Reservedele i Malmø, Sverige

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
lwr
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 195
Tilmeldt: fre 11. jun 2010 13:16
Navn: LarsW
By: Næstved

Reservedele i Malmø, Sverige

Indlæg af lwr »

Jeg skal ha lavet nogle ting på vognen, og overvejer i den forbindelse af bestille reservedelene i Sverige, udfra reservedelsnr. som jeg får af min mekker.. Prisindeks i DK på BMW dele er åbenbart 130, og i Serige ca. 90 = besparelse.

Der ligger et værksted i Malmø, og det er der jeg vil bestille. Så enten selv hente, eller få sendt.

Nogen erfaringer/ advarsler?
------------------
Mvh. Lars
BMW e46 330ci Cabriolet (2003)
Tidligere: BMW e39 525iA Touring Edition(2001)
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: Reservedele i Malmø, Sverige

Indlæg af LarsHansen »

Hej Lars


Jeg bor herovre og jeg oplever generelt ikke at reservedele er billigere her end i Danmark... Nærmest tværtimod !

De origiale BMWreservedele du køber, både i Sverige og Danmark, kommer fra samme hovedlager som ligger her i Arlöv hvor jeg bor (kunne man godt bruge at få bare time til frit at plukke på hyllerne der ?) så prisen er ens for forhandlerne. Det der så kan skille lidt, er den faktor forhandlerne lægger på varene, men den er nok dikteret fra BMW i Tyskland.

De uoriginale dele er direkte sammenlignelige via f.eks, MECA eller Mekonomen som man kan handle med på begge sider af broen. Min erfaring er at det er lidt dyrere at handle hos Mekonomen i Sverige.

Man skal huske at der handles voldsomt mange flere reservedele til biler i Danmark end i Sverige, ene og alene af den grund at biler skrottes meget tidligere her i Sverige end hjemme. Forsikringsselskaberne giver ikke ret meget til rep af en ødelagt front på en E39 når en tilsvarende bil ofte koster mindre end reparationens samlede pris...
Konkurence KAN faktisk være til kundernes fordel og det er det i denne brance.

En BMW der er 8-10 år gammel bliver solgt som en nyere brugt bil hos forhandlere i Danmark, hvor en tilsvarende bil her, næsten udelukkende bliver handlet privat i Sverige. Forhandlere gider simpelthen ikke have ret meget at gøre med sådan en gammel ræv, gundet de garantier der ifølge den svenske købelov skal gives når man handler med biler. Et godt eksempel på dette findes hos BMW i Malmö og Lund, som ikke har brugte biler til salg som er ældre end 3-4 år hvor de er noget ældre hos BMW i Danmark. Derfor er det heller ikke en udpræget fornøjelse at aflevere en "gammel" BMW til service hos Forenade Bil (BMW i Malmö) De ønsker helst ikke at få sorte fingre, men vil gøre ALT for at sælge en ny bil istedet. Man kan heller ikke få lavet rust hos dem. Deres pladeværksted er udelukkende til at udbedre trafikskader på de nyere biler og jeg tvivler på at de overhovedet KAN lave rust, for det har de spejderdrenge aldrig lært :-/

Når alt dette er sagt, kan du sagtens finde tilbud på ting og sager som er prismæsigt interessante. Så er det bare at bestille. Svenskere er ærlige mennesker som holder hvad de lover og som sætter en ære i at leverer god service. Hold dog øje med hvad forsendelsen af delene koster. Det kan godt give nogle ubehagelige overraskelser når varene skal krydse en landegrænse.

Ellers ring til mig på +45 20209546 Det KAN jo være at jeg kan tage noget med her fra Malmö-området over broen. Jeg er trods alt i København hver dag.


MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Besvar