bmw5er.dk bmw5er.dk
5erbmw.dk > Tuning
Forumliste   Brugere     Indlæg i dette forum   Opret nyt indlæg   e-mail underretning Log ind guest   Opret ny bruger   Profil   Søg

Forfatter Emner:   Tuning af en E60 523i
      
Bo Børgesen
Strøby
Almindelig Bruger

posted 14-Jan-2015 14:03                        
Hej jeg er lidt grøn i tunings verden,
Tænkte om der er nogen der kender en god BMW tuner?
mvh Bo


tilføj svar

Forfatter Emner:   Tuning af en E60 523i
      
Torben Larsen
Skagen
Almindelig Bruger
857 message(s)

posted 15-Jan-2015 11:18                     
HEJ
Bo

Prøv at Google de forskellige muligheder. Hvis det er udenlands kræver det at de får styreboksen. '
Ellers ville jeg prøve Schmiedmann i Odense der bruger et engelsk system. Du kan læse om det inde under den enkelte bilmodel under tuning. Men de skal have bilen der programmers via OBD stikket. I BMW før 1995 skiftede man bare cippen lige som på en computer når rammen skulle opgraderes. Via chip på en bensiner kan der maks hentes 20 HK og vel en 2 kg mere i moment


Mvh. Torben Larsen
E39 540i TU B44 V8 1999


      
Dennis Larsen
Vejle
Almindelig Bruger
181 message(s)

posted 15-Jan-2015 15:51                     
Mit råd: Lad være. Det giver stort set ingenting på en sugemotor som din. Kør på v-power istedet det giver det samme og er meget billigere.


Mvh.
Dennis Larsen
E61 530D 05


      
Torben Larsen
Skagen
Almindelig Bruger
857 message(s)

posted 15-Jan-2015 17:45                     
Det er faktisk ikke rigtigt. Det nytter ikke at fylde V power på en motor hvis elektronikken= chippen er designet til dette. Så er det spild af penge.
Man kan max vinde 20 hk, men normalt i omegnen 15 hk. Min gamle 525 I 24v blev målt til 192 hk før chipændring og 206 hk efter chipoptimering. Efterfølgende monterede jeg m3 indsugningsspjæld, KN filter ekstra luft til filterkassen fra fronten, andre dyser samt Schrick knaster.
Den blev ikke målt tilsidst, men lå mellem 230 og 235 hk. efter at have prøvet med større bensintruyk på 3,8 bar hvliket den med dyserne ikke kunne klare. Så udfra dysebergningen vil jeg sige 233 hk.
Så er spørgsmålet om det kan svare sig. Det må man jo selv gøre op. Prisen er som følger : Kn filer kr. 400,-, banan udstødning supersprint 8.500,-, chip 2400,- knaster 6.500,- M3 spjældanlæg 16.500, købt direkte via Tyskland. Dertil arbejdsløn hvis man ikke selv kan.
Jeg lavede det hele selv.


Mvh. Torben Larsen
E39 540i TU B44 V8 1999


      
Bo Børgesen
Strøby
Almindelig Bruger
2 message(s)

posted 16-Jan-2015 10:52                     
Tak for svar.. det bliver nok qualitec.dk der for lov at gå amok med lidt kompresser og såeen..
mvh



      
Torben Larsen
Skagen
Almindelig Bruger
857 message(s)

posted 16-Jan-2015 12:43                     
Hej
Bo
Hvis du får kompressor på så husk for alt i verden at få monteret oliekøler samtidig.
Den bliver meget meget varm i olien. Jeg ville også montere en olietemperaturmåler for at følge motorens tilstand.


Mvh. Torben Larsen
E39 540i TU B44 V8 1999


      
Torben Larsen
Skagen
Almindelig Bruger
857 message(s)

posted 16-Jan-2015 14:19                     
Hej
Bo
Var inde på deres hjemmeside og se de forskellige muligheder. Nu kender jeg ikke firmaet , men jeg ville holde mig til nogle der annoncere med netop BMW tuning og ikke et firma som måske skal prøve sig frem. Det kan være nogen bliver sure over min påstand men det er nu min erfaring. Hold dig til dem der arbejder med BMW alt andet ville jeg peronlig ikke turde tørre og slet ikke vedr. turbo eller kompressor. Schmiedmann har færdige kompressorkit bolt on der kan du sedet. Ved ikke om de har til din bil, men de har erfaring og arbejder ikke i andet end BMW. Der er jo også en afdeling på Als .


Mvh. Torben Larsen
E39 540i TU B44 V8 1999


tilføj svar

Forum 5erbmw.dk forum