bmw5er.dk bmw5er.dk
5erbmw.dk > Tuning
forums   Users     messages   post   subscribe Login guest   Register   Profile   search

Author Subject:   chipning af bmw 525 D 2007
      
Bora Alpercavdar
Malmø
User

posted 26-Jul-2014 11:21                        
Hej,

Har et lille forespørgsel angående min 525 D 07'er. Jeg har tænkt mig at opgradere den til RaceChip Pro2, er der noget man ellers skal opgradere på bilen af filtre osv, som SKAL opgraderes?

Mvh. Bora Alpercavdar
E61 525d (LCI) 2007


Add reply
Warning: Use of undefined constant bn_tz_offset - assumed 'bn_tz_offset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /customers/8/4/a/5erbmw.dk/httpd.www/oldforum/include/listrenderer.php(317) : eval()'d code on line 1
Warning: Use of undefined constant bn_tz_offset - assumed 'bn_tz_offset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /customers/8/4/a/5erbmw.dk/httpd.www/oldforum/include/listrenderer.php(718) : eval()'d code on line 1 Warning: Use of undefined constant bn_tz_offset - assumed 'bn_tz_offset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /customers/8/4/a/5erbmw.dk/httpd.www/oldforum/include/listrenderer.php(718) : eval()'d code on line 1 Warning: Use of undefined constant bn_tz_offset - assumed 'bn_tz_offset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /customers/8/4/a/5erbmw.dk/httpd.www/oldforum/include/listrenderer.php(718) : eval()'d code on line 1 Warning: Use of undefined constant bn_tz_offset - assumed 'bn_tz_offset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /customers/8/4/a/5erbmw.dk/httpd.www/oldforum/include/listrenderer.php(718) : eval()'d code on line 1 Warning: Use of undefined constant bn_tz_offset - assumed 'bn_tz_offset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /customers/8/4/a/5erbmw.dk/httpd.www/oldforum/include/listrenderer.php(718) : eval()'d code on line 1 Warning: Use of undefined constant bn_tz_offset - assumed 'bn_tz_offset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /customers/8/4/a/5erbmw.dk/httpd.www/oldforum/include/listrenderer.php(718) : eval()'d code on line 1 Warning: Use of undefined constant bn_tz_offset - assumed 'bn_tz_offset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /customers/8/4/a/5erbmw.dk/httpd.www/oldforum/include/listrenderer.php(718) : eval()'d code on line 1 Warning: Use of undefined constant bn_tz_offset - assumed 'bn_tz_offset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /customers/8/4/a/5erbmw.dk/httpd.www/oldforum/include/listrenderer.php(718) : eval()'d code on line 1 Warning: Use of undefined constant bn_tz_offset - assumed 'bn_tz_offset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /customers/8/4/a/5erbmw.dk/httpd.www/oldforum/include/listrenderer.php(328) : eval()'d code on line 1
Author Subject:   chipning af bmw 525 D 2007
      
ST (Semir Tesnjak)
Vejle
User
1238 message(s)

posted 27-Jul-2014 09:49                     
Som altid vil jeg være den første her til at pege finger.

Jeg har dårlige erfaringer med de chipninger, både i forhold til forsikringsselskab, men også i forhold til hvor tit ting går i stykker.

Jeg ved godt det er lidt groft sagt det her, men hvis du vil have større ydelse så køb en BMW med større motor, det kommer du længst med :).

Det er vel for ingenting at BMW lejer sig ind i en af verdens største DATA centre i Island, for at kunne lave kæmpe komplekse motor beregninger.

God søndag :)


Mvh. Semir Tesnjak
F11 520/30d (Upcomming)
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil


      
Ole Dupont
Nordsjælland
Forum Moderator
3395 message(s)

posted 27-Jul-2014 10:07                     
Emnet lægges under "Tuning", hvor det hører til :-)

----------------------------------------------------------

De bedste hilsner

Ole Dupont

E53 X5 Sport 3.0d 218 HK - Bil nr. 32 - Bimmer nr. 4


      
Bora Alpercavdar
Malmø
User
6 message(s)

posted 27-Jul-2014 11:13                     
det har du selvfølgelig ret i, at man kan købe en større BMW. Min 525 D sidder med 3,0 diesel motor, så man kan ikke rigtig få noget større, medmindre det er en M5 :) når du har en 525, 530, 535 sidder der 3,0 diesel, så bilen er bygget til flere krafter fra producenten. Her kommer jeg så til spørgsmålet, om man skal huske at opgradere andre ting inden man smider chippen i, udover nyt filter?


