Jep som overskriften, kan dette lade sig gøre?
Diskutere med en kammerat og jeg mener at det burde kunne lade sig gøre hvis man skifter bundkar og evt oliesien.
Der hvor jeg blir lidt usikker er mht. ledningsnettet.
Hvilke forhindringer ville man kunne rende ind i mht denne ombygning?
Er godt klar over ulovligt osv, men nu snakke rvi også på et teoretisk plan.
S50 i E39
Re: S50 i E39
tjek.
Men hvad er det mest besværlige ved denne ombygning?
Er det at få ledningsnettet til at snakke sammen? OBD I og II..
Jeg havde forestillet mig at hvis man kunne finde en motor fra samme årgang som bilen f.eks 1996 så burde de vel køre med samme OBD??
Men hvad er det mest besværlige ved denne ombygning?
Er det at få ledningsnettet til at snakke sammen? OBD I og II..
Jeg havde forestillet mig at hvis man kunne finde en motor fra samme årgang som bilen f.eks 1996 så burde de vel køre med samme OBD??
Mvh. Anders
E39 528 - BP01297 solgt
E46 330D - JW98599
E39 528 - BP01297 solgt
E46 330D - JW98599
Re: S50 i E39
Mvh. Anders
E39 528 - BP01297 solgt
E46 330D - JW98599
E39 528 - BP01297 solgt
E46 330D - JW98599
- niller85er@hotmail.com
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 117
- Tilmeldt: ons 6. okt 2010 18:04
- Navn: Funder
- By: Skive
Re: S50 i E39
Alt kan lade sig gøre! men det var vel noget nemmere at smekke en 4.4 v8er som er lidt stærkere, dog lyder den jo så ikke så godt som en s50b30 eller s50b32
Mvh. Funder
Eks. BMW E92 335I
Eks. BMW E92 335I
Re: S50 i E39
Det er bestemt ikke nemmere at smide en V8'er i.
Så skal forbro skiftes, komplet drivlinie, komplet bagtøj. nej nej så kan man lige så godt købe en 540..
Næh du en S50 i en E39 se det kunne være interessant
Så skal forbro skiftes, komplet drivlinie, komplet bagtøj. nej nej så kan man lige så godt købe en 540..
Næh du en S50 i en E39 se det kunne være interessant
Mvh. Anders
E39 528 - BP01297 solgt
E46 330D - JW98599
E39 528 - BP01297 solgt
E46 330D - JW98599
Re: S50 i E39
Obd delen er det mindste problem i ledningsnettet, for ikke at sig det ikke er noget problem
Udfordringen ligger i CAN mellem DME, ASC/DSC og kombi.
Mvh Per
Udfordringen ligger i CAN mellem DME, ASC/DSC og kombi.
Mvh Per
Re: S50 i E39
Vil helt sikkert også mene at en S50 eller S54 motor vil være bedste valg til sådan et projekt, da man får en bedre vægtfordeling end ved en tung V8 over forhjulene. Samtidig kan man bibeholde tandstangs styretøjet
Mvh Per
Mvh Per
- nillevang@hotmail.com
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: fre 23. jan 2009 15:59
- Navn: Niels Lillevang Hansen
- By: Flintemose (Næstved)
- Kontakt:
Re: S50 i E39
Sjovt at det lige kommer op nu - jeg tænkte faktisk for nyligt på at det ville være megafedt med en 3,2 liters R6 med 321hk og 350nm...
Mvh. Niels Lillevang Hansen
1999 BMW E39 523i Touring ETA
Re: S50 i E39
nogle der har lidt inputs om hvordan og hvorledes?
Mvh. Anders
E39 528 - BP01297 solgt
E46 330D - JW98599
E39 528 - BP01297 solgt
E46 330D - JW98599