Afmontering af loftsbeklædning med soltag..

Import, afgifter, priser, oplevelser med værksteder osv.
Besvar
Brugeravatar
mikael
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør 8. maj 2010 12:06
Navn: Mikael Danckert
By: Virum

Afmontering af loftsbeklædning med soltag..

Indlæg af mikael »

Hej Venner, jeg må have loftsbeklædningen ned på min E39 med soltag ned. Når soltaget(originalt) køres tilbage knager og brager det, noget sidder i klemme. Har nogen et bud på hvordan man starter...og hvad man skal passe på.. ??
Hilsen Mikael
Brugeravatar
525d
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 61
Tilmeldt: fre 20. nov 2009 19:43
Navn: Mich
By: 9700 Brønderslev

Re: Afmontering af loftsbeklædning med soltag..

Indlæg af 525d »

Hej Mikael.

Jeg har lige haft min lofts-beklædning nede for at montere tag-ræling. Under tips og triks her på sitet, prøv at klikke på montering af tagræling, der er der billeder og tekst af det meste, men du kommer til at få et problem med de 4 torx-skruer der er bagerst ved soltaget, jeg lavede et lille special-værktøj som man ken komme derind med-;) Svejsede en torx-bit på en gammel stjerne-gaffel-nøgle, lav den så lav som mulig der skal være plads til torx-skrue og værktøj når du løsner-;) Forresten når soltaget er kørt helt tilbage kan det komme længere ved manuel kraft, der ligger vist en umbraco/torx i dit værktøj i bilen der passer!! Kan nu ikke huske hvor meget du kan komme til soltaget selvom himlen er nede, måske du skal ha´ soltaget helt ud vis der er noget i klemme???? Held og Lykke med projektet, lad os høre hvordan det gik -;)

Mvh Michael


Mvh. Michael Ærthøj
525d Touring Årg. 2000
Besvar