LuftMængdeMåler

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: LuftMængdeMåler

Indlæg af LarsHansen »

Uha...Dem er der mange af

Men nu må jeg se. Sonderne blev faktisk måly/testet i november og der var værdierne lige i øjet og problemet har varet meget længere.

Når jeg kommer fra ferie, ryger bilen på rullefelt og så kommer testeren på overarbejde. Så må jeg se om der viser sig et-eller-andet brugbart. Den kører stadig med den originale benzinpumpe og den ved jeg synger på sidste værs...


MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
Skytten
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 128
Tilmeldt: tirs 5. okt 2010 23:45
Navn: Jens Skytte
By: Syd for Kbh.

Re: LuftMængdeMåler

Indlæg af Skytten »

Lars hold nu lige fast i at den har dårlig brændstof økonomi og ikke at det er en slidt E39. Benzinpumpen bør ikke være årsag til dårlig økonomi.
Men få den tester på, så bliver lyset meget klarere.
God ferie
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: LuftMængdeMåler

Indlæg af LarsHansen »

Hey Jens


Benzinpumpen er absolut kun et delproblem, men jeg har været ude for at være nødt til at løfte bagsædet og banke på den en enkelt gang for at få liv i dyret

Min tidligere 540 havde samme problem. Efter små 300.000 km. valgte den at "stå af" midt i betalingsanlægget på øresundsbroen en morgen jeg havde meget travlt...!
Ved en efterføgende måling på pumpetryk viste den 35% under det specificerede, så der er ikke noget at sige til at bilen kørte underligt, da der simpelthen ikke var tryk nok ved dyserne. Da den nye pumpe blev monteret, kom der anderledes liv i kludende. Derfor skrev jeg om benzinpumpen og at den kan være en del af problemerne.

Der er en del andre ting der også skal kigges efter, men det må blive efter turen til Thailand


MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
Skytten
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 128
Tilmeldt: tirs 5. okt 2010 23:45
Navn: Jens Skytte
By: Syd for Kbh.

Re: LuftMængdeMåler

Indlæg af Skytten »

Hej Igen En rigtig god tur, men pas nu på dernede.
Køb feks. ikke reservedele til din BMW med hjem derfra.(Thaikopi)
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: LuftMængdeMåler

Indlæg af LarsHansen »

Jo da !

Jeg er da NØDT til at eje sådan et sæt røde BREMBO-covere til mine bremser. Jeg tror faktisk at de hjælper til at få større bremseevne...Det er nemlig vigtigt når man kører bykørsel i København og Malmö...NOT !!!


MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Besvar