renovere bagklap

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
andersla
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Navn: andersla
By: Vamdrup

renovere bagklap

Indlæg af andersla »

hej forum er der nogen der har en ide om hvad det koster at få sandblæst og malet en klap på en e39 touing

Mvh. Anders
E39 530i steptronic 2001
Brugeravatar
1548
Senior Bruger
Senior Bruger
Navn: Brian S. Jensen
By: Hesselager / Fyn
Kontakt:

Re: renovere bagklap

Indlæg af 1548 »

Hej Anders

Vær opmærksom på at meget af rusten på en E39 bagklap (både sedan og touring) kommer indefra og dermed svært at få bugt med.

Det vil komme igen.....som regel

Men hvad med Ralle - han har sikkert et kvalificeret bud !
Mvh. Brian S. Jensen
E39 528i Sedan - 1996
E39 530d Touring - 2003
E30 318i Touring - 1990
http://www.bmw-club.dk
http://www.nolle.dk
Brugeravatar
Lune
Senior Bruger
Senior Bruger
Navn: Michael Larsen
By: Sønderborg

Indlæg af Lune »

Ja, på min den gamle tds Touring så den nogenlunde ud, men da jeg prikkede lidt til den med en skruetrækker forsvandt hele bunden næsten..
-----------------------------
Mvh. Michael
E60 M5 2005
E30 320i Cab Cirrusblau - 1988
Brugeravatar
nlslassen
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Navn: nlslassen
By: Århus

Indlæg af nlslassen »

Jeg kører 528i sedan og har også haft en rusten bagklap - det er en af e39'erens få nedarvede sygdomme, har jeg hørt.

Efter at have undersøgt de forskellige muligheder, herunder den du overvejer, valgte jeg at købe en helt ny. Det kostede ca. 8000,- inkl. maling og montering for et par år siden her på Aarhus-kanten, og det vil jeg også anbefale dig at få gjort, alt det andet er lappeløsninger.

De kan ramme farven på din bil så nøjagtigt, at du ikke kan se forskel på ny og gammel maling, det er kun skrammer og ridser, der afslører udskiftningen - meget imponerende.
Brugeravatar
Obel
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Navn: Claus Obel
By: Asaa Vendsyssel

Indlæg af Obel »

Som nlslassen skriver, så kommer det altid igen..... (har prøvet det et par gange.)

Men er det de "normale steder i kanten og ved nummerpladelyset, så kan du sikkert få det lavet for ca. 3000 ved en maler, hvis du taler lidt godt med ham...
Jeg har selv (de gange jeg har gjort det) afmonteret klappen og alle løsdele, så han blot fik klappen i hånden.
Hvis du er rigtig håndsnild, kan du også selv tage den gamle sealing af, så sparer du lidt arbejdstid ved maleren.

Hilsen Claus
E39 528iA 1998
Besvar