 20:06
Geografisk sted: Aalborg
Navn: Peter Zweidorff
By: Aalborg

Re: H7 erstatningspære

Indlæg af PeterZ »

Hej,

Da jeg kørte SAAB 9-5 var jeg utilfreds med lyset, efter skift fra billig H7 pære til https:
//landberg.dk/philips-x-treme-vision-plus-vision-h4-2stk-p1283
var lyset fint.
Mvh. Peter
SAAB 9-5
2015 Suzuki Swift
Tidligere (2016-18): 2000 540i / 2008 530Xi
Brugeravatar
Hansi
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 186
Tilmeldt: tirs 2. feb 2010 14:36
Navn: Hans Kjær
By: Horsens

Re: H7 erstatningspære

Indlæg af Hansi »

Halogenpærer, uanset nightbreaker eller extreme vision, kommer ikke over 1400-1500 lumen mens Xenon er over +3000 lumen.

En billig halogen pære cirka 800-1000 lumen - billig og holder i lang tid
En dyr halogenpære cirka 14--1500 lumen - dyrere men lyser kraftigere end de billige
Xenon pærer er over 3000 lumen - kraftigt lys men dyr løsning men holder længe

Så er der mulighed for evt. en 100w halogen ala MTEC men her er watt trækket noget højere end de 55 watt med ned smeltning som risikofaktor.

Dertil kommer diverse muligheder for LED pærer ! Men min erfaring er at spredningen af lyset på disse ikke kan bruges i en halogen parabol.
.
Mvh. Hansi
E60 535d LCi 09/2007
Brugeravatar
Franke300
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 18. aug 2012 14:34
Navn: Frank Nielsen
By: 6630 Rødding

Re: H7 erstatningspære

Indlæg af Franke300 »

Ja det endte med et par nye pærer fra wurth som gav meget bedre lys, og da vi går den lysere tid i møde så nøjes jeg nok med det. Men når tiden kommer hvor jeg skal køre mere mørkekørsel så bliver der nok skiftet til Philips extreme vision ;)
Mvh. Frank
E60 525i LCI 2009 - N53
Brugeravatar
Franke300
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 18. aug 2012 14:34
Navn: Frank Nielsen
By: 6630 Rødding

Re: H7 erstatningspære

Indlæg af Franke300 »

Ja det endte med et par nye pærer fra wurth som gav meget bedre lys, og da vi går den lysere tid i møde så nøjes jeg nok med det. Men når tiden kommer hvor jeg skal køre mere mørkekørsel så bliver der nok skiftet til Philips extreme vision ;)
Gider ikke at blænde modkørende på nogen måde, og det ser ikke ud til der er nogen overhovedet der har lavet en brugbar LED løsning endnu. :(
Mvh. Frank
E60 525i LCI 2009 - N53
NicolaiCarlsen
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 22. mar 2017 22:56
Navn: Nicolai Carlsen
By: St Heddinge

Re: H7 erstatningspære

Indlæg af NicolaiCarlsen »

Jeg kører med disse H7 pærer i mit nær- og fjernlys: https://shinetech.dk/h7/h7-12v-24v-2500 ... 000k-2-stk
De er E-mærket, så de blænder ikke! Har kørt med dem i snart 1 år og jeg er meget tilfreds med lyset på vejen. I forhold til billige H7 LED pærer, så lyser de her faktisk godt!
Brugeravatar
BoLarsen
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 568
Tilmeldt: lør 2. nov 2013 09:35
Navn: Bo Sloth Larsen
By: Frederikshavn

Re: H7 erstatningspære

Indlæg af BoLarsen »

Jeg kører med Phillips x-treme vision i min. Det er os en E60.

Personligt har jeg aldrig kørt i en bil med alm glødepære-lygter med bedre nær og fjernlys på end min. Jeg har poleret mine lygter op osse med sættet fra 3M. Mine er korrekt justerede og de lyser mega langt alligevel. Især på fjernlyset, som ikke er xtreme vision.

Det er jo svært at få virkningen fra xenonlys, men jeg er virkelig ikke imponeret af lyset fra fars E61 med xenon med kurvelys. Sys helt ærligt at min egen lyser længere. Den er måske ikke så god til at lyse vejen så godt op som min fars med Xenon, men det er alligevel fantastisk godt samlet set.

Og det fede er at når pæren springer, så får man en ny til få penge. Det gør du sq ikke med xenon. Og sys osse tit de lygter er fuld af MEGET sart teknologi der er MEGET dyrt at reparare på.

1800, så har man en ny lygte originalt til en e60 uden xenon.

Men for at svare på dit spørgsmål, så sys jeg du skal bruge Phillips x-treme vision. Det med LED, det gir bare ballade med fejl på alt muligt, fordi pæren ikke kan snyde pære-diagnosen.. Lad være, det er mit råd.
Mvh. Bo Sloth Larsen
E60 525d 2004
Brugeravatar
PerT
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 154
Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
Navn: Per Tropp-Christiansen
By: Aarhus

Re: H7 erstatningspære

Indlæg af PerT »

Og her er den objektive vurdering fra en test af H7-pærer udført af FDM: :TU1

http://www.fdm.dk/biler/biludstyr/stol- ... llig-paere

Og her er testresultaterne:

http://www.fdm.dk/filer/Testresultater.pdf
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
Besvar