Hej
Har gennem meget lang tid haft klonkelyde ved venstre forhjul. Lyden kom og gik og havde ikke noget med ujævn vej at gøre . 'ej heller når jeg skiftede til EDC = hård undervogn . Igennem tiden er kødben blevet skiftet , øverste og nederste bærearm. forfjedre med leje og underlag. Men lige meget . Lyden kom fra fronten i venstre side samt lidt foran førersædet og har spekuleret som en gal over problemet. Her den anden dag skiftede jeg kødbenene som trængte, og i forbindelse hermed kom jeg til at tænke på forbroen og dens befæstigelse på chassiet. Fandt moment ud fra boltstørrelse og nr. dvs 82nm og tog den første bolt i venstre side. Den manglede en del. Den i midten var ok og den bagerste manglede også en del. Kontrollerede i højre side hvor det var den bagerste der manglede tilspænding. Efterspændte gummi motorophænget oven og forneden hvor de nederste bolte kunne efterspændes en smule.
Nu er der ikke mere klonkelyde og synes at den er noget mere fast.
En god fornemmelse.
Klonkelyde i venstre side for
- JM540466
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 220
- Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
- Geografisk sted: Skagen
- Navn: Torben Larsen
- By: Skagen
Klonkelyde i venstre side for
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
- JM540466
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 220
- Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
- Geografisk sted: Skagen
- Navn: Torben Larsen
- By: Skagen
Re: Klonkelyde i venstre side for
Hej
Det var ikke hele årsagen. Klonkelyden kom fra midter styrestangen i de to led hvor stangen bliver spændt på styrekuglerne. Fornyede i samme omgang bøsningen i hjælpestyrearmen. Lidt bøvlet at afmontere bøsningen. Og ved isættelse blev armen varmet op med varmepistol til 200 grader og bøsningen nedfrosset i frostboks. -det gik nogenlunde let i, men der skulle dog slåes til.
Det var ikke hele årsagen. Klonkelyden kom fra midter styrestangen i de to led hvor stangen bliver spændt på styrekuglerne. Fornyede i samme omgang bøsningen i hjælpestyrearmen. Lidt bøvlet at afmontere bøsningen. Og ved isættelse blev armen varmet op med varmepistol til 200 grader og bøsningen nedfrosset i frostboks. -det gik nogenlunde let i, men der skulle dog slåes til.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
- JM540466
- Meget Aktiv Bruger
- Indlæg: 220
- Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
- Geografisk sted: Skagen
- Navn: Torben Larsen
- By: Skagen
Re: Klonkelyde i venstre side for
Hej
Det var ikke hele årsagen. Klonkelyden kom fra midter styrestangen i de to led hvor stangen bliver spændt på styrekuglerne. Fornyede i samme omgang bøsningen i hjælpestyrearmen. Lidt bøvlet at afmontere bøsningen. Og ved isættelse blev armen varmet op med varmepistol til 200 grader og bøsningen nedfrosset i frostboks. -det gik nogenlunde let i, men der skulle dog slåes til.
Det var ikke hele årsagen. Klonkelyden kom fra midter styrestangen i de to led hvor stangen bliver spændt på styrekuglerne. Fornyede i samme omgang bøsningen i hjælpestyrearmen. Lidt bøvlet at afmontere bøsningen. Og ved isættelse blev armen varmet op med varmepistol til 200 grader og bøsningen nedfrosset i frostboks. -det gik nogenlunde let i, men der skulle dog slåes til.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
E 39 540 I V 8 M62 TU B44