Effekt under 20% = ingen syn?

Alt omkring tuning af bmw'er
Besvar
Takenobu
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 772
Tilmeldt: ons 11. mar 2009 14:13
Geografisk sted: Amager
Navn: Peter T.
By: Amager

Effekt under 20% = ingen syn?

Indlæg af Takenobu »

Hej,

Jeg tror at jeg må have misforstået noget, så jeg vil gerne have det afklaret

Før jeg smed en M52B25 motor i min 520 snakkede jeg med SKAT om den korrekte procedure. Jeg fik at vide at den skulle bare synes og så skulle det anmeldes. Jeg spurgte efterfølgende en synsvirksomhed om jeg havde den nødvendige dokumentation, som bestod af en typegodkendelse og miljø, hvilket var tilstrækkelig.

Efter motorskifte tog jeg så tilbage for at få bilen synet, men blev fortalt at det ikke var nødvendigt da det var under 20%... Det bekræftede den anden, som jeg tidligere havde snakket med også. Er det rigtigt? De mente at det måske kun var forsikringen man skulle hive fat i, hvis det endelig var.

Jeg var under den opfattelse at et motorskifte, selv om det var under 20%, talte som konstruktive ændringer.
Mvh. Peter
BMW E60 LCI 525d 2007
Online
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Effekt under 20% = ingen syn?

Indlæg af Kurt »

Den skal IKKE synes under 20%.. men som de siger, er det nok mere forsikringen der gerne vil høre hvormange HK den nye motor har, så de evt. kan få sat din præmie lidt op.. men da det er helt lovligt og den kun har 20 Hk mere, ville jeg ikke kontakte forsikringen.. skulle uheldet være ude, er der jo ikke noget ulovligt i din motorombygning de kan påvise.. kører den ellers godt..??
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Takenobu
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 772
Tilmeldt: ons 11. mar 2009 14:13
Geografisk sted: Amager
Navn: Peter T.
By: Amager

Re: Effekt under 20% = ingen syn?

Indlæg af Takenobu »

Tak for den information Kurt.

Den kører super godt. Man kan helt klart mærke at den har et noget større moment ift. den gamle
Mvh. Peter
BMW E60 LCI 525d 2007
Brugeravatar
plpoulsen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1708
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:55
Navn: Per Legarth
By: Randers

Re: Effekt under 20% = ingen syn?

Indlæg af plpoulsen »

Det er faktisk ikke korrekt, hvis man skal følge reglerne 100% så skal der foreligge dokumentation for bilen overholder gældende foureningskrav.

Biler fra 1 oktober 1989 (over 2000ccm) skal overholde Euro1 normen.

Biler fra 1 Januar 1997 skal overholde Euro2 normen.

Osv.

Dette skal dokumenteres uanset om man øger effekten med 5% eller 100%.

Mvh Per
Mvh. Per

Mail: per@carwizard.dk
Takenobu
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 772
Tilmeldt: ons 11. mar 2009 14:13
Geografisk sted: Amager
Navn: Peter T.
By: Amager

Re: Effekt under 20% = ingen syn?

Indlæg af Takenobu »

plpoulsen,

Utroligt... nå, men jeg har det ihvertfald typegodkendelse + forening for den pågældende motor.

Lidt åndssvagt hvis jeg lige har betalt 500+ kr. for at få den synet (dog med krog) uden at de har taget effektforøgelsen med på papiret...
Mvh. Peter
BMW E60 LCI 525d 2007
Besvar