Mvh. Bora Alpercavdar
E61 525d (LCI) 2007


      
ST (Semir Tesnjak)
Vejle
User
1238 message(s)

posted 27-Jul-2014 17:22                     
Jeg vil nu vove at påstå at 540i, 545i eller 550i var et alternativ ligeledes.

Bare fordi det er den samme motor kan du ikke stille det op så let at sige, det er den samme motor du kan chip tune den til 330 heste og så kører det bare. Der er ingen af os der ved om BMW har prioriteret kvalitetsdele på 35d eller 30d i forhold til 20 eller 25d.
Jeg ved umiddelbart ikke at der skulle være nogen forskelle, men jeg kan ikke udlukke at BMW brugere andre eller bedre dele på deres top modeller, det ved jeg ikke. Men jeg ved det er meget normalt at producenter spare på alt det de kan, hvis en metal del kun skal holde et vist antal tryk så bestiller de ikke en del der bedre til større indkøbspris.

Når det er så sagt så kender jeg mange der har chippet deres BMWer og hvor det holder, men jeg kender ligeså mange hvor det er gået galt. At tage en 50/50 chance på sin bil og samtidigt kan du blive taget af politiet, forsikringsselskab hvis uheldet er ude mv. det er ikke gode odds i mine ører :)


Mvh. Semir Tesnjak
F11 520/30d (Upcomming)
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil


      
Torben Larsen
Skagen
User
857 message(s)

posted 01-Aug-2014 08:02                     
j
Min 540I 4,4 l v8 er chippet til 306 hk og 45,8 kg i moment ved 3500 omdrejninger. Motoren en Tu version med vanos , men basis yder 4,0 og 4,4 l de samme hk nemlig 286. Hvad der er gjort på 4,4 l for at holde hk tilbage ved jeg ikke , men den burde alt andet lige yde flere hk som basis med 0,4 l mere i volumen samt vanos.
Har ikke fundet ud af hvori forskellen består. Nogle hævder at det er manifolden, men hvis den skiftes til tidligere motorer mister man moment som først kommer højere oppe i omdrejningsfeltet. Har ikke set dyno test der beviser pro et contra.


Mvh. Torben Larsen
E39 540i TU B44 V8 1999


      
Thomas Ingerslev
USA
User
12 message(s)

posted 27-Jul-2014 22:22                     
Hej Bora,

Du skal ikke have en racechip... eller anden tuning box.

Jeg har en bil som din og den fungere ganske fint selv efter 100.000km med et nyt program i motorstyringen.

Der er helt sikkert ingen forskel på de kvalitets krav der findes til 3.0d motorerne, for det vil BMW slet ikke kunne håndtere internt.

Der er dog helt sikkert forskel på de ingeniør designs og dimensioneringer som de forskellige versioner af 3.0d motoren findes i, men det betyder ikke at du skal være bange for at få nyt program i din bil for din motor er utrolig stræk... og har god køling med 8 liter olie af bedste kvalitet.

Eksempelvis kører en VAG 2.0TDI med 3.5-4.0 Liter motor olie.

Check dette indlæg

http://5erbmw.dk/oldforum/view.php?bn=bmw5er_tuning&thread=1395432315&st=0

Hvis du skal til Jylland på et tidspunkt så skriv lige.

mvh.
Thomas



      
Bora Alpercavdar
Malmø
User
6 message(s)

posted 28-Jul-2014 07:00                     
Tak for alle gode svar.


Mvh. Bora Alpercavdar
E61 525d (LCI) 2007


Add reply

Forums 5erbmw.dk forum