G31 med hoppende dæk/fælge

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Brugeravatar
mogens waehrens
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 31
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 10:41
Navn: Mogens Wæhrens
By: Frederikshavn

Re: G31 med hoppende dæk/fælge

Indlæg af mogens waehrens »

Hej
Med hoppende dæk og flere afbalanceringer ved forskellige firmaer det lyder mærkeligt at de ikke skulle kunne gøre arbejdet.
Jeg har været ude for noget af det samme ,der var vand i dækkene fra en dårlig kompressor .
Firmaerne kan nok afbalancere dækkene ,men hvis der vand i kommer ud balancen først når hjulet kommer i hastighed
Med Hilsen
Mogens Wæhrens
Mvh. Mogens Wæhrens
E39 528i 1996
michael Ravnholt
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: tors 1. aug 2019 13:21
Geografisk sted: Ballerup
Navn: Michael Ravnholt
By: Ballerup

Re: G31 med hoppende dæk/fælge

Indlæg af michael Ravnholt »

hej igen

Den mekaniker, som afbalancere dækkene, de kunne sætte fælgen op, og sætte et micro meter ur på fælgen, her vil du kunne se den ene side af fælgen, så derfor skal du have begge sider målt.

for at dette skal kunne give dig det bedste resultat, skal fælgen være ren på opspændingens fladen.
Man kan osse tage dækkene af og sætte den i en drejebænk eller boremølle, her ser du med 100 % sikker på at det kan give et svar....

Men jeg tror på den korte bane det er en dæmper eller både dæmper foran og de kødben og kandan akslen som driller.

Hvis du kan finde en der har et rigtigt værksted, skal du bruge ham, det er et mekanisk problem.

kh mc

p.s. jeg har selv skiftet alt ud, kødben, fjeder, dæmper foran og kandan/gummi......
Mvh. Michael Ravnholt
BMW 530xd F11 2012/10
Besvar