Side 2 af 4

Re: m52 b28 andre knaster

: fre 15. jan 2016 13:16
af janl
Det er nogle voldsomt store grd du lægger op til så den vil aldrig klare et syn og gå rigtigt dårligt i tomgang og bruge meget benzin i eks bykørsel men sikkert lyde "ondt" når den får pedal og trækker igennem omdr skalaen

De fleste som arbejder med knaster finder ud af at hvis det skal gøres gennemført så koster det, fordi det omfatter indsugnings og udstødnings systemet for at optimere det hele.

Spørgsmålet er om det det hele værd for at opnå måske 10hk ved kun at skifte knasterne?

Re: m52 b28 andre knaster

: fre 15. jan 2016 14:31
af OleDupont
Denne tråd er interessant og relateret til tuning, og derfor flyttes den over i gruppen for "Tuning".

Re: m52 b28 andre knaster

: fre 15. jan 2016 14:58
af jakob deleuran
lennart nielsen hva tænker du pris og ved du hvor langt de har kørt? og er du 100 på de kan være der? kan se du fra odense
jeg er ved at få solgt mine dtc knaster da det jo også kræver at flytte begrænseren for at få det optimale ud af dem, men nu skal den jo ikke kun være ræs så vil gerne have den trækker godt i lidt laver omdr.
jeg har fræst udstødningskanalerne så de passer til pakningen, banan fra friedrich motorsport, får laver 2x2" rustfri udst. og indsugning fra m50b25 skal så finde ud a hvilke dyser der giver mest benzin 2,5 eller 2,8?

Re: m52 b28 andre knaster

: fre 15. jan 2016 15:05
af jakob deleuran
lennart nielsen hva tænker du pris og ved du hvor langt de har kørt? og er du 100 på de kan være der? kan se du fra odense
jeg er ved at få solgt mine dtc knaster da det jo også kræver at flytte begrænseren for at få det optimale ud af dem, men nu skal den jo ikke kun være ræs så vil gerne have den trækker godt i lidt laver omdr.
jeg har fræst udstødningskanalerne så de passer til pakningen, banan fra friedrich motorsport, får laver 2x2" rustfri udst. og indsugning fra m50b25 skal så finde ud a hvilke dyser der giver mest benzin 2,5 eller 2,8?

Re: m52 b28 andre knaster

: fre 15. jan 2016 18:16
af janl
2,8 dyserne giver mest men hvorfor ikke beholde std dyserne?
Det er jo ikke den store merydelse ift trykladning.
Det er fint du har også har inddraget indsugning/udstødningssystemet samt chip.

Jeg holder dog klippefast i at den aldrig bliver synet (uden bestikkelse af synsmanden) da jeg gætter på at motoren skal ligge i din E30'er med 2,0'er

I begge de E30'ere jeg havde jeg ilagt en 2,5'er M20 motor std og éen gang var de 2 inspektører over den i samme splitsekund den trillede ind i hallen uch:

Re: m52 b28 andre knaster

: lør 16. jan 2016 10:36
af gosse
Hej Jakob. de koster 5000 med dysser der passer til knaster.Vil lige sige at knaster højst har kørt et par tusinde km der intet at se på dem.

Re: m52 b28 andre knaster

: man 18. jan 2016 11:20
af jakob deleuran
i 2,8er indsugning sidder de dyser du har der lyserøde med samme nummer 2,5ern hedder 0260150415 og er grønne men kan ikk rigtig finde hvor meget de giver? 10.830 mil. ?
min e30 er godkendt med m50 2,0 fik den synet sidste år med 2,5 så tror ikk jeg får problemer med det de ligner trodsalt hinanden til forveksling men ja kender da også synsmanden så småt hehe

Re: m52 b28 andre knaster

: man 18. jan 2016 12:47
af gosse
Hej Jakob.De giver 252cc/min er nok til 290 hk.

Re: m52 b28 andre knaster

: man 18. jan 2016 14:45
af Kurt
Torben Larsen: Gider du ikke skrive nede i det tomme felt når du skriver..?? dine kommentar lægger sig ikke som det sidste, så man skal sidde og lede efter dem

Re: m52 b28 andre knaster

: man 18. jan 2016 15:56
af OleDupont
Det virker Torben

Og Kurt har ret, direkte svar "forstyrrer", for når man ser, at der er et nyt indlæg i tråden, har det ikke lagt sig sidst i tråden, og det er noget bøvl