Landberg Utune det er nemt og virker

Alt omkring tuning af bmw'er
Brugeravatar
speedyholm
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 303
Tilmeldt: ons 21. okt 2009 21:53
Navn: Claus
By: Horsens

Re: Landberg Utune det er nemt og virker

Indlæg af speedyholm »

Ja det har du jo nok ret i. Men får sikkert lavet en effekt måling. Det er dog blot for sjov skyld. Kan sagtens mærke der er mere kapow i dytten
Men derfor er en effekt og moment kurve jo stadig spændende at se.


Mvh. Claus
Mercedes CLS 500 Coupe Aut. 2004
Brugeravatar
KjeldG
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 527
Tilmeldt: ons 16. mar 2011 06:35
Navn: Kjeld Grøndal
By: Esbjerg
Kontakt:

Re: Landberg Utune det er nemt og virker

Indlæg af KjeldG »

De store mærker af rullefelter kan ikke manipuleres med temperatur og luftfugtighed osv.
Dette vil så gøre at man kan snyde med det og det vil de store fabrikanter ikke være med til da det giver dem et dårligt ry.
Har selv et rullefelt dog til MC og der fik jeg overstående at vide.
Går ud fra at det er det samme med bil rullefelter.
Har fået min 535D chippet hos Landberg til 324hk og 710 i moment, dette er lavet på deres rullefelt.


Mvh. Kjeld
BMW E60 535D 2005
BMW E63 645CI 2004
BMW 2002TII.
www.diye60.com
Brugeravatar
plpoulsen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1708
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:55
Navn: Per Legarth
By: Randers

Re: Landberg Utune det er nemt og virker

Indlæg af plpoulsen »

Hej Kjeld,

Det du mener med de ikke kan manipuleres er vel at de automatisk foretager målingerne af temperatur, luftfugtighed, barometertryk osv istedet for man skal indtaste dem manuelt?

Mvh Per
Mvh. Per

Mail: per@carwizard.dk
Brugeravatar
KjeldG
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 527
Tilmeldt: ons 16. mar 2011 06:35
Navn: Kjeld Grøndal
By: Esbjerg
Kontakt:

Re: Landberg Utune det er nemt og virker

Indlæg af KjeldG »

Hej Per
Det har du helt ret i.
Jeg har en dyno jet i firmaet og det KAN ikke manipuleres med.
Ihvertfald ikke af alm. mennesker uden den helt store know how inden for programering


Mvh. Kjeld
BMW E60 535D 2005
BMW E63 645CI 2004
BMW 2002TII.
www.diye60.com
Brugeravatar
v8fan
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 189
Tilmeldt: lør 26. jun 2010 13:16
Navn: Kenn Roland
By: Nordsjælland

Re: Landberg Utune det er nemt og virker

Indlæg af v8fan »

Landberg har et rullefelt, men hvis du skal have ham selv i sving, så er det nordenfjords.

Jeg har selv brugt ham (dog med rullefelt) og jeg er ret sikker på at han har adgang til et større netværk af data hvorfor U-Tune burde være helt ok hvis du ikke lige vil have adgang til de sidste få %

Det standard program der ligger i motorstyringer er jo også optimeret til biltypen og ikke bilen.

Jeg ville ikke selv være nervøs for Landberg og hans kunnen, men måske lidt mere for hvad gearkasse mv. kan holde til (når det er en autoboks). En tunet diesel har som regel noget mere moment (læs meget) end standard og ...

Nå, men jeg ville nok også lade mig friste
Mvh. Kenn Roland
E60 (09/2009)
Nordsjælland
Brugeravatar
speedyholm
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 303
Tilmeldt: ons 21. okt 2009 21:53
Navn: Claus
By: Horsens

Re: Landberg Utune det er nemt og virker

Indlæg af speedyholm »

Hvad kan jeg sige. Der er mange i dette forum der har stor viden indenfor mange forskellige felter. Det gør det jo kun mere interessant at læse
Men det med tuningen er jo lidt sært. Jeg får det lavet, hvorefter jeg meget sjældent bruger det. I ny og næ i en overhaling, men der er der jo aldrig brug for en fuld acceleration med en 535. Og en enkelt nydansker i en gejlet Peugeot 406 Coupe har fået monumentalt mindreværdskompleks efter en lyskryds duel Men ellers er det hverken hver dag, eller hver uge at alle kræfterne bruges.
Det er mere at sidde med den viden, at kræfterne er der, hvis de skulle bruges. Så ja det er måske nogle latterlige penge at give ud, men hvad faen, vi er jo alle lidt drengerøve eller hvad. ?


Mvh. Claus
Mercedes CLS 500 Coupe Aut. 2004
Brugeravatar
KjeldG
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 527
Tilmeldt: ons 16. mar 2011 06:35
Navn: Kjeld Grøndal
By: Esbjerg
Kontakt:

Re: Landberg Utune det er nemt og virker

Indlæg af KjeldG »

De folk som oftest syntes det er latterligt at "smide" pengene ud af vinduet ved at chiptune en 535D er oftest de folk der køber biler med mindre motorvarianter
Og det er jo også indlysende at de gør det da de aldrig får brug for større motor i deres bil.
Kan kun sige at pengene er rigtig godt givet ud for mit vedkommende da jeg bruger det rigtig meget.
Jeg vil gerne have fuld udbytte for de mange penge man har givet for sådan en fed slæde.


Mvh. Kjeld
BMW E60 535D 2005
BMW E63 645CI 2004
BMW 2002TII.
www.diye60.com
Besvar