Bmw m550d fra 13 alle lamper lyser

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
MathiasLP
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør 17. jul 2021 22:13
Navn: Mathias Lund Pedersen
By: Sorø

Bmw m550d fra 13 alle lamper lyser

Indlæg af MathiasLP »

Jeg har næsten lige købt mig en bmw f11 m550d fra 13. Pludselig kom der en fejl på servostyring og den stoppede med at virke. Jeg har bestil en magnetventil hjem til den og håber at det er årsagen.

Men pludselig da jeg tændte den nu her startede alle lamper jeg at lyse i instrumentet. Og der var fejl på alle systemer.
Intet virker. Fejl på abs, chassis styring, esp, elektrisk håndbremse, headup display, omdrejninger virker heller ikke, fordelergearkasse/gearkassesystem, auto hold, selv sele strammere er der fejl på. Testeren siger også fejl på alt pånær motor. Der er intet

Alle disse fejl kommer og går konstant når man kører i bilen så den bipper hele tiden(pisse irriterende😅) og nogle gange så stopper den og så er der ingen fejl🤔

Nogle der har erfaring med det? Eller oplevet noget lignende?🙏

Jeg har hørt noget om en boks i bagagerummet der kunne blive dårlig på dem som styre en masse systemer.
Mvh. Mathias Lund Pedersen
F11 M550d 2013
MichaelVinther
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 40
Tilmeldt: lør 22. feb 2020 17:52
Navn: Michael Vinther
By: Aalborg

Re: Bmw m550d fra 13 alle lamper lyser

Indlæg af MichaelVinther »

Mange af fejlene kan sagtens være relateret til det samme. Skynd dig at få smidt en original tester på og få udlæst fejl, inden du begynder at skifte i blinde 😊
Michael Vinther
BimmerUpgrade

F11 530D
E30 325i cabriolet
MathiasLP
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør 17. jul 2021 22:13
Navn: Mathias Lund Pedersen
By: Sorø

Re: Bmw m550d fra 13 alle lamper lyser

Indlæg af MathiasLP »

fejlen er fundet. jeg skiftede batteriet og så der at hele brønden hvor batteriet sidder var fyldt med vand, heromme sidder boksen til servo og en anden boks. muligvis comfortboks? men boksen til servo var fyldt med vand så den er skiftet og den anden boks lignede en der var helt lukket (heldigvis). jeg ladge den dog til tørre i solen et par timer og bilen kører perfekt nu :)
nu er det så bare, er der nogle steder de er gode til at tage vand ind? drænslanger der tilstopper eller noget? den er med panoramatag.
umiddelbart lignede det kun at der var vand i brønden og ingen andre steder. men vejret har jo os været godt længe nu :)
Mvh. Mathias Lund Pedersen
F11 M550d 2013
MichaelVinther
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 40
Tilmeldt: lør 22. feb 2020 17:52
Navn: Michael Vinther
By: Aalborg

Re: Bmw m550d fra 13 alle lamper lyser

Indlæg af MichaelVinther »

Med 99% sikkerhed stoppet dræn til soltaget. Har du et billede af det døde modul?
Michael Vinther
BimmerUpgrade

F11 530D
E30 325i cabriolet
MathiasLP
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør 17. jul 2021 22:13
Navn: Mathias Lund Pedersen
By: Sorø

Re: Bmw m550d fra 13 alle lamper lyser

Indlæg af MathiasLP »

Hvordan kommer jeg nemmest til de dræn slanger?😊 hvor sidder de?
Og nej desværre det har jeg ikke. Jeg har bestilt en ny hos bmw. 1800 kr. Så det var ikke verdens undergang😊
Mvh. Mathias Lund Pedersen
F11 M550d 2013
Besvar