E39 530d. Opmærksom på hvad?

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
Mksound
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør 4. jul 2015 19:05
Navn: André Smith
By: Roskilde

E39 530d. Opmærksom på hvad?

Indlæg af Mksound »

Go'dag der ude.
Jeg er stille og roligt begyndt på og gøre mig klar til mit første bil køb.
Og jeg er faldet pladask for 5-serie e39. Specielt når de er gjort ekstra ud af det men stadig forblive standard.
(Ikke alt det Brian pis)

Men hvad vil i mene jeg skal se efter og være opmærksom på?
Og vil i mene man stadig kan få sprit-nye automat gearkasse samt motor til dem?

Bare fyr løs.


Mvh. André Smith
Brugeravatar
Denraretiger
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 145
Tilmeldt: tors 13. mar 2014 19:03
Navn: Emil Gregersen
By: Aalborg

Re: E39 530d. Opmærksom på hvad?

Indlæg af Denraretiger »

Rust ved skærme, ikke at det er et specielt stort problem.

Gå efter en ny model frem for lav km tal. Hvis det er der valget står.

Ang. motorer og gearkasser er jeg ret sikker på at man ikke har kunne det de sidste 10 år mindst.
Du kan få nye, fuldt ud renoverede så gode som nye med dertilhørende garantier, men spritnye fra "BMW" fabrikken er de ikke.



.


Mvh. Emil Gregersen
E39 523i Step. 1998 154.000
E36 323Ti OpenAir´98 175.000
Brugeravatar
ottedk
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 281
Tilmeldt: tirs 26. maj 2009 00:24
Navn: Claus Ortvald
By: Nordsjælland

Re: E39 530d. Opmærksom på hvad?

Indlæg af ottedk »

alt efter hvor langt den har kørt, skal du vide om turbo er skiftet, de holder ca 150.-200 Tkm er billig at skifte, men tager lidt tid hvis du gør det selv, koster ca 2500 i tyskland.

Comonrail pumpen holder heller ikke evigt, min blev skiftet ved 200 tkm,
Så er der hele undervognen/bøsninger.

Midderste diesel pumpe er kendt for at have meget kort levetid nogen skifter den allerede ved 100 tkm, min er dog stadigvæk ok

Check om dyser er ok, skal også købes i tyskland til ca 900 Stk istedet for ca 2800 i dk.

Hvis den at automatisk nedblænding af spejle, så er de kendt for gå i stykker, væksen løber ud, kan ses ve dat de er sorte i bunden, eller bare uklare.

Display i spedometer kan have pixel fejl

Rust i bagklap hvis det er stationcar,

Det med rust i skærme har jeg ikke hørt om. Min har kun rust i bagklappen, som det eneste sted, min er fra 2002. Find en faceliftet skiller vist i 1999/09.

Indvendigt har jeg aldrig haft problemer.

Hvis det er automatgear, skal du vide hvornår olie er skiftet sidste, Den holder ikke evigt, jeg har lige skiftet gearkasse på min( renoveret ) 30.000 KR


Mvh. Claus Ortvald
530 dA mit alles
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: E39 530d. Opmærksom på hvad?

Indlæg af janl »

- Rust i bagklap og ikke kun st. car

- Svirlflaps på indsugningsmanifolden kan løsne sig og dem "æder" motoren så.
Det skulle vidst kun være manuelgear versionerne men så ved du det.

- Rust omkring døre er ikke det store problem på dem men tjek det.

- Rust på bagerste skærmkant lige ved overgangen til plastkofanger.

- Bagbrosbøsninger på st. car (touring) holder ca 150000km.
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
Besvar