Vand i bunden E39

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
hymer
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 145
Tilmeldt: fre 20. aug 2010 18:35
Navn: Anders Sørensen
By: Køge

Vand i bunden E39

Indlæg af hymer »

Jeg har i sidste weekend konstateret vand i bunden af min 530er, meget vand desværre, hele venstre side var tæpper og lyddæmpningsmateriale totalt gennemblødte. Efter at have pillet sæde osv ud, løftet tæpper og tørret med varmeblæser er den endelig tør igen. Men hvor kommer vandet fra? Forrude? Dræn der er lukket? Jeg er rimelig sikker på det kommer forfra, da der var vådt på beklædning over pedaler.
Er I nogen der har haft samme oplevelse.

mvh. Anders
Mvh. Anders Sørensen
E60 523i
Brugeravatar
mikesk
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 430
Tilmeldt: fre 13. jun 2008 16:29
Navn: Mikael Eskildsen
By: Grindsted (Billund kommune)
Kontakt:

Re: Vand i bunden E39

Indlæg af mikesk »

Mvh. Mikael Eskildsen
BMW E39 528ia 1997
BMW F20 118ia M-sport 2018
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: Vand i bunden E39

Indlæg af admin »

Hejsa

Jeg ved ikke om det kan være fordi der har samlet sig vand under din pollenfilterkasse i venstre side, altså nede ved bremseforstærkeren, hvis afløbet er stoppet.

Jeg vil tro at vandet kan finde vej ind i kabinen hvis dette afløb er stoppet og der dermed står vand i hulrummet.

Er nem at kontrollere, af med pollenfilterkassen og checke under den.

Mvh.

Morten
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
hymer
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 145
Tilmeldt: fre 20. aug 2010 18:35
Navn: Anders Sørensen
By: Køge

Re: Vand i bunden E39

Indlæg af hymer »

Jeg har tjekket ved bremseforstærker, ser ikke ud som der har stået vand der. Jeg vil afmontere torpedobekl. i week. og se om det kan afsløre evt. utæt forrude. Ruden er skiftet i sommer, umiddelbart før jeg købte bilen.
mvh. Anders
Mvh. Anders Sørensen
E60 523i
Brugeravatar
Serupkri
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: tors 22. mar 2007 09:50
Navn: Kristian Serup
By: Holte

Re: Vand i bunden E39

Indlæg af Serupkri »

Har du fået bilen undervognsbehandlet? - I hvert fald på E46 er det et kendt problem at dræningshullerne i bunden af dørene kan stoppe til, og så løber vandet i stedet ud mellem dørbeklædning og metaldel af dør og ind i bunden af bilen. I så fald kan du mærke at tæppet er vådt helt op til dørtrinnet - ikke nødvendigvis i hele dørens længde, men der hvor vandet kommer ind.
Mvh. Kristian Serup
F11 530d 5/2011
Brugeravatar
jodde
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 437
Tilmeldt: tors 9. apr 2009 21:59
Navn: Jesper Albech
By: Djursland

Re: Vand i bunden E39

Indlæg af jodde »

Kender en BMW pladesmed, der for nyligt fik en E39 ind, med vand i kabinen. Faktisk så meget at der kom røg fra de elektriske installationer bag instr.bordet.

Han undersøgte sagen, og i den forbindelse skubbede han til forruden indefra, som næsten ikke sad fast...

Kunden havde (ligesom dig) købt bilen med nyskiftet forrude. Men dem der havde sat den i, havde vidst ikke een af deres bedste dage. Den sad meget løs flere steder hele vejen rundt.

Siger ikke at det er det der er sket med din, men selvom en forrude lige er udskiftet, er der stadig mulighed for vandindtrængen, hvis det ikke er udført korrekt. Så prøv at spul forruden over med en haveslange ell. lign. og se om den er 100% tæt.
----------------------------------------------------------

Med venlig hilsen
Jesper Albech.

Tidligere BMW’er:
BMW E39 530da 2001 Sedan
BMW F34 318d GT
BMW F31 320d
BMW F31 320d LCI
BMW F36 420i Gran Coupé
Brugeravatar
hymer
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 145
Tilmeldt: fre 20. aug 2010 18:35
Navn: Anders Sørensen
By: Køge

Re: Vand i bunden E39

Indlæg af hymer »

Jeg har idag spulet forrude med vandslange, i ca. en halv time, uden at der er kommet det mindste dryp ind i kabinen. Min teori er flg.: I øverste hulrum der hvor viskermotor og viskertræk sidder, er et hul som skal lede regnvand ned i rummet hvor bremseforstærker sidder, og derfra skal vandet løbe ud på jorden. Dette øverste hul, var delvis stoppet af "snask" som bevirkede at vandet ikke kunne løbe hurtigt nok ned i rummet ved bremseforstærkeren, og derved hobede sig op i øverste hulrum, hvor der er mont. en gummigennemføring til ledninger. Der tror jeg at vandet er løbet ind. Jeg vil samle bilen, og holde øje i den kommende tid. Samtidig har jeg tætnet begge dørfolie, med nyt butylbånd.
mvh. Anders
Mvh. Anders Sørensen
E60 523i
Brugeravatar
with
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 147
Tilmeldt: tors 17. jun 2010 23:16
Navn: Søren With
By: Hørve
Kontakt:

Re: Vand i bunden E39

Indlæg af with »

jeg har haft nøjagtigt samme problem.

1. afløb under pollenfilter var stoppet og

2. endnu vigtigere jeg fik hele pollenfilter kassen af i begge sider, hele rummet ved bremseforstærkeren var fyldt med vand, (så godt du havde tjekke det) men alligevel, i hver inderskærm er der en gummibælg der dræner ALT vandet fra forruden ud gennem inderskærmen. Tjek det nemt, jeg tog en batterisyremåler, fyldte med varmt sæbevand, og trykkede det direkte ud i gummibælgen, de var begge stoppet, efter jeg fik renset dem, kunne jeg se vandet løbe ud direkte bag forhjulet.

Ring evt for nærmer uddybning. 41 19 63 23, vand der er noget rigtig lort

mvh

Søren With


Mvh. Søren With
E39 540i Touring Stept. 2002
Før: E39 528i touring 1997 Stept.
E39 540i Touring 2002 Stept.
Brugeravatar
jenssmed
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 37
Tilmeldt: tirs 12. jan 2010 18:59
Navn: jenssmed
By: Ringsted

Re: Vand i bunden E39

Indlæg af jenssmed »

tag dørbeklædningerne af og check at forseglingen mellem beklædning og dør er hermetisk tæt hele vejen rundt, dette var problemet med min e39 da jeg havde vand i bunden
Jens


Mvh. Jens Hansen
E39 530d 2002
Brugeravatar
hymer
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 145
Tilmeldt: fre 20. aug 2010 18:35
Navn: Anders Sørensen
By: Køge

Re: Vand i bunden E39

Indlæg af hymer »

Jeg har skiftet butylpakning i både for og bagdør, bilen har stået i regn og slud hele dagen, umiddelbart er den iorden nu.
mvh. Anders
Mvh. Anders Sørensen
E60 523i
Besvar