Hej Alle
Er der nogen der har en ide om, hvorfor min 525D - E39 periodisk taber strømmem om natten. Problemet begyndte for ca. 9 måneder siden hvor jeg en morgen ikke kunne kunne starte pga. manglemde strøm. Efter at jeg ladede batteriet op, var der ingen problemer de næste 2 - 3 uger. Så var den gal igen. Jeg købte et nyt batteri - selv om det gamle kun var 3 år gammelt. Samme problem forsatte 2 - 3 uger efter og med mellemrum. Så satte jeg en ny starter på , da jeg troede at relæet " hang". engang imellem. Herefter ingen problemer de næste 3 uger ... MEN.. så var den galt igen efter en nat i garagen ..ingen strøm !! Nu har jeg igen opladet batteriet og er næsten sikker på den starter de næste 2 - 3 uger. Jeg har målt at generatoren lader med ca. 30 Am - så det kan ikke være problemet.
Jeg vil være glad for at høre om andre har haft samme problemer og om en evt. løsning.
Min E39 taber strømmen
Min E39 taber strømmen
Mvh. Tonny Mejlby
BMW 525D, E60 , 2007
- adamzack
- Super Star
- Indlæg: 1442
- Tilmeldt: ons 3. sep 2008 03:22
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Navn: Allan Ash
- By: Farum
Re: Min E39 taber strømmen
Måske er det defekt pindsvin. Lign emne har været oppe flere gange. Prøv søgefunktionen
Med Venlig Hilsen Allan
Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
Re: Min E39 taber strømmen
Tak jeg vil prøve at søge
Øhhhh hva er et " pindsvin " udover det med 4 ben og en lidt ubehagelig overfrakke
Øhhhh hva er et " pindsvin " udover det med 4 ben og en lidt ubehagelig overfrakke
Mvh. Tonny Mejlby
BMW 525D, E60 , 2007
- OleDupont
- Moderator
- Indlæg: 3912
- Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
- Navn: Ole Dupont
- By: Nordsjælland
Re: Min E39 taber strømmen
Det kaldes også en modstand til blæseren
De bedste hilsner
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
- adamzack
- Super Star
- Indlæg: 1442
- Tilmeldt: ons 3. sep 2008 03:22
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Navn: Allan Ash
- By: Farum
Re: Min E39 taber strømmen
http://bmw5er.dk/forum/download_thread. ... 1280876627
Og
http://bmw5er.dk/forum/view.php?bn=bmw5 ... d+pindsvin
Og
http://bmw5er.dk/forum/view.php?bn=bmw5 ... d+pindsvin
Med Venlig Hilsen Allan
Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
- adamzack
- Super Star
- Indlæg: 1442
- Tilmeldt: ons 3. sep 2008 03:22
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Navn: Allan Ash
- By: Farum
Re: Min E39 taber strømmen
Med Venlig Hilsen Allan
Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
- Ulfi
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: tors 27. maj 2010 09:36
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Navn: Ulf Westmark-Højelsen
- By: Rungsted
Re: Min E39 taber strømmen
Min gjorde det samme - det viste sig, at bagagerumslyset ikke slukkede ordentligt og tappede strømmen. Så rev jeg pæren ud og har ingen problemer haft siden (udover at finde ting bagi når det er mørkt)
Mvh. Ulf Westmark
E92 325d fra 2008
E92 325d fra 2008
-
- Senior Bruger
- Indlæg: 772
- Tilmeldt: ons 11. mar 2009 14:13
- Geografisk sted: Amager
- Navn: Peter T.
- By: Amager
Re: Min E39 taber strømmen
Du kan lave en parasitic draw test ved at sætte et multimeter i serie og se hvor mange miliampere den trækker EFTER den er gået i dvale, ellers kan den komme til at køre for meget strøm gennem dit multimeter.
Hvis den trækker mere end 50 miliampere i dvale kan du pille sikringer ud indtil den falder.
Hvis den trækker mere end 50 miliampere i dvale kan du pille sikringer ud indtil den falder.
Mvh. Peter
BMW E60 LCI 525d 2007
BMW E60 LCI 525d 2007
- Rune A
- Almindelig bruger
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: ons 22. aug 2012 09:03
- Navn: Rune Andersen
- By: Slagelse
Re: Min E39 taber strømmen
Jeg har nøjeagtigt samme problem, det kom her for ca 1,5 md siden ud af det blå ville den bare ikke starte en morgen.
Fik ladet batteriet op, og så kan den holdes kørende en dag, men står den et døgns tid, kan den godt begynde at få svært ved det.
Har også målet på generatoren og det lader helt fint.
Står her til aften om jeg skal vælge at købe et nyt batteri, eller om man kan nøjes med et nyt pindsvin, for hvad jeg kan læse mig frem til via jeres links, så har jeg aldrig oplevet at min AC blæser kører (har haft den siden sommers), så det kan da godt tyde på det ikke?
Håber det er okey at jeg låner din tråd.
Fik ladet batteriet op, og så kan den holdes kørende en dag, men står den et døgns tid, kan den godt begynde at få svært ved det.
Har også målet på generatoren og det lader helt fint.
Står her til aften om jeg skal vælge at købe et nyt batteri, eller om man kan nøjes med et nyt pindsvin, for hvad jeg kan læse mig frem til via jeres links, så har jeg aldrig oplevet at min AC blæser kører (har haft den siden sommers), så det kan da godt tyde på det ikke?
Håber det er okey at jeg låner din tråd.
Mvh. Rune
E39 528i 1997
Re: Min E39 taber strømmen
Hej Alle
Det ser ud til at det er et kendt problem.
I dag har jeg jeg anskaffet et tangampæremeter. Da jeg kom hjem og slukkede motoren målte jeg ampæreforbruget og den var 7,5 A. Efter ca. 20 minutter målte jeg igen og da var den faldet til ca. 2 A. Efter endnu en time stod den stadig på ca. 2A og det er jo ALT for meget da den skal ligge på max. ca. 40-60 mA
Da jeg har læst en del om "pindsvinet" ville jeg prøve at finde den sikring som styrer varmeblæseren. Her på forummet har jeg fundet en PDF fil med en sikrings oversigt på svensk - men der er flere steder der står " fläkt " som betyder ventilator. Er der nogen der ved hvilken nummer denne sikring har som styrer ventilatoren som får signal fra pindsvinet ?
Det ser ud til at det er et kendt problem.
I dag har jeg jeg anskaffet et tangampæremeter. Da jeg kom hjem og slukkede motoren målte jeg ampæreforbruget og den var 7,5 A. Efter ca. 20 minutter målte jeg igen og da var den faldet til ca. 2 A. Efter endnu en time stod den stadig på ca. 2A og det er jo ALT for meget da den skal ligge på max. ca. 40-60 mA
Da jeg har læst en del om "pindsvinet" ville jeg prøve at finde den sikring som styrer varmeblæseren. Her på forummet har jeg fundet en PDF fil med en sikrings oversigt på svensk - men der er flere steder der står " fläkt " som betyder ventilator. Er der nogen der ved hvilken nummer denne sikring har som styrer ventilatoren som får signal fra pindsvinet ?
Mvh. Tonny Mejlby
BMW 525D, E60 , 2007