gsm telefon i 540 i

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 219
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

gsm telefon i 540 i

Indlæg af JM540466 »

Hej
Håber nogen derude kan hjælpe mig . Min bmw biltelefon ( murstensversionen) virker pludselig ikke mere. Lige når jeg tænder for telefonen er der fuld signalstyrke, men det forsvinder lige herefter. Har prøvet simkortet i en mobiltelefon og der virker det , men ikke i bilen.

Den udvendige antenne er helt ren i stikket dog med lidt vaseline.

Kan det være selve boksen hvor kortet sidder i ?? eller har man lavet om på signalerne ?? .
Den originale telefon har indtil nu virket upåklageligt.

Nogen der har et godt tip??
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 219
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Re: gsm telefon i 540 i

Indlæg af JM540466 »

Hej
Nu er problemet løst. Havde alt skilt ad for at se om ledningerne var knækket og / eller lodningerne i tlf modulet var dårlige. Efter næsten 21 år var alt rent og pænt ingen problemer der. Via bl.a. Google fandt jeg ud af der til GSM nettet anvendes 2 frekvenser på henholdsvis 900mhz og 16 eller 1900 mhz. HAVDE TLF KORT /SIMKORT VED eVERCALL, MEN DE KUNNE IKKE HJÆLPE . Men en nævnte dog noget om at telenor havde ændret frekvenserne for nogle typer af telefoner. Kontaktede Telmore som jeg har p.t. og de kunne oplyse at de brugte det gamle gsm bånd =900mhz da adskillige alarmer og andet brugte denne båndbredde. De havde også den nye båndbredde og deres simkort ville selv finde ud af hvilken type der skulle anvendes.
Efter at have aktiveret kortet i en mobiltelfon blev det installeret og nu virker systemet igen i bilen. Og fandt ud af at der er mulihed for hands free funktion , rigtig smart . SMS kan jeg også se på bilens infoskærm.
De kunne noget for 21 år siden.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Brugeravatar
SBH
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: tors 11. jun 2015 20:22
Navn: Søren Bloch-Hansen
By: Fredericia

Re: gsm telefon i 540 i

Indlæg af SBH »

Super god info :TU2

Jeg har lige købt en E39 540i og den har original mobil telefon. Den synes jeg, at det kunne være sjovt at få gang i.
Nu ved jeg hvordan. Tak for det.
Mvh Søren


Mvh. Søren Bloch-Hansen
E60 530d 2007
Besvar