G30 530 fra 2019

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
bphhm
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn 20. sep 2015 22:29
Navn: Hans Henrik
By: Jyllinge

G30 530 fra 2019

Indlæg af bphhm »

Sidder og kigger lidt G30 og bemærker der kan være forskel på knapperne til den adaptive fart pilot på rattet.

Nogen har knapperne til regulering af afstanden til forankørende ved siden af hastighedsreguleringen, og der er blændknapper i de to nederste.

Mens de fleste har afstandsreguleringen i de to nederste knapper under afstandsreguleringen, og altså ikke noget ved siden af hastighedsreguleringen.

Hvad er forskellen i de to varianter?
Brugeravatar
HenrikT56
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør 12. okt 2013 11:38
Navn: Henrik T
By: Bagsværd

Re: G30 530 fra 2019

Indlæg af HenrikT56 »

De ændrer vist lidt layout hele tiden, så hvis det er de samme knapper, er der ingen forskel.

Det her er LCI kabinen med digital instrumentering, som man (incl. Navigation Professional og lidt større iDrive skærm) kunne tilvælge det meste af 2019 og januar 2020 for kr. 60.000 :o . I Januar 2020 - og selvfølgelig i LCI-modellen fra 07-2020 og frem - var det standardudstyr.

Jeg synes jo, at knapperne sidder rigtigt dér :mrgreen: - og i øvrigt: I en bil i den klasse skal der KLART være adaptiv fartpilot. Det er bare så fedt :TU1
F686763A-9C72-41BA-8E7C-AE7E7439482E.jpeg
F686763A-9C72-41BA-8E7C-AE7E7439482E.jpeg (2.6 MiB) Vist 2620 gange
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
bphhm
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn 20. sep 2015 22:29
Navn: Hans Henrik
By: Jyllinge

Re: G30 530 fra 2019

Indlæg af bphhm »

Ja det var netop dette layout jeg havde set :TU2

Overvejer om ikke den nuværende F11 530D skulle skiftes til en 2019/20 G30.

Hvilke forskelle er der i LCI modellen?
Brugeravatar
HenrikT56
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør 12. okt 2013 11:38
Navn: Henrik T
By: Bagsværd

Re: G30 530 fra 2019

Indlæg af HenrikT56 »

Forskellene som jeg kender dem er en lidt updated front og forlygter, nye baglygter, den digitale instrumentering - som på billedet - og så er alle 5’ere nu (mindst) mild-hybrid, dvs. med en 7hk elmotor, som trækker bilen i gang når lyset bliver grønt, og som man kan manøvrere rundt med på en p-plads eller en tankstation. Desuden er der X-drive, i hvert fald på 545e. Ellers må du google lidt for flere detaljer.

Men hvis du vil købe så ny, og dermed dyr en bil, så ville jeg KLART gå efter en spritny - hvis de ellers kan leveres :?

Priserne på e-modellerne - plugin hybriderne - er jo faldet helt vildt. En 545e koster 630k, og med lidt ekstra nødvendigheder som elektrisk sædeindstilling, adaptiv fartpilot, hellæder, nøglefri betjening, headup-display osv., lander du med lidt rabat stadig langt under 800k, og det får du svært ved at finde meget billigere, selv hvis du selv finder en i Tyskland.

530e er vist ca. 100k billigere.

Og så får du den jo præcis som du vil have den med farve, sædetype, indtræktype, indtrækfarve og ekstraudstyr.
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Siqu
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 11:39
Geografisk sted: Danmark
Navn: Zlatko Pehlivanovic
By: Odense NV

Re: G30 530 fra 2019

Indlæg af Siqu »

Jeg overvejer selv en 2018-2019 model 530E, men er bange for at bagagerummet er for småt til en familie på 4 :( Så skal jeg have ne touring men sedan er mega lækker.
Hvilke erfaringer har du med 530E bagarerum
Mvh. Zlatko Pehlivanovic
520d 2001
Besvar