Hej boys.
Jeg er den heldige ejer af en af en e39 som bare kører rigtig godt.
Jeg går med tankerne om at sænke den, primært pga. den har knækket en bagfjeder, men også lidt fordi jeg synes den kører en del op ad bakke
Jeg har allerede investeret i et 50/30 lowtec fjedre sæt fra schmiedmann, men er efterfølgende kommet i tvivl om kørekomforten smutter ved at sænke den så meget.
Er der nogle af jer der kan anbefale et sæt, hvor bilen først og fremmet kommer til at stå lige, i en pæn højde og hvor komforten stadig bibeholdes mest muligt. Jeg tænker selv noget org. mtec måske var bedre? Jeg spenderer helst ikke over 4000 kr. på et sæt, ved godt man ikke kan få de helt vilde sæt til den pris, men det er jo en gammel bil, så smider ikke lige 8000-10000 kr. i den til det formål
Kom med nogle bud drenge, og meget gerne noget i har erfaring med
Behagelig sænkning af e39 528i
- backmann
- Almindelig bruger
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: søn 9. jun 2013 21:50
- Navn: Peter Backmann
- By: Odense C
Behagelig sænkning af e39 528i
Mvh. Peter Backmann
E39 528i aut. 1997 Sedan
- LarsHansen
- Super Star
- Indlæg: 1965
- Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
- Navn: Lars Hansen
- By: Arlöv
- Kontakt:
Re: Behagelig sænkning af e39 528i
Personligt synes jeg at en 50-30 sænkning er helt hen i vejret ud over det faktum at den også er ulovlig, men det er jo ikke mig der skal dikterer din moralske habitus på det område
Hvad er der galt med en original M-tech Undervogn ?
Den sænker ikke ret meget og du bevare komforten og øger bilens evne til at holde ved når det går stærkt.
Derudover får du noget der passer og virker og gensalgsværdien er garanteret en del højere med en original BMW M-tech undervogn end en LOWTECH af tvivlsom kvalitet som tilmed er på kant med færdselsloven.
Hvad er der galt med en original M-tech Undervogn ?
Den sænker ikke ret meget og du bevare komforten og øger bilens evne til at holde ved når det går stærkt.
Derudover får du noget der passer og virker og gensalgsværdien er garanteret en del højere med en original BMW M-tech undervogn end en LOWTECH af tvivlsom kvalitet som tilmed er på kant med færdselsloven.
Mvh. Lars
E39 540i Touring
E39 540i Touring
- 240566
- Senior Bruger
- Indlæg: 502
- Tilmeldt: søn 12. apr 2009 18:21
- Navn: Brian Helsinghof
- By: Vestjylland
Re: Behagelig sænkning af e39 528i
Siden hvornår er det blevet ulovlig at sænke bilen 50mm
- BoLarsen
- Senior Bruger
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: lør 2. nov 2013 09:35
- Navn: Bo Sloth Larsen
- By: Frederikshavn
Re: Behagelig sænkning af e39 528i
det ulovlige består i at sænkningen er uens i hhv for og bagende.. sænkningen skal være ens overalt, og op til 40 mm, så er det lovligt
at sænke en bil 50 mm vil altid ødelægge komforten.. det kan du umuligt undgå ved at sænke så meget.
op til 15 mm, så har du en chance for at bevare komforten.. hvilket jeg mener en m-tech sænker den?
at sænke en bil 50 mm vil altid ødelægge komforten.. det kan du umuligt undgå ved at sænke så meget.
op til 15 mm, så har du en chance for at bevare komforten.. hvilket jeg mener en m-tech sænker den?
Mvh. Bo Sloth Larsen
E60 525d 2004
E60 525d 2004
- 240566
- Senior Bruger
- Indlæg: 502
- Tilmeldt: søn 12. apr 2009 18:21
- Navn: Brian Helsinghof
- By: Vestjylland
Re: Behagelig sænkning af e39 528i
Den historie har jeg nu aldrig hørt.
Hvis man montere en gevindundervogn så må man ikke sænke forakslen mere end bagakslen ? Sjovt nok så står det ikke i tuv
Der findes jo mange forskellige mærker der sænker feks 50/35 og de er med tuv, og dermed lovlig at montere.
