e39 trækker ikke ordentligt

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
Dalsgaard
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 6. jan 2013 13:17
Navn: Daniel Dalsgaard
By: Søborg

e39 trækker ikke ordentligt

Indlæg af Dalsgaard »

Hey har en 520 fra 1998, var ude og kører i sidste uge, og lige med et, gav bilen et hop, og der efter ville den ikke trække, dagen efter træk den normalt i de første 4 min, også blev den bare sløv igen, skal siges at når jeg trækker første og andet gear helt ud, så kører jeg 80 km/t, men når den kører normalt fx. på motorvej, så laver den lige et hop engang imellem, også er det 50/50, om den trækker godt eller skidt efter det hop, har hørt fra nogen som mener det kunne være min katalysator, men synes det mere virker som noget elektronisk fejl ? har ikke haft bilen på tester endnu, men evt. nogen som har prøvet noget ligende ?

link. til et klip:
http://www.bilgalleri.dk/video/off-topi ... ed_e39_520
Mvh. Daniel Dalsgaard
E39 520i 1998
Brugeravatar
Dalsgaard
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 6. jan 2013 13:17
Navn: Daniel Dalsgaard
By: Søborg

Re: e39 trækker ikke ordentligt

Indlæg af Dalsgaard »

Hej Torben, den bliver heller ikke normalt kørt ud i gearne, det var mere for at demonstrere, hvor langsom den er blevet!

Har tjekket diverse slanger osv. og det ser fint ud
Mvh. Daniel Dalsgaard
E39 520i 1998
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1525
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: e39 trækker ikke ordentligt

Indlæg af Kurt »

Det kan være en træt benzinpumpe, men også en defekt knastføler, men få en tester på først, har en kammerat med en e39 fra 2000, hvor mekanikerens tester sagde 2 tændspoler, min tester sagde gasspjæld, men det viste sig at være ingen af delene, men benzinpumpen der var defekt, han havde også problemer med trækkraft og udsætter.. defekt benzinpumpen vises ikke på en tester..
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Besvar