Jeg er ret sikker på at i er gået galt i byen
Hvis man montere en gevindundervogn så må man ikke sænke forakslen mere end bagakslen ? Sjovt nok så står det ikke i tuv
Der findes jo mange forskellige mærker der sænker feks 50/35 og de er med tuv, og dermed lovlig at montere.
Jeg er ret sikker på at i er gået galt i byen
- MichaelE39
- Almindelig bruger
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: ons 13. nov 2013 12:39
- Navn: Michael Refstrup
- By: Helsingør
Re: Behagelig sænkning af e39 528i
en bil må MAX sænkes 40/40 uden at blive ulovlig, desuden skal det altid være TUV godkendt. husk også på midten af lygten skal være et vidst antal cm over vejen,
og til sidst men ikke mindst så har jeg selv m5 undervogn skulle jeg mene på min egen, og der har jeg god komfort, samtidig med den er tilpas hård.
og til sidst men ikke mindst så har jeg selv m5 undervogn skulle jeg mene på min egen, og der har jeg god komfort, samtidig med den er tilpas hård.
Mvh. Michael Refstrup
E39 523i 1996
Re: Behagelig sænkning af e39 528i
Nu er det jo ikke i sig selv fjederne der tager komforten ud af bilen, men de støddæmper man vælger at montere..
Min er sænket 50 mm med Lowtec foran og Monroe Flex støddæmper, selvom den er lidt mere hård en standar, er komforten absolut ikke væk..
Prøver lige om jeg kan hæfte billede ved.
Min er sænket 50 mm med Lowtec foran og Monroe Flex støddæmper, selvom den er lidt mere hård en standar, er komforten absolut ikke væk..
Prøver lige om jeg kan hæfte billede ved.
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004
- 240566
- Senior Bruger
- Indlæg: 502
- Tilmeldt: søn 12. apr 2009 18:21
- Navn: Brian Helsinghof
- By: Vestjylland
Re: Behagelig sænkning af e39 528i
Det er nu ikke midten af lygten, men underkant af parabolen.
Der skal minimum være 500mm fra vejen og op til underkant af parabolen, og 250mm til underkant af tågelygterne.
Hvis ikke undervognen sænker over 40mm så må det monteres uden syn, sænker det mere end 40mm så skal bilen til syn, og det skal registreres som konstruktiv ændring
det med max 40mm er fra før krigen
Der skal minimum være 500mm fra vejen og op til underkant af parabolen, og 250mm til underkant af tågelygterne.
Hvis ikke undervognen sænker over 40mm så må det monteres uden syn, sænker det mere end 40mm så skal bilen til syn, og det skal registreres som konstruktiv ændring
det med max 40mm er fra før krigen
- backmann
- Almindelig bruger
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: søn 9. jun 2013 21:50
- Navn: Peter Backmann
- By: Odense C
Re: Behagelig sænkning af e39 528i
Først og fremmest, tak for alle jeres svar.
Og Lars, som jeg selv nævner kunne en mtec undervogn være en rigtig god idé, har du evt. et link til et sted de kan købes, (ikke schmiedmann)
Til Kurt, jeg synes bilen står rigtig flot, det er ligesom jeg vil have min til at stå. Hvad har du i af fjedre i bag?
Jeg kan se de bor i Odense, er der nogen som helst mulighed for at du kunne gi en prøvetur, for vil så nødigt ende op med en stenhård bil, og det er jo lidt individuelt hvad man synes
Og Lars, som jeg selv nævner kunne en mtec undervogn være en rigtig god idé, har du evt. et link til et sted de kan købes, (ikke schmiedmann)
Til Kurt, jeg synes bilen står rigtig flot, det er ligesom jeg vil have min til at stå. Hvad har du i af fjedre i bag?
Jeg kan se de bor i Odense, er der nogen som helst mulighed for at du kunne gi en prøvetur, for vil så nødigt ende op med en stenhård bil, og det er jo lidt individuelt hvad man synes
Mvh. Peter Backmann
E39 528i aut. 1997 Sedan
Re: Behagelig sænkning af e39 528i
Min E39'er står meget lig Kurt's og er sænket 30/20mm med Eibach PRO.
